Foto bij Chapter 26

Daviënne Aphrael Price

Theodore en ik zaten aan de Slytherintafel. De Great Hall was behoorlijk leeg. Neville zat niet zoals gebruikelijk naast Ginny en Luna had Cho in de steek gelaten. 'Je lijkt gelukkiger als de laatsten dagen,' zei Theodore. Ik glimlachte. 'Ik kan gewoon niet wachten tot zometeen.'
Het geklapper van vleugels liet Theodore ook grijnzen. Er viel een pakketje op Snape's bord dat zichzelf begon uit te pakken waardoor er een heel grote shampoofles verscheen maar het papier vouwde zichzelf op tot een brulbrief. 'We moeten onze angsten altijd onder ogen zien,' galmde door de ruimte waardoor de iedereen in de lach schoot. Ik zag Dean en Seamus van de bank af donderen terwijl de bank naast mij volledig omviel door het gebulder van een paar docenten, Hagrid lag in een deuk en ik zag dat ook een groep andere docenten moeite moesten doen om hun gezicht in de plooi te houden. Snape's bleke gezicht werd langzaam nog chagrijniger en norser als normaal en hij rees overeind. 'Dit,' zei hij op vlakke toon, 'is ongehoord gedrag en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat de leerling die dit op zijn geweten heeft opgespoord en gestraft wordt.'
De leerlingen trokken op een bijzonder knap tempo weg. 'Je hebt mijn cadeau nog niet uitgepakt,' zei hij en ik lachtte, alleen Theodore kon zoiets zeggen nadat er net was gedreigd om ons te straffen en dan natuurlijk alleen nog maar met kerstmis. 'Jij hebt mijn cadeau ook og niet geopend,' zei ik. 'Zullen we naar jouw kamer gaan om de cadeau's te openen?'
Hij sprong knikkend de trap op en ik volgde hem hoofdschuddend. Eenmaal boven sommeerde ik snel mijn cadeau's terwijl hij die van hem snel naar zich toe trok. Ik vond een cadeaubon voor een boetiekje in Hogsmeade en mooie oorbellen van mijn ouders vergezeld door een doos ketelkoeken. Van Roger had ik een doos bonbons en caramels gekregen met een ketting die hem een fortuin gekost moest hebben gekost. Van Theodore verraste me met "Een Gids Door Alle Nutteloze Bezweringen."

Reageer (5)

  • xAries

    Hahaha zoals meer mensen al zeiden, dat cadeautje voor Snape vond ik echt geweldig!! Vet leuk hoofdstuk trouwens snel verder <3
    Ik heb trouwens nog een vraag; Waarom wast Snape nooit zijn haar >.<

    1 decennium geleden
  • Kimology

    Funny! Eigenlijk moeten we dat ook bij een docent doen op school, helaas kunnen wij niet zorgen dat het kadootje vliegt en worden we dus altijd gesnapt.
    AWESOME STUKJE!!!

    1 decennium geleden
  • Mundane

    Haha awesome :'D

    1 decennium geleden
  • Ways

    Dat cadeautje aan Sneep is echt ginieus!
    Ondanks dat ik dat boek: Een Gids Door Alle Nutteloze Bezweringen ook wel geniaal vindt :P

    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Vaine

    Hahahaha vet mooi, dat cadeautje aan sneep (:
    Snel verder! X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen