Foto bij Proloog.

Mijn bruine haar vliegt op in de wind, terwijl ik mijn fel groene ogen opsla naar het prachtige kasteel voor me. Hogwarts. Het is twaald jaar geleden dat ik hier voor het laast was, en ik was dan ook zeer verbaasd toen Dumbledore onaagekondigd op mijn stoep had gestaan om te vragen of ik dit jaar les zou willen op Hogwarts. Ik had direct ja geantwoord, en nu sta ik hier. Ik geniet van het aanblik van het kasteel. Overal branden er lichtjes, en dat geeft nu een prachtig beeld het donker. Na een tijdje loop ik het bordes op naar de grote dubbele deuren, die ik vroeger zo vaak in en uit ben gelopen. Ik zie dumbledore glimlachend staan. "Kristen MCkibben" zegt hij als ik voor hem sta. " Ja Proffesor." Glimlach ik. " Ik ben blij dat je kon komen, we hadden dringend behoefte nodig aan ondersteuning." Dumbledore kijkt me met twinkelende ogen vanonder zijn bril aan. " wel het wordt maar eens tijd dat ik je ga voorstellen aan je nieuwe collega's. Morgen arriveren de leerlingen pas, dus daar hoef je je nog niet druk over te maken." Ik knik, en volg Dumbledore naar de docentenkamer. Hij roept iedereen om erbij te komen te zitten, en vraagt dan om stilte. "We krijgen dit jaar ondersteuning van Kristen MCkibben. Ze gaat Severus Snape assisteren in Defense Against The Dark Arts." Ik sta een beetje onwillig naast hem, en een klein mannetje kijkt me nieuwsgierig aan. Ik glimlach naar hem, en hij lacht gelijk breed terug. Ik kijk alle leraren een voor een aan,ze glimlachen allemaal vriendelijk. Plotseling kijk ik een twee ogen, zo zwart als de nacht. Ik voel een schok, ik vindt ze prachtig. Het gezicht waar ze toe behoren kijkt me kil aan. "Severus, waarom stel je je niet even voor aan Kristen?"Hoor ik Dumbledore zeggen. Severus blijkbaar, staat op en geeft me een hand. Er is helemaal niks vriendelijks aan hem te zien. "Severus Snape." Mompelt hij. Hij laat mijn hand binnen twee seconden weer vallen, en beent de leraren kamer uit, en laat mij wat beduusd achter. Wat had ik verkeerd gedaan?

Reageer (3)

  • KOEKKIEZZZ

    owwh ze lijkt op lilly..

    sorry voor deze waarschijnlijk ultiem domme opmerking.. maaar ik ga nu snel verder lezen!

    1 decennium geleden
  • ChetUbetcha

    Maar weetje... Severus heeft eigenlijk donkerbruine ogen eh? ;)

    En het is McKibben, M en K met hoofdletter, C niet ;)
    Mooi geschreven! <3

    1 decennium geleden
  • bels

    oe oke dit had ik niet verwacht.

    echt heel leuk!
    Xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen