Foto bij Plan in action !

s'Avonds

Het was dood stil geworden in de dreuzel wijk , de straatlantaarns flikkerde een dof licht op de straat. Voor de rest was het aards donker alleen een paar steren stonden hoog aan de hemel. In een huis brandde nog licht. Maar dat huis werd niet bewoond door een dreuzel. Maar door een oude tovenaar. Hij had al heel de dag het gevoel dat hij bekeken werd en had zijn staf niet los gelaten. Plots vlogen de lichten uit de straat lantaarns weg naar een struik. 'nee maar...' mompelde de oude man. 'dat heb ik niet gezien sinds....' zei hij.

Zelfs een tovenaar had niet kunnen zien dat de licht bollen naar twee mannen was gevlogen. 'Merkwaardig.' zei Kruml. 'Dank je.' zei Harry. 'Deze heb ik van Ron geleend. Hij leek nogal kwaad.' zei Harry. 'Ron ? Is dat die rooie ?' vroeg Kruml. 'Ja.' knikte Harry. 'Ga.' zei Kruml en knikte richting een van de huizen. ' Ja ik ga al.' zei Harry en trok de onzichtbaarheidsmantel over zich heen en wandelde naar het huis. 'Alahomora.' fluisterde Harry en er kwamen stralen uit zijn toverstaf. De deur ging krakend open. 'Wie daar?' hoorde Harry een vertrouwde stem roepen. 'Professor.' zei Harry en trok de mantel van zich af. 'Ha...Harry?' zei Slakhoorn verbaast. 'Ja ik ben het.' zei Harry. 'Nee maar..'zei hij en keek even blij maar zijn gezicht werd al snel een grimas. 'Wa... Wat doe je hier?' vroeg hij. 'Professor ik wouw u iets vragen. 'O ja?' vroeg hij. 'Ja.'zei Harry. 'Weet u soms iets over een zekere Abraxas Malfidus ?' vroeg Harry en zat wat aan een lampenkap te pulken. 'Abraxas Malfidus he? Warrom vraag je dat als ik dat mag weten?' vroeg slakhoorn. 'Wel ik en de schouwers...' begon Harry. 'Jonge man...' onderbrak slakhoorn hem. ' je moet weten dat hij al lang geleden is gestorven aan de draken-pest .' zei Slakhoorn. 'Dat weet ik wel maar ik kom gewoon vragen wat u van hem weet.' zei Harry weer. 'Verzwijg je me soms iets?' vroeg Slakhoorn. 'Nee meneer maar als u nu niet zegt wat u van hem weet dan moet ik u mee nemen naar het bureau.' zei Harry. 'Wa... wat? ' zei Slakhoorn twijfelend maar hij vond toch een antwoord.' Je kan me nooit in je eentje aan.' zei hij dapper. 'O dat weten we wel.' zei Harry die het beu was dat Slakhoorn zo moeilijk deed. 'En we hebben dan ook voor versterking gezorgd. ' Slakhoorn bleef zich verdedigen. 'Die schouwers van ons zijn zwak en ....' Harry was dit gedoe kots beu. 'Meneer het is ten eerste een schouwer uit een ander land en ten tweede kan ik schouwers oproepen zoveel ik wil !' Slakhoorn besloot dan toch te spreken.' Ik weet wel wat maar...' vertraagde hij weer. 'Maar wat nu weer ?!' riep Harry die steeds kwaader en kwaader werd. 'Ik..ik zeg het liever op een bureau.'

een paar kilometer ver van het villa Malfidus

'Jongen.' zei Abraxas Malfidus die naar zijn kleinzoon keek. 'Je vader is een schande voor de familie , eigenlijk vind ik het goed dat hij in de gevangenis zit maar jij bent nog jong ik kan jou een echte Malfidus maken.' zei de man. 'Maar komt vader nog uit de gevangenis?' vroeg Draco. 'Ja en anders zorgen wij er wel voor maar nu moeten we ervoor zorgen dat niemand ons in de gevangenis stopt. Ik ken een plak slechts enkele betrouwbare tovenaars kennen die.' zei Abraxas 'Wie?' vroeg Draco nieuwsgierig 'Alleen de beste tovenaars van mijn jonge tijd en we hebben een onbreekbare eed afgelegd' lachte de oude man

Reageer (2)

  • WildCharm

    oeh snel verderr

    1 decennium geleden
  • Luckey

    Omg!
    Snel verder please :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen