Michelle en Jacob en Rose en Gabriël hebben verkering. Ze hebben besloten dat de rest van de klas het wel mag weten. Ze gaan in dit hoofdstuk naar school.

De volgende dag kwamen ze mekaar tegen toen ze de fietsen stalde en Jacob fietste in een groepje mee waar Rose ok bij fietste dus Jacob en Michelle gingen meteen naar elkaar toe. Toen voelde Rose zich even heel alleen totdat ze iemand achter zich zag rinkelen met de fiets en het was Gabriël en hij gaf Rose meteen een zoen! Michelle en Jacob renden meteen naar elkaar toe en Jacob keek Michelle in de ogen en toen gaf hij Tanja een zoen! Ze gingen naar binnen en Rose en Gabriël kwamen vlak achter hen aan! Iedereen uit de klas keken hun aan. Ze hadden tekenen en ze gingen met zijn vieren aan 1 tafel zitten. Dat viel Jelle, Edwin, Wessel, de lerares en nog vele anderen meteen op! De lerares kwam naar hun toe en vroeg: mis ik iets? Ja zeiden ze alle vier tegelijk! Jacob en ik zijn een stelletje en Gabriël en ik zijn een stelletje! Zeiden Michelle en Rose. Daar geloof ik niks van zei Jelle en dat vonden de jongens niet leuk dat ze dat zeiden dus toen gaven ze de meiden een lange zoen op de lippen! Iedereen riep: ooooooooh! En jemig dat die durven. En de jongens? Die hadden het totaal niet verwacht. De rest van de les keken heel veel kinderen (vooral meiden) naar Rose, Michelle, Jacob en Gabriël. Jelle, Edwin en Wessel zeiden niks meer! Allemaal jaloers! Fluisterde Michelle Rose toe. En toen in de pauze ging Rose bij het groepje bij Gabriël staan en Michelle bij Jacob. Bij Gabriël waren die jongens alleen maar aan het stoer doen, maar als ze ook maar 1 vervelende opmerking over haar maakten dan kwam hij meteen voor haar op! En bij Jacob kwam hij ook voor Michelle op! De jongens bij wie hij stond geloofden hun ook niet. Dus pakte Jacob Michelle vast en gaf haar weer een zoen op de lippen! Even later in de grote pauze gingen Rose, Michelle en Edwin mee naar Gabriël zijn huis. En ze fietsten er naartoe. Tanja vond het moeilijk om afscheid te nemen van Jacob maar liet Rose niet alleen met die 2 jongens meegaan dus ging gewoon naar Gabriël zijn huis. Michelle was wel een beetje chagerijnig daarover, maar ja... Om in Gabriël zijn huis te komen moest je door een winkel lopen. En dat was eerst best wel vreemd, alle mensen keken naar hun. Gelukkig zei niemand er iets van want de meeste mensen kenden Gabriël natuurlijk wel! Ze kwamen binnen en Gabriël zijn moeder zei: "Wie zijn die dames, Gabriël?" Hij zei: "Dit is Rose daar ik over had verteld. En dit is Michelle de beste vriendin van Rose." Hoi mevrouw. Zeiden ze bijna tegelijk! Gabriël zijn moeder gaf hun een hand en daarna pakte Gabriël wat te drinken voor hun. Daarna gingen ze naar zijn kamer. Daar bleven ze wat kletsen en Michelle vroeg waarom Jacob er niet was. Gabriël zei: "Hij moest naar de poize (of zoiets) en had dus geen tijd." Oooh jammer zei Michelle. Maar ja ik zie hem zo wel weer. Edwin zei: "Ik kan nog steeds niet geloven dat jullie (hij wees naar Rose en Gabriël) een stelletje zijn!" Toen gaf Gabriël Rose weer een zoen. En toen werd Michelle een beetje jaloers... Toen zagen ze op de klok dat ze weer naar school moesten. Michelle was helemaal blij dus ging extra snel fietsen. Edwin had ook geen zin om bij die 2 tortelduifjes te blijfen dus fietste snel met Michelle mee! Toen ze aan kwamen ging de bel net! Michelle zocht Jacob maar kon hem niet vinden! Ze rende naar het klaslokaal en daar stond ie gelukkig! Ze gaven elkaar een zoen en omhelsden elkaar. Zo, jij hebt mij gemist! Zei Jacob. Maar toen moest ze snel naar haar eigen lokaal rennen want ze hadden fries! Gelukkig was ze net op tijd en Gabriël en Rose ook! In de les miste Michelle Jacob ontzettend veel maar ondertussen zaten Rose en Jacob alleen maar te knipogen naar elkaar. Toen de les voorbij was, hadden ze lvb! En die vrouw voelde spannig in de klas en vroeg wat er aan de hand was. Niemand zei wat omdat ze vonden dat de stelletjes het zelf moesten zeggen maar die hadden het te druk met mekaar in de ogen te kijken! Die vrouw merkte op dat Jacob naar achteren keek en vroeg aan hem: "Naar wie of wat zat jij te kijken?" Jacob zei: "Oooh naar Michelle, is dat erg?" Nee, oooooh ik begrijp het al! En Rose kijkt ook alleen maar opzij! Toen zei de docent: "En naar wie kijk jij Rose?" Rose hoorde niet wat ze zei dus de docent vroeg het opnieuw! Wat? Wie wat wat is er?? Stamelde ze. De docent zei: "Naar wie kijk je?" Rose: "Ik kijk naar Gabriël is dat erg?" Docent: "Nee." Aan het eind van de les ging Rose met Gabriël mee naar huis en Michlle en Jacob gingen naar Makkum. Je mag alleen niet weten wat er toen allemaal gebeurde...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen