Foto bij Opposite sisters

Roow

Mijn zus heeft zich weer eens in de problemen gewerkt... ze heeft magie in het openbaar gebruikt. De halve klas lachte maar ik niet en omdat ik niet lachte lachte mijn vrienden, de helft van de klas, ook niet. Onze klas is in twee gelijke groepen verdeelt. De helft die bij mij hoort is zoals ze noemen ‘de brave kant.’ en de kant die bij mijn zus hoort bestaat uit jongens en meisjes die zogezegt ‘cool’ zijn. Wij noemen ze gewoon ‘de slechte kant’. Tante Agata zal Rooz zeker straffen als iemand haar zou vertellen dat ze magie in het openbaar gebruikt! De les ging verder en Denis en Rooz keerden na de middag terug. “En liefste zusje? Hoe was je straf?” Rooz gaf me een kwade blik en antwoorde “Heel leuk eigelijk zusje. Ik heb zelfs de rector gevraagt of jij het ook eens mag doen omdat het zo leuk was!” na dit gezegt te hebben liep ze vlug weg. “Wat is dat een heethoofd.” Zei Cheyenne die achter me stond. “Tja, dat is nu eenmaal mijn zus.” Op de speelplaats zag ik Peter. Hij was misterieus en tja... sexy. “Hoi Peter!” riep ik met een brede glimlach. “Hoi... euhm... Roow?” Oh mijn god! Hij weet mijn naam amper! Daar moet en zal wat aan veranderen! Ik zwaaide met mijn hand en sprak een kleine liefdes spreuk uit. Zo! Nu zal hij me niet meer kunnen vergeten! “Hoe gaat het met jou Peter?” vroeg ik met een lachje. “Euhm... goed.” Achter hem verscheen een meisje, Lieze. “Hé jij! Wat moet jij met mijn lief?” en ze zoende Peter. Shit als hij al verliefd is werkt die vervloekte spreuk niet! Dat heb ik nu weer. “He Lieze rustig!” zei Peter tegen Lieze maar hij knipoogde naar mij. “Wie gebreukt er nu magie?” hoorde ik iemand in mijn oor fluisteren. Rooz stond achter me te lachen. “Als jij niets zegt tegen Agata dan ik ook niets” fluisterde ze nog steets met een gemene grijns. Ik keek mijn zus aan met een boze blik. “He Roow gaan we op de bank zitten?” “Euh..? Ah! Oké Cheyenne!” ik schudde mijn blonde haar over mijn schouder –en in Rooz haar gezicht– en liep naar een bankje.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen