Foto bij H14

^^ Wat vinden jullie tot nu toe van Cecile? -het meisje-

Dit is Ceciles huisdier: http://i45.tinypic.com/vqrtds.png

'Jij!?'Ik snak naar adem, maar dan bedenk ik me weer dat Diamantar naast me ligt, dood of niet.
'WAT HEB JIJ MET DIAMANTAR GEDAAN!' Brul ik, het is meer een kreet dan een vraag.
'Ik heb hem in slaap getoverd. Toen ik jouw nock out sloeg werdt hij... een beetje boos. Gelukkig heb ik Nitor nog, hij heeft me beschermd door je draak af te leiden en toen heb ik hem met magie in slaap gemaakt. Ik kan hem zodra ik dat wil weer wakker maken, maar ik ben bang dat hij me dan vermoord...' zegt het meisje rustig.
'Maar waarom?' Ik ben opgelucht, Diamantar leefd nog.
'Wat waarom?' vraagt het meisje.
'Waarom je ons dit aandoet,' vraag ik boos.
'Omdat jullie binnen vielen in mijn woonplaats,' zegt het meisje, ze haalt haar schouders op,'Als iemand hier binnen valt moet ik me verdedigen. Niet soms?'
'Uh,' meer krijg ik er niet uit. Dus ze verdedigde zichzelf door ons neer te slaan?
'Jullie waren gevaar,' herhaalt ze.
'Hoezo?' Vraag ik, ik heb mijn stem weer terug.
'Je hebt een draak,'zegt ze,'draken zijn gevaarlijk.'
'Nietes, ze zijn geweldig!' Zeg ik kwaad, wat denkt ze wel, kwaad spreken over draken, pff.
'Draken vallen mijn ruïne binnen, ze vinden het een goede plek om kinderen te krijgen, maar ze houden niet rekening met mij en Nitor!' Roept ze boos.
'Nitor?' vraag ik verbaast, ik dacht dat ze het had over magie, zonet.
'Ja, mijn diertje. Hij is eenigste in zijn soort, volgens mij is hij verder uitgestorven...' Ze klinkt sip. Dit kind kan snel van stemming veranderen.
Nitor's oortjes gaan omlaag als hij zijn ondergang hoort.
'Nouja... dat is... Maar je zei dat hij je hielp met vechten, hoe?' Zeg ik verbaast.
'Ik weet niet of ik je dat wel vertel, straks kom je los en gaan jij en je rijder mij telijf, dan heb ik nog een wapen nodig,' zegt ze.
'Ik zweer dat ik je niets doe, echt niet,' zeg ik.
'Zweer het in oude taal,' zegt ze, ze daagt me uit. Éen belofde in oude taal kán je niet breken, anders gebeuren er...
'Ik zweer het,' zeg ik in oude taal.
'Oke,'zegt ze tevreden, blijkbaar kon ze me verstaan. Dat roept nog meer vragen bij me op. Hoe kon ze dat, hoe kan ze magie? Hoe komt ze aan Nitor?
'Nitor is een wezen dat zichzelf 10 keer zo groot kan maken. Je draak schrok daar heel erg van,' zegt ze blij,'Nitor kan zijn grote aanpassen aan hoe hij dat wilt.' DIAMANTAR! Ik was hem even vergeten.
'Wil je mijn draak waker laten worden?' vraag ik droogjes.
'Mmmh...' zegt ze.
'Ik heb het beloofd,' zeg ik.
'Maar je draak niet,' zegt het meisje.
'Die doet wat ik zeg,' zeg ik vermoeid.
'Oke!' zegt het meisje blij. Ze doet even haar ogen dicht en dan weer open. Diamantars ogen vliegen ook open, meteen gaat hij in vecht houding staan. Even kijkt hij naar de situatie. Ik vast gebonden op de grond. Het meisje recht op, en Nitor achter haar.
Dan springt Diamantar naar voren, hij zet zijn voorpoten op het meisje, haar borst.
'J-j-je hebt het beloofd,' zegt het meisje, doodsbang.
'Diamantar, ga van haar af,' zeg ik.
'Wat? Dit is degene die je nock out sloeg hoor!' Diamantar klinkt verbaast maar gaat toch van het meisje af.
Ik vertel hem het verhaal.
'Dus we moeten haar sparen,' zeg ik. En ik draai me om naar het meisje,' Wat is je naam?'
'Cecile,' zegt ze. Ze zit op de grond met Nitor in haar armen.
Ik knik. Ik wil haar nog veel vragen.

Reageer (2)

  • Ninuturu

    ik mag haar

    1 decennium geleden
  • dineniel

    ik stel me owk vragen bij cecile

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen