Foto bij Inzending opdracht 1 MrsPayne1

Hope you'll like it

Beetje bij beetje, word ik wakker. Godverdomme, wéér een kater! Langzaam probeer ik op te staan. Zodra ik sta word de hoofdpijn alleen maar nog erger. Snel ga ik weer op mn bed zitten. Na tien minuutjes moet ik naar de wc. Nog langzamer dan net probeer ik weer op te staan. Sloompjes wankel ik naar de trap. Stapje voor stapje ga ik de trap af. Gelukkig, deze keer ben ik wel normaal van de trap afgekomen. Ik loop richting de wc en doe de deur open. Shit, verkeerde deur. Dit is de 'drankkast'. Glazig staar ik naar alle verschillende flessen die er staan. Rode, groene, blauwe, zwarte, kleine of grote flesjes, ik heb alles. Langzaam zonder dat ik het zelf door heb gaat mijn hand naar 1 van de flessen toe en pak ik hem van de plank af. Ik zie dat het de Martini Royale is, een lange doorzichtige fles met rode inhoud. Zonder er bij na te denken draai ik de dop ervan af. Ik breng de fles tot onder mijn neus en ruik eraan, lekker. 1 slokje kan geen kwaad. Oh, en nog een slokje tegen de hoofdpijn. Een slokje tegen de misselijkheid. Een slokje omdat gister een feestje was. Een slokje omdat ik niet meer weet wat er gister gebeurd is. En als laatste nog een slokje omdat ik het ben. Ik lach in mezelf, haha, grappig. Ik kijk weer naar de fles. Shit, hij is al bijna helemaal leeg! Nou, dan kan de rest er ook nog wel in. Ik voel hoe de koude drank in mijn lichaam komt en hoe de hoofdpijn minder word. Zo, dat is beter. O ja, ik moest naar de wc...
Als ik de woonkamer inloop hoor ik m'n sms-toon. Even kijken wie dat nou weer is. Ik kijk op het schermpje, het is Bram. Fluisterend lees ik wat er in staat.
''Heeei, lekkerding! Zin om vanaaf weer te feesten? Daan, Jelle, Lisa en Rick komen ook. Half 10, plein. Heb er zin in. Bye, Bram.''
Leuk! Feestjes kunnen altijd! Snel, voor zo ver dat lukt, sms ik terug. Natuurlijk kom ik ook!

Rond een uur of 10 sta ik met Bram, Daan, Jelle, Rick en Lisa in de disco te feesten. Ik heb al 15 drankjes op, maar dat ben ik wel gewend. Voor dat ik naar Bram toe ging heb ik nog 3 flessen drank op; een Bacardi Breezer, een Malibu en een Port. Of waren het er nou meer? Geen idee... Ik sta dicht tegen Bram aan te dansen als hij me duidelijk probeer te maken dat hij even naar buiten wilt gaan en dat ik hem moet volgen. Hij pakt mijn hand vast een loopt, voor zo ver dat lukt, voor me uit door de menigte. Als we door de deur heen lopen zie ik dat Daan, Jelle, Lisa en Rick ook buiten staan. Bram komt voor me staan. ''Het word hier een beetje saai, laten we hier buiten wat leuks gaan doen'' Hij lacht. Verbaasd kijk ik hem aan, wat heeft hij nou weer bedacht. Toen hij zo iets de vorige keer zei hebben we met z'n 6en een week in de gevangenis gezeten...Ik sla m'n armen om zijn nek heen waarna hij zijn armen om m'n rug slaat. ''Wat wil je gaan doen dan?'' Probeer ik te fluisteren, maar het komt er meer uit als gewoon praten. Dan voel ik hoe een van Bram's armen achter mijn knieholten komen en zijn andere rond m'n nek. Langzaam voel ik hoe mijn voeten van de grond komen. Ik maak een klein gilletje van plezier. ''Dat zal je nog wel zien....Iets leuks zei ik toch.'' Hij knipoogt naar me. Dan loopt hij met me weg. Weer gil ik van plezier en de anderen lachen gezellig mee.

Tien minuten later komen we aan in het rijke deel van de stad. Hier staan huizen met hekken er om heen, tien badkamers, tien woonkamers, tien wc's en de meeste hebben ook allemaal wel een zwembad. Oh oh! Hahaaaa, ik snap al wat ze van plan zijn! Bram zet me neer en pakt mijn hand vast. Hij gebaart dat we zachtjes moeten zijn. Langzaam sluipen we met z'n 2en naar een van de huizen. Voor het hek bukken we, teminste, dat probeer ik. Voordat ik door mijn knieën ben val ik al languit op de grond. Ik hoor hoe ze me van achter uit lachen. Haha, oké, eigenlijk is dit wel heel grappig. Haha. Langzaam kom ik overeind. Dit keer buk ik voorzichter dan net en gelukkig val ik dit keer niet. Bram wijst iets aan. Ik volg zijn vinger en zie dat er een gat in het hek zit. En daar achter, zit een zwembad! Ik glimlach van geluk. We blijven nog even stil zitten om zeker te weten dat de kust veilig is. Bram wenkt de anderen dat ze ook kunnen komen. Eerst gaat Bram door het hek heen. Dan ik, een daarna volgen de anderen ook. Zachtjes sluipen we naar het zwembad toe. Met z'n allen staan we nu aan de rand van het zwembad. Bram staat naast me en pakt mijn hand vast. Ik snap wat zijn bedoeling is en ik pak de hand van Jelle vast, die naast me staat. We vormen met zn allen een slinger. ''3! 2! 1!'' Roept Bram, waarna we met zn allen tegelijk gillend het zwembad in springen. Ik ga kopje onder. Jezus! Wat is dit water koud! Als ik boven komt gil ik het uit van de kou! ''Dit is zo verdomde k-'' Ik kan niet verder praten want 2 sterke handen trekken me onder water. Als ik onder water mijn ogen open doe zie ik dat het de handen van Bram zijn. Een lieve glimlach komt op mijn gezicht. Bram komt dichter naar me toe gezwommen en legt zijn handen om m'n heupen. Langzaam komt zijn gezicht bij die van mij. Ik voel hij zijn warme lippen in het koude water die van mij raken. Ik voel hoe ik begin te gloeien. Dan merk ik dat ik geen lucht meer over heb en zwem ik snel naar boven. Kuchend kom ik boven het water uit. Ik ga even op de rand zitten om op adem te komen. Adem in, adem uit. Opeens word het zwart voor mijn ogen. Niet omdat ik flauwval, maar omdat iemand iets voor mijn gezicht houd. Ik voel hoe het achter op mijn hoofd word vast geknoopt en ik voel een hand die van mij pakken. ''Volg me'' Fluisterd Bram in mijn oor. Ik lach verliefd. Ik sta op en houd Bram's hand stevig vast. Beetje bij beetje word het geluid van Daan, Jelle, Lisa en Rick in het zwembad zachter. Na een stukje gelopen te hebben, nou ja, niet echt lopen, meer vallen en weer opstaan en weer verder door waggelen. Dan voel ik hoe Bram's hand me zachtjes mee naar beneden trek. Met mijn andere hand voel ik waar we zijn. Ik voel allemaal blaadjes en takjes. Het is een struik denk ik. Op mijn knieën kruip ik achter Bram aan. Dan stoppen we en ik voel hoe mijn blinddoek af gaat. Voor dat ik kan zien waar ik ben voel ik weer die zachte warme lippen van Bram op die van mij. Een gelukkig gevoel gaat door me heen. ''Hier zijn we teminste alleen'' Fluisterd Bram, waarna we weer door gaan waar we gebleven waren...

Die ochten word ik wakker. Met wéér een kater. Maar wat ik wel weet, is dat ik van Bram hou...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen