Foto bij H40

Blueä is NIET het monster.
Ze is gewoon gek geworden... van iets.
Niet dat het hele verhaal om haar draait dus. Cx

Ik kijk Blueä bezorgt en bang aan. Het is duidelijk dat er wat mis met haar is.
Die rode gloed... in haar normaal blauwe ogen. Wat is er gebeurd?
'Blueä? Wat is er? Dit ben jij niet... Wat is er gebeurd?' Ik zet een stapje vooruit.
'GRRRRR' Gromt Blueä en ze zet ook een stap vooruit, we staan bijna neus aan neus, naja eigenlijk: Neus aan klauw, Blueä is vele malen groter dan ik. Bijna net zo groot als een ruime schuur.
'Rustig,' piep ik kleintjes als ze zich naar voren buigd en met haar tanden knarst.
'GRRRRR' Gromt ze verder. Ik piep en zet een stapje naar achteren. Ik ben zo bang.
Nu zijn er nog maar twee opties, als het aan mij ligd.
Optie één: Ik probeer Blueä te redden, maar ik wordt opgegeten.
Optie twéé: Ik laat Blueä in de steek en red mezelf.
Man wat klinkt optie twee aantrekkelijk.
Maar aan de andere kant... kan ik Blueä en daarmee Aryen wel in de steek laten?
Ik bedoel, ze hebben míj zo vaak gered, terwijl ze eigenlijk gewoon rustig van het leven zouden kunnen genieten thuis op Eragon's Academie.
Waarom ging hij eigenlijk mee?
Vroeger zou ik hebben gezegd dat hij zich wou bewijzen, opscheppen. Maar nu...
Hij deed het voor mij.
Ik voel mezelf opeens heel gemeen.
Al die tijd... al die tijd was hij eigenlijk heel lief voor me, en ik deed altijd zo... slecht.
'GRRRRR' Gromt Blueä, ze wil dat ik in actie kom. Haar een kans of een reden te geven mij aan te vallen.
Ik heb besloten wat ik ga doen. Ik kan haar niet in de steek laten en bovendien weet ik niet hoe ze reageerd als ik begin te rennen.
Ik zet een stap naar voren.
'Blueä, ik weet niet wát er met jouw is, maar je bent een draak. Geen monster. Zoals je nu doet doe je een monster na, wil je een monster zijn? Waar is je gevoel voor eer? Ga je me nou serie-'
Ik spring opzij als Blueä een klauw optilt en naar me slaat.
'Wou je me doden? Slecht idee. Ik ken je rijder, weetje? En als je zo doet kan ik net zo goed "baasje" zeggen. Je gedraagd je als een- Aah!' Net op tijd spring ik opzij als zij haar mond open doet en een stoot vlammen op me richt.
'Blueä, stop met vuur spuwen. Je bent dan wel een draak, maar draken gebruiken die magie niet om mensen te doden, behalve als die mensen slecht zijn. Vind jij mij slecht?' Eigenlijk moet ik zelf ook over die vraag nadenken. Ik doe eigenlijk ook heel slecht, waarom zou ze me niet doden?
Ik ben er net achter gekomen hoeveel pijn ik eigenlijk heb aan gedaan bij haar en vooral haar rijder. Aryen.
'Oke, stop. Met woorden kan ik je niet overtuigen,' zeg ik terwijl ik mijn hand opsteek,' Dat laatste sloeg nergens op. Natuurlijk ben ik slecht. Sorry, sorry Blueä, ik heb jouw en je rijder heel veel, te veel aan gedaan. Het spijt me.' Ik kijk omlaag, voel hoe Blueä zich inspand en spring opzij voor een nieuwe aanval vuur.
'Wat moet ik doen om je weer een draak te laten zijn?' Vraag ik in paniek.

Reageer (2)

  • Yuzu

    Snel verder spannend

    1 decennium geleden
  • dineniel

    ahn ok ik was al aan het denken
    waarom lokt lillith bleuä niet mee naar aryen miss kan die helpen

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen