Foto bij Chapter O.19

Als ik weer bijna bij mijn kamer ben, hoor ik Severus sissende stem achter me. "Waar sloeg dat met Malfoy nou weer op?" Hij praat op een ingehouden woedende toon. "Hij daagt me uit, en wat intereseert het jou eigenlijk?" kaatst ik terug. Hij snuift. ' Ik heb een afspraak met iemand dat ik Malfoy dit jaar in de hand moet houden." Zijn stem haperd een beetje bij het woord afspraak. "Ja dus?" zeg ik. Geirriteerd kijkt hij me aan, en hij wil weglopen. "Wat voor een afspraak heb jij gemaakt, Severus?" Hij draait zich langzaam om, en ondoorgrondelijk kijk ik hem aan. "Kan ik niet zeggen. Niet nu." In zijn ogen staat pijn. Een pijn die ik nog steeds niet begrijp. Na zijn woorden loopt hij weg en is al snel om de hoek verdwenen.

Zachtjes klop ik op de deur van Dumbledore. "Binnen" klinkt het rustig. "Aah Kristen" zegt hij als ik naar binnen kom en ga zitten. "Jou wou ik al spreken." Verbaasd kijk ik hem aan. "Over Severus." Mijn mond vormt een lachwekkende "o" en Dumbledore grinnikd. " Jou plan om Severus te helpen is niet zo slim mijn beste Kristen. Je wilt niet in dat wereldje belanden" Doordringend kijkt hij me aan vanonder zijn brilletje. "Waarom laat je het hem dan doen?" zeg ik een beetje bozig. " Hij wilt het helemaal niet!" Het oude schoolhoofd kijkt een beetje treurig voor zich uit. " The Dark Lord zal hem volledig vertrouwen..." Ik weet niet meer wat ik moet zeggen dus ik sta op. Ik ben er niet veel wijzer op geworden.. Tijd om na te denken.

Reageer (1)

  • bels

    heel veel tijd om na te denken, maar niet om te schrijven (HINT)
    Xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen