De jongens nemen plaats en professor Heinrich komt de verhoging van de leraren op. ‘Welkom terug, jullie zullen wel uitgehongerd zijn na zo’n rondleiding. Dus pak een bord en tast toe.’ Hij gebaart met zijn handen en ineens staan er mensen overal langs de muur van de zaal. Ze hebben dienbladen met eten vast en sommigen dragen stapels porseleinen borden. De mensen delen alles uit wat ze vasthebben en gretig begint iedereen te eten. Na het eten staat professor Heinrich weer op. ‘Beste leerlingen, ik moet jullie lastigvallen met nog één mededeling. De klassenindelingen hangen op het prikbord in jullie slaapzalen. Je kan je eigen exemplaar pakken op de tafel die onder het prikbord staat. Slaap lekker en onthoud dat je stil moet zijn om elf uur stipt.’ Hij buigt zijn hoofd en loopt weg. Ik kijk wat Yenna doet, ze staat op en is waarschijnlijk van plan om naar de slaapzaal te gaan. Ik sta ook op en loop met haar mee. Voor ons lopen Kathy en Lydia. Ik hoor ze praten over een mysterieuze kracht en iets over hun familie. Bij de slaapzaal pak ik een blad met de klassenindeling van de stapel en loop ik door naar mijn bed. Ik leg het blad op mijn nachtkastje, dat lees ik morgen wel. Het is nog maar tien uur maar ik ben uitgeput dus ik doe mijn ogen dicht en verzink in een diepe slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen