'U wilt me wát laten doen?!' 
Oh my... Ik kon het niet geloven. 
Ik kon niet bewegen. Niet eens nadenken!
'Stilte!' siste hij. 
Ik deed mijn mond dicht. 
'Stel me niet teleur.' sprak hij langzaam en duidelijk. 
Ik boog. 'Ja, mijn heer.' 
Hoe kon hij dit van me vragen? Hoe kon hij verwachten dat ik zou werken met hém? onvolwassen egoïstische walgelijke geit... Hoe kon hij me vragen om te werken met Draco Malfoy, de jongen die niet alleen mijn hart brak, maar ook mijn gevoelens kwetste?
  
               *Een jaar terug*
'Lexy, wakker worden, we zijn er bijna.' 
Ik gaapte en wapperde met mijn hand naar het geluid dat mijn slaap verpestte. 
Ik hoorde gegrinnik. 
'Als je denkt dat her zo grappig is, maak jij haar maar wakker, Zabini!' snauwde iemand.  
'Oke dan.' zei een diepe stem. 'Ey, Lexy, wakker worden!' 
Iets raakte me hard op mijn linker wang. Het was alsof ik wakker werd geschokt door een elektrische stoel.
'WAAR THE BLOODY HELL WAS DAT VOOR NODIG, ZABINI?!' Stille tranen kwamen door de pijn in mijn ogen. Mijn wang klopte en voelde alsof het bloedde. 
Blaise hief zijn handen op als teken voor onschuld en zei: 'Kijk niet naar mij.'
Die grijns op het gezicht van degene tegenover Zabini was genoeg om mij te laten geloven dat het niet Blaise was. 
Ik keek naar beneden en zag een dik boek met een harde kaft, zeker weten het "ding" dat mijn gezicht had geraakt. 
Ik pakte het op en met zoveel kracht als ik had, gooide ik het terug in zijn gezicht. Hij schreeuwde het uit van de pijn toen het tegen zijn neus aan kwam. 
Eerst was ik zo boos op hem dat ik niet kon praten, maar toen ik het boek naar hem gooide en hem zag schreeuwen van de pijn, was dat genoeg om me te kalmeren en in staat de brengen om te praten tegen hem. Of eigenlijk, schreeuwen. 
'BLOODY IDIOT! BEN JE GEK?!' 
Maar nu, bloed liep langs mijn wang door die snee en hij keek me moorddadig aan. 
'WAAR THE BLOODY HELL WAS DAT VOOR NODIG?!' schreeuwde hij terug. 
'SERIEUS? WAAR DÉNK JE DAT HET VOOR WAS?!' 
Er was een klein moment van stilte. Woedend staarden we elkaar aan in elkaars ogen. Toen, alsof we het hadden gepland, sprongen we elkaar toe op precies hetzelfde moment en we gingen verder met schreeuwen. 
'JIJ VIEZE MUGGLE-LOVER.'
'JIJ ARROGANTE EIKEL!'
'JE BENT ZO IRRITANT!'
'IK VEEG DIE GRIJNS RECHT VAN JE AFSCHUWELIJKE GEZICHT AF, MALFOY!!!!!'
Ineens realiseerde ik me dat iedereen in de coupé probeerde ons gevecht te stoppen. 
Blaise Zabini, Vincent Crabbe en Pansy Parkinson probeerden Malfoy van me af te halen en Theorore Nott, Gregory Goyle en Paige Burns probeerden mij van Malfoy af te halen. 

Reageer (1)

  • Dionysus

    ohhhhh myy

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen