Foto bij De 100e Hongerspelen - 106

Vania liep de grot weer in en nam het eten. Ze gaf het aan Seija en wekte Ian.
“Huh? Is het al ochtend?”, vroeg die verbaasd.


“Slaapkop”, plaagde Vania hem. “Seija is al met het ontbijt bezig.”
“Ja zeg, veel heb ik niet geslapen hoor vannacht”, zuchtte Ian.
“Sorry lieverd”, glimlachte Vania. Ze gaf hem een zoen. Ian trok haar tegen zich aan.
“Ik hou van je, weet je dat?”
“Ik hou ook van jou.” Vania genoot van de omhelzing, maar liet veel te snel naar de zin van hen beiden los.
“Jaja, ik sta al op”, zuchtte Ian. “Is de rest al wakker?”
“Ik wek enkel Rue nog even.” Vania liep naar het meisje toe en schudde haar zachtjes wakker. Rue opende haar ogen.
“Mama?” Vania schrok even.
“Ik ben het, Rue.”
“Mama”, glimlachte het meisje. “Moet ik al opstaan?”
“Ja Rue, Seija is bezig met het ontbijt.”
“Oh, ja.” Rues gezicht betrok. “Wanneer gaan we naar huis?”
“Dat weet ik niet, Rue”, zei Vania zacht.
“Ik wil naar huis, mama.”
“Kom, we gaan eerst eten”, zei Vania. Ze voelde zich ongemakkelijk bij het feit dat Rue haar plots met ‘mama’ aansprak. Goed, ze voelde zich verantwoordelijk voor haar en hield in zekere zin ook van het meisje, maar na de Spelen zouden ze immers weer uit elkaar gehaald worden.

***


Katniss bracht Adriënne na het eten weer naar haar kamer en liet een bericht achter voor Peeta. Eén van hen zou nu de hele tijd in het appartement moeten blijven, voor Adriënne. Daarna ging ze naar de controlekamer kijken hoe het in de arena ging.
“Mama?”, hoorde ze Rue tegen Vania zeggen. Even hoopte ze dat Rue nog niet goed wakker was, maar toen het meisje Vania zo bleef noemen besefte ze dat het menens was. Sowieso gaf ze om Rue, vanwege haar tante, maar ze wist dat er nu iets geregeld moest worden voor na de Spelen. Ze was al van plan geweest er op z’n minst voor te zorgen dat Rue niet terug naar het weeshuis moest, maar nu begreep ze dat ze Rue best mee naar huis kon nemen, naar district twaalf. Tenzij… Katniss wilde er niet aan denken, maar als Vania het toch niet zou halen, was Rue misschien wel beter af als Toista voor haar wilde zorgen. Als…

Reageer (4)

  • NEWgirlS

    mama? hihi super schattig

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Echt schattig is rue! Snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Rue toch... (flower)

    snel verder

    1 decennium geleden
  • wildheart

    Ahw... Rue zou het vast heel fijn vinden om met Vania(+Ian) mee te gaan!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen