Verveeld zit ik voor me uit te staren in de auto, op weg naar mijn vakantie job, we zijn al zeker 3 uur aan het rijden. Het is nogal lang rijden van thuis naar Frankrijk. “Ben je zeker dat je alles bij hebt, Esmee?” vraagt mijn moeder lief. Ik zucht “Ja mam” Ik staar terug naar de weg. Ik ga vandaag voor de eerste keer een vakantie job doen. Ik zou moeten werken in een zwembad als hulpredder. Omdat de vorige hoofdredder zich nogal vaak bezighoudt met andere dingen, was hij ontslagen en hadden ze een nieuwe aangesteld, maar die moet zich nog inwerken dus vroegen ze een hulpredder. Ik hoop dat die nieuwe hoofdredder een aangename gast is want anders worden deze 2 maanden echt een hel. De wagen stopte voor een grote poort. “Dit moet het zijn Esmee, veel succes en tot binnen 2 maanden!” ze drukt een zoen op mijn wang en laat me uitstappen met mijn koffer. Ja omdat het lange diensten zijn, moet je op het recreatieterrein blijven slapen en dat is wel handig als je zoals ik van een ander land komt. Maar ik heb wel een voordeel het is hier meestal goed weer. Ik stap de grote poort binnen en loop naar de receptie. “Bonjour, je suis Esmee. Je suis ici pour le job de redder. ”(Hallo, ik ben Esmee. Ik ben hier voor de job van redder.) zeg ik in mijn beste frans tegen de dame. “ Ah oui, la fille aux Pays-bas.” (Ah, ja . Het meisje van nederland.) zegt ze met een grote lach. Ik lach vriendelijk terug ze neemt een sleutel van haar bureau en geeft die aan mij. “C’est le clé de ton chambre.” (Dat is de sleutel van jouw kamer.) Verklaart ze zichzelf. “oui, merci.” ( ja bedankt.) Zeg ik vriendelijk terug. “Suivez-moi s.v.p.” (volg mij alsutblieft.) en ze loopt voor me uit het badterrein op. Ze loopt door naar de afdeling voor de redders waar niemand zit. “Ici tu trouves le dressing-room pour vous. Ici un t-shirt et un pantalon court. Si tu est prête, tu dois entrer la piscine ou tu va trouver Harry. Il va t’explique tout.” (hier is de kleedkamer, en een t-shirt en een korte broek. als je klaar bent ga je maar naar het zwembad daar vind je Harry wel. die legt je de rest wel uit.) “oui merci!” ( bedankt.) zeg ik nog voor de dame terug weg loopt. Harry is waarschijnlijk die nieuwe hoofdredder, want er liggen maar kleren van 1 persoon. Na het omkleden stap ik rustig het zwembad binnen met het t-shirt van de redders aan. Meteen komt er een dame op me afgestapt. “Madame, tu peux me aider? Où je trouve les toillets?” (Mevrouw mag ik iets vragen. waar vind ik het toilet?) even kijk ik rond tot ik een bordje zie staan. “je pense que ils sont là madame.”(Ik denk dat ze daar zijn mevrouw.) “ah oui merci”(bedankt.) ik knik en de dame loopt naar het bordje. Ik kijk om me heen zoekend naar een volwassene met een redders T-shirt aan. Na even zoeken vind ik een jonge gast die aan de andere kant van het zwembad op een stoel zit, met een rood T-shirt aan. Ik wandel rustig op de jongen af. Voorzichtig tik ik op zijn schouder en verbaast kijkt hij op. “Harry?” vraag ik een beetje twijfelachtig als ik zie dat het eigenlijk een gast is van mijn leeftijd. “oui, tu est la fille qui me va aider.” (het meisej dat me gaat helpen.) Ik knik. “Tu parle néérlandais?” (Praat je nederlands?) weer knik ik. “mooi, dan kan ik alles in het Nederlands uitleggen. Dat is toch net iets makkelijker.” Zegt hij met een lach. “Harry.” Stelt hij zichzelf voor “Esmee” antwoord ik een beetje onzeker. Het lijkt wel of Harry mijn hele lichaam aan het scannen is. Goedkeurend knikt hij. “oké, de uitleg dan maar hé.” Zegt hij rustig.

Ik zit op de balie van de reddershoek, naar het ondiepe zwembad te kijken, waar nu veel kinderen in zitten. Ik zie hoe de kindjes met het water aan het spelen zijn. Plots komt er een klein jongetje op me afgelopen. “Madame, tu as un ball pour moi?”(Mevrouw, hebt u een bal voor mij?" vraagt de jongen met lieve oogjes. “Oui, biensûr! (Natuurlijk.)” zeg ik met een lach als ik van de balie spring. Ik kijk in de bakken die onder de balie staan, en neem er een bal uit. “Merci, madame.” Ik lach lief en zie hoe de jongen met een vrolijke lach terug naar zijn vriendjes loopt. Ik kijk even rond en mijn ogen vallen op Harry die aan de andere kant van het zwembad met een vrouw aan het praten is. Ik laat mijn ogen rustig over zijn lichaam gaan. Eigenlijk is Harry een hele mooie jongen. Je zou hem zo willen kus … OMG Esmee waar denk jij nu aan. Maar het is wel waar. Op het moment dat Harry even naar me kijkt went ik mijn blik snel af. Ik kijk naar de jongetjes die vrolijk aan het spelen zijn.

Na 4 uur aan het water gezeten te hebben begint het zwembad langzaam leeg te lopen. Als al het volk weg is begin ik met het opruimen van de ballen die de kindjes gebruikt hebben. “Hejj Esmee, ga je niet nog even mee zwemmen?” verbaast draai ik me om en zie dat Harry me vragend aankijkt. “Eeumh, mag dat wel?” vraag ik onzeker als ik naar zijn blote borstkas kijk. “Ach tuurlijk wel, we zijn redders. Het is niet dat we zullen verdrinken he!” zegt hij met een lach. “oké” zeg ik nog steeds niet echt helemaal overtuigd. Harry springt het water in en even later duik ik hem achterna. Harry pakt meteen mijn hand vast en sleurt me mee naar het stukje zwembad dat zich in open lucht bevind. Ik kijk naar de prachtige zon die ondergaat. “wow dat is echt prachtig.” Zeg ik een beetje overdondert door het mooie beeld. “Weet ik, ik kom hier bijna elke avond om dit te zien” Hoor ik Harry zeggen. Harry tikt op mijn schouder waardoor ik me omdraai. “Ik wil al een hele tijd iets doen.” Fluistert hij zachtjes. “wat dan?” Ik voel Harry’s zachte lippen op de mijne. Verbaasd stap ik achteruit. Hij kijkt me aan met een geshockte blik . “Eeumh, Ik ben niet verliefd … niet op een collega … je voelde niks bij die zoen…” ik zie hoe Harry me raar aan kijkt. Meteen verdrink ik in zijn ogen. Wow wat zijn ze prachtig. Ik laat mijn blik over zijn gelaat glijden. “Ach, screw it” zeg ik nog voor ik mijn lippen terug op die van Harry duw. Hij grinnikt even maar zoent toch terug. “Esmee, je t’aime!” zegt Harry als hij me in mijn ogen aankijkt. Ik glimlach niet wetend dat dit de start zou zijn van een levenslange relatie met de hoofdredder.

Ik heb de vrtaling er altijd tussen haakjes achter gezet. Ik hoop dat het zo duidelijker is. het spijt me zeer erg dat ik de nederlandse vertaling er niet meteen heb bijgetypt. Sorry!


Oke dit is niet zo een super goed stukje maar ik wou jullie toch iets geven. dus deze is voor loveHazza ik hoop dat je hem leuk vindt. en bedankt een mijn 17 abo's! echt super nooit gedacht dat ik er zoveel abo's zou hebben. bedankt! als je het frans niet goed verstaat mag je het zeggen dan post ik er later nog een vertaling bij.

Reageer (2)

  • Justme96

    Super bedankt ik vind hem echt geweldig!!!! Alleen zou een vertaling wel handig zijn want ik heb serieus nog nooit frans gehad!!

    1 decennium geleden
  • Fishgirl

    kan er een Narry komen!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen