Foto bij 3 - De Audities

Sorry dat het zo lang duurde, Thornfield blijkt wat moeite te hebben met het bedenken van personages (hebben de lezers misschien ideeen? Altijd welkom!). Dus hier nog een hoofdstukje van Tara!

Ongeveer een half uur later zijn we in de volgende rij van het zigzag-parcours aanbeland. Ik ben voldoende gekalmeerd om mijn agressieve neigingen te onderdrukken, en ik kan ook daadwerkelijk lol hebben.
'Weet je wat het is?' zeg ik plots tegen Kaylee, 'Als ik dit nu niet doe, dan krijg ik er later spijt van. Als ik het nu wel doe, kan ik feedback krijgen. Ik kan uitgelachen worden, ja, maar het kan ook anders gaan -'
'Je zult niet uitgelachen worden, Taar,' onderbreekt Kaylee me.
'Dat weet je niet, maar stel dát - wat heb ik te verliezen? Dus, mensen lachen me uit, over een paar maanden zijn ze me weer vergeten, en ben ik ook verder met mijn leven. Ik ben zo jong, dat heeft bijna geen impact op mijn toekomst. Nouja, dan ga ik dus niet door, maar... Snap je een beetje wat ik bedoel?'
Kaylee kijkt me geamuseerd aan. 'Nee, geen flauw idee.'
'O. Nou, dan heb je pech, ik kan het niet uitleggen.' Het is even stil. 'Het enige wat ik wilde zeggen was dat ik net zo goed die zenuwen van me af kan zetten. Het is 1 dag, en morgen is er een nieuwe. Dus ik ga het gewoon zien als een avontuur. Het bepaalt niet de rest van mijn leven, of zo. Daar heb ik nog altijd zelf invloed op. Zo ongeveer.'
'Je bazelt weer.'

De tijd tikt door, maar gelukkig kan ik me met Kaylee nooit vervelen. Tussen onze lachbuien en juryleden-imitaties in (ze zeggen nou eenmaal vaak hetzelfde), valt me ineens op dat ik vuil wordt aangekeken door een meisje voor ons. O, jee. Het is er zo een. Ze heeft platina-blond haar, en ze is flink 'gebruind' (lees: zelfbruiner), met dikke lagen make-up op. Nou ja, ieder zijn smaak, toch? Toegegeven, het is een knap meisje, ook met de verstoringen van de natuur die ze zichzelf aan heeft gedaan, en ze heeft een prachtfiguur. Het enige wat het plaatje verpest is de uitdrukking op haar gezicht; ze ziet eruit alsof er poep op haar bovenlip gesmeerd zat. Misschien zit dat er wel, het zou dezelfde kleur kunnen hebben.
Ik ben blijkbaar stilgevallen, want Kaylee kijkt ook om.
'Och, kijk eens, we hebben al fans, en we zijn nog niet eens binnen! Het is vast je charme,' zegt Kaylee. Ik grijns.
'Volgens mij zijn het mijn smashing good looks, en ze kan natuurlijk aan mijn aura zien dat ik een fantastisch artiest ben.'

Reageer (1)

  • Howling

    Hihi love it c: Ga je snel verder?? X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen