Foto bij De 100e Hongerspelen - 94

“Weten jullie soms wat er aan de hand is?”, vroeg Katniss tijdens het avondeten aan Portia en Inne.
“Ja”, knikte Portia. “We weten alles. Maar we zeggen het pas als de rest er ook is.”
“Alles? En jullie hebben niets verteld!”
“Veiligheid”, zei Inne. “We riskeren onze eigen hoofden als dit misloopt, maar tot nu toe niet die van jullie.”
“Geweldig, wat een opluchting”, zei Katniss sarcastisch. “En Vania en Ian, die weten ook van niets zeker?”
“Hen moesten we het wel vertellen, maar zij konden het jullie simpelweg niet zeggen. En nee, voor hen is het niet gevaarlijker in de arena dan zonder ze het weten.”
“We worden dus weer overal buiten gehouden”, gromde Peeta. “Net als de eerste keer.”
“We zouden het jullie sowieso vanavond vertellen”, probeerde Inne hen te kalmeren, maar ze waren behoorlijk kwaad.

***


“Nou liefste, je bent een geweldige kokkin”, complimenteerde Ian.
“Ach, slijmbal”, lachte Vania. “Zo geweldig is het nu ook weet niet hoor.”
“Het is heel lekker”, vond Rue.
“Ja Vania, ik had nooit verwacht dat je in de arena zo lekken kon eten”, ging ook Seija akkoord. Iedereen begon nu door elkaar te roepen hoe lekker Vania wel niet gekookt had. Vania werd er verlegen onder.
“Nu goed”, zei Ian, toen het weer rustig was. “We moeten bespreken wie wanneer de wacht houdt.”
“Simpel”, zei Seija. “We hebben pillen voor twee weken, dus hoeft elke nacht maar een iemand op te blijven. We spreken gewoon een beurtrol af.”
“Oké, we zijn met vijf, want Rue kan de wacht niet houden”, knikte Vania.
“Drie”, verbeterde Selm. “Jij en Ian doen ook niets. Jullie zijn onze beschermelingen. Ik doe het vannacht wel.”
“Hé, we zitten hier samen in, dus doen we ook alles samen”, protesteerde Ian. “Vania en ik houden de wacht ook.”
“Geen sprake van”, zei Seija. “Als er iemand is die hier echt uit moet komen zijn jullie het. We kunnen het niet hebben dat jullie iets overkomt.” Ian wilde protesteren, maar Vania hield hem tegen.
“Laat maar, we kunnen hen toch niet ompraten. Kunnen wij elke nacht gezellig samen slapen.”
“Goed dan”, zuchtte Ian.

Reageer (4)

  • MayCuteAngel

    Kon weer heel lang niet on komen ;s
    Heb dus hopelijk lekker veel dat ik kan lezen :)

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Vania toch. Onthoud wel dat het hele land toekijkt hé ;)

    snel verder

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    hahahah wa heeft vania in gdagte xD

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Leuk! Snel verder!(Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen