Foto bij 0038 Aine Flora

Gedachten en dromen,
Ik neem ze mee,
De reis, met bestemming onbekend,
Gedachten en dromen,
Als ik ze vasthouden kon,
Alles wat ik zie alles is wat er niet meer is en eerst daar stond,

'Beloof je het?,' snik ik,'ja ik beloof het,' glimlacht Elvyne, Fay komt naast ons staan en kijkt mij verbaasd aan,'wat is er aan de hand?,' vraagt ze,'ik begrijp het gewoon niet meer,' zucht ik,'niemand begrijpt het nog, Aine, niemand,' zegt Elvyne.



Het is nacht, iedereen slaapt, ik niet, ik sta op en loop de kamer van Elvyne binnen, stiekem pak ik het boek uit haar la, en loop naar de tuin, ik ga zitten en sla het boek open, ik begin te lezen, en te lezen, ik zie de letters draaien en bewegen, ik doe het boek dicht en doe mijn ogen dicht, ik hoor de wind, en dan ineens, staat er iemand voor me, ze ziet er vaag uit, ik kan haar gezicht niet zien, maar het is wel een vrouw,'wees niet bang Aine, alles komt goed, er is niks om bang voor te zijn, morgen word je wakker en begrijp je meer, nu moet je rusten,' zegt de stem,'maar ik slaap nu toch, jij bent toch een droom?, de vrouw lacht schamper,'wat ben je nog hulpeloos, de heer had gelijk, trusten Aine, tot morgen...,' zegt de vrouw geheimzinnig,'HOEZO TOT MORGEN, WIE BEN JIJ DAN, ALS JE GEEN DROOM BENT!?,' schreeuw ik uit alle macht, maar mijn stem klinkt zacht en piepend, de vrouw word steeds vager en alles word steeds zwarter, ik gil, maar dan is alles weg, ik ook, ik denk nergens meer aan, ik ben niet flauwgevallen ik slaap, onder de sterren, wat ik niet weet is dat dit de laaste nacht was op Casa Magic...




Ik word wakker, niet op bed, en ook niet in de tuin, ik hoor de zee, ik doe mijn ogen open en spring op,'EEN EILAND!?,' ik gil het uit, naast mij zitten Fay samen met Elvyne,'ja zover waren wij nu ook wel weer, dat we op een eiland zitten,' zucht Elvyne.



We slapen het is nacht, we hebben deze nacht een dak gemaakt en gaan nu slapen, morgen gaan we weer naar huis, dat heeft Elvyne ons belooft, dan ineens zie ik de vrouw van gisteren weer verschijnen, dit keer zien Elvyne en Fay haar ook, dat word bevestigd door de gil van Fay, ik pak en stok en ga voor haar staan,'Wat heeft dit te betekenen, ga weg en laat ons weer naar huis gaan!,' zeg ik streng en zelfverzekerd, de vrouw steek haar hand uit en de stok breekt, verbaasd kijk ik naar mijn stok, teminste als je het een stok wilt noemen, de vrouw lacht,'rustig aan, ik wauw even kijken hoe het met je vriendinnen en jou ging,' zegt de vrouw,'KEN JIJ HAAR!?,' gilt Fay, Fay wil weer gaan gillen maar Elvyne houd haar hand voor haar mond,'wat heeft dit te betekenen Aine?,' vraagt Elvyne streng,'geen idee, gisteren las ik in het boek en, ONEE HET BOEK!,' schreeuw ik,'zoek je dit soms?,' de vrouw houd het boek omhoog, ze begint hard te lachen en dan worden we meegenomen door een soort draaikolk, we gillen en schreeuwen nu alle drie, we horen in de draaikolk en horen de lach van de vrouw galmen, dan word alles zwart, en zuigt de draaikolk ons verder naar de bestemming....

Reageer (3)

  • Marly2801

    spannend,snel verder(A)

    1 decennium geleden
  • annoesginny

    snel veder gaan echt heel erg mooi geschreven

    1 decennium geleden
  • eleanaMADYS

    spannend

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen