Buiten is het duister weer. Donkere wolken hangen dreigend in de lucht terwijl er op sommige plaatsen zonnestralen tussendoor schijnen. Ik kijk uit over het terrein. De school staat op een heuvel en dus hebben we een mooi uitzicht op de omgeving. Er loopt een rivier vlak langs de heuvel en de rivier wordt onzichtbaar wanneer hij een donker bos instroomt. Links in de verte liggen heuvels. Een oneindig groot uitzicht. Er wordt van alles in de groep gefluisterd. ‘Kijk dat bos…’ ‘Moet je die heuvels zien…’ Ik kijk nog eens goed om me heen. Alles heeft een rustgevende sfeer maar het bos ziet er wel onheilspellend uit. ‘Volg mij richting de brug, daar zal ik het verhaal vertellen over het bos.’ zegt Anna. De brug ligt een stuk voordat de heuvels beginnen over de rivier heen. Er liggen wat boomstammen die gemaakt zijn om op te zitten. We nemen plaats en Anna start haar verhaal. ‘Vlak na de stichting van deze school kwam er een speciale leerlinge. Haar naam was Iris en ze was erg sterk van geest. Hetzelfde drankje als dat wat jullie gekregen hebben werd haar toegediend. Maar de kracht van Iris was te sterk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen