Lynn&Yael - Hogwarts Express

Lynn
Haar vader was al op zijn werk, hij werkte op het Ministerie van Toverkunst, op de afdeling Misbruik van Dreuzelpreventie. Haar moeder was geen heks, dus ze konden niet verdwijnselen, zoals haar vader vaak deed. Haar moeder drukte Lynn en Julie het treinkaartje in hun handen en reed weg in haar rode auto met Lynn, Julie en Sem op de achterbank. 'Julie, jij weet wat je moet doen, dan kun je Lynn ook wel helpen toch?' vroeg haar moeder. Julie knikte. 'Lynn, je moet door een muur heen rennen.' zei Julie. Het klonk belachelijk. Julie keek Lynn met zo'n serieus gezicht aan dat Lynn begon te proesten. 'Ik ben serieus.' zei Julie. 'Oke, oke.' zei Lynn nog steeds lachend. Lynn's moeder stopte bij het station in Londen, en Julie en Lynn stapten uit. Ze gaven Sem en hun moeder een kus en een knuffel en ze reed weer weg. 'Kom mee, Lynn. Heb je je koffer?' vroeg ze. Lynn liet haar koffer zien en Julie knikte. 'Kijk, dat meisje daar. Dat is Iris, een vriendin van mij. Ze rent ook door de muur, let maar op.' Lynn moest moeite doen om niet weer te gaan lachen. Ze keek naar Iris die om haar heen keek en met haar koffer vast door de muur rende. Lynn keek gefascineerd naar iedereen die door de muur rende. 'Kunnen de Dreuzels ons niet zien?' vroeg Lynn verbijsterd aan Julie. 'Jawel, daarom moet je goed opletten of er mensen naar je kijken. Ga jij maar eerst, Lynn. Niet stoppen, of bang zijn dat je er tegenaan rent. Dat gebeurt niet.' Lynn keek om zich heen en toen ze zag dat niemand keek rende ze zo snel mogelijk naar de muur. Toch was ze een beetje bang voor een klap. Ze kneep haar ogen dicht. Ze voelde iets tegen haar aan. Heel even dacht Lynn dat ze tegen de muur was opgebotst, maar toen ze haar ogen open deed zag ze een meisje met lang bruin haar. 'Kijk een beetje uit, ja.' zei het meisje. 'Sorry.' mompelde Lynn. Julie kwam de muur door. 'Iris! Femke!' riep Julie en ze rende naar twee meisjes toe. 'Hee! Julie! Blijf je niet bij mij?' riep Lynn haar achterna. 'Sorry, zusje!' riep ze en ze liep met haar vriendinnen de trein in. Daar stond ze dan. Helemaal alleen op het perron. Achtergelaten door haar eigen zus. Ze liep de trein in en zocht een lege coupé. De derde coupé was leeg. Ze deed de deur open en ging zitten. Ze pakte het boek dat ze op het laatste moment nog in haar koffer had gepropt en begon te lezen. Na een tijdje werd ze gestoord door de coupé deur die open ging. Ze zag een meisje en drie jongens de coupé in komen. Dat was het meisje waar ze net tegenop was gebotst! En blijkbaar heette ze Yael, want twee van de jongens riepen dingen als: "Goeie, Yael!" "Wow, Yael, die kon niet missen!" Een van de jongens was wat stiller. 'Theron! Wat is er met je vandaag?' riep een van de jongens. Theron heet hij dus.

Yael
Wat doet dat kind hier? Yael keek haar aan. Dat is vast geen volbloed. Er kwamen nog twee meisjes binnen. De coupé was gevuld met allemaal eerstejaars. Een meisje met blond krullend haar ging naast dat meisje zitten die tegen haar aanbotste. 'Hallo, ik ben Danielle.' zei ze tegen het meisje. 'Lynn.' antwoordde ze. Oh, ze heet dus Lynn. 'Heb je zin om naar Hogwarts te gaan? vroeg Danielle aan Lynn. 'Ik heb een zus, Julie heet ze. Ze zit nu in het vierde jaar op Gryffindor. Zij zegt dat het heel leuk is, dusja opzich heb ik er wel zin in.' 'Oh, ik heb een broer, die zit op Hufflepuf. En ik heb nog een broer, die is even oud als mij, die gaat ook naar de eerste, maar zit in een andere coupé. Ik hoop dat ik ook naar Hufflepuf ga.' 'Hufflepuf? Haha, wat moet je nou weer met Hufflepuf?'  zei Yael tegen Danielle en Lynn. 'Hoezo dat dan?' vroeg Danielle. 'Waar denk JIJ dan dat je komt?' 'Ik ga naar Slytherin, for sure.' zei Yael bitchy. Theron keek naar me met een lieve blik in zijn ogen. 'Volgens mij is Slytherin degene die hier niet deugt hoor.' zei Lynn. 'He, jou heb ik niks gevraagd? Of wel dan? Wat is je bloedstatus, meisje?' 'Halfbloed.' zei Lynn verlegen. 'Ah, ik ben volbloed, veel beter dan smerige bloedverraders!' riep Yael. Mike keek me aan. Ik kende hem nog maar tien minuten ofzo, maar we hadden nu al. Het andere meisje begon te praten. 'Wie zegt dat volbloed beter is dan halfbloed?' 'En wie mag jij zijn?' 'Ik ben Zoe.' zei ze zelfverzekerd. 'Wat denk je zelf, uhh... Zoe? Zuiver bloed, dat is gewoon veel beter dan smerig bloed?' Zei ik. 'Serieus, waar gaat deze discussie over?' vroeg Lynn. 'Kom, we gaan wel naar een andere coupé.' zei Danielle en ze liepen de coupé uit. 


Theron&Lance - Hogwarts Express

Theron
Theron zat naast Yael die de hand van Mike vast hield. Dit was belachelijk. Gewoonweg belachelijk. Ze kenden elkaar nog maar tien minuten en zitten nu al aan elkaar vastgeplakt! Was Theron jaloers? Jaloers op Mike die Yael had? Nee. Nee dat kon gewoon niet. Hij moest wel toegeven dat hij iets voelde voor Yael. Ze was zo mooi. En die haren... Nee, stop! Hij kon niet zomaar verliefd op iemand worden in een paar minuten. Was de liefde tussen Mike en Yael dan wél echt? Of was het iets dat binnen een dag of twee al weer uit gaat? Duizend vragen gingen door zijn hoofd. Vind ik Yael echt leuk?  Vind Mike Yael echt leuk? Vind Yael Mike echt leuk? Vind Yael MIJ leuk? Theron sloeg zichzelf voor zijn hoofd. Hoe kon hij zo stom zijn? Hij moest zijn
verliefdheid vergeten. Verliefdheid? Theron sloeg zichzelf nog een keer. 'Theron, hou daar eens mee op!' riep Yael en ze keek hem raar aan. 'Sorry.' mompelde hij. 'He, gast, waar zit je aan te denken?' vroeg Max grijnzend. 'Niks.' mompelde Theron. Hij richtte zijn aandacht op zijn gewaad dat hij maar eens besloot aan te trekken. Hij baande zich een weg door het zwarte kledingstuk. Nog geen stropdas, die zal die later wel krijgen. 

Lance
Lance zat in de coupé samen met Rendra. Ze waren bevriend geraakt. Er kwamen drie meisjes binnen. 'Hoi.' riep er eentje. 'Hallo, dames!' riep Rendra meteen en hij floot. 'Ik ben Rendra, dit is Lance. En wie zijn jullie?' Hij bekeek de drie meisjes van top tot teen. 'Ik ben Zoe, dit is Danielle en dit is Lynn.' Lance zijn blik bleef hangen bij Lynn. Ze gingen tegenover Lance en Rendra zitten en Rendra ging door met vragen. 'Zoe?' 'Ja?' 'Op welke afdeling denk je dat jij gesorteerd word?' 'Hmm... Ik denk... Ravenclaw denk ik.' 'Ravenclaw, leuk! En jij Danielle?' 'Ik hoop Hufflepuf.' 'Dat is een mooie afdeling.' Lance keek Rendra grijnzend aan. Hij probeerde echt aandacht te krijgen. 'Lynn?' 'Mijn vader zat op Gryffindor, mijn zus ook, dus ik hoop ook dat ik daar kom.' Het was even stil. 'En jij, Lance?' vroeg Lynn tenslotte. Hij schudde zijn haar uit zijn
gezicht. 'Ma is een Slytherin, pa is een Ravenclaw. Ik hoop op Ravenclaw.' zei hij. Lynn keek hem aan. 'Dus je stamt af van een Slytherin, maar je wilt niet naar Slytherin?' 'Nee.' zei Lance. 'Nou, dat bewijst dat er toch nog mensen die liever een andere afdeling hebben als Slytherin.' zei Danielle. Lance knikte en de trein reed een brug over. 'Zullen we onze gewaden maar aantrekken?'
Vroeg Lynn. Iedereen knikte en pakte het gewaad uit de koffers. Lance trok zijn gewaad aan en zag zichzelf in gedachten al lopen met een blauw gestreepte stropdas. 

Reageer (2)

  • DaphnePotter

    Okay, morgen nieuw stuk :3

    1 decennium geleden
  • Dionysus

    Omg, ga verder Daphne c:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen