Foto bij Where’s Maquia?

‘wie ben jij’ vraagt iemand van hun. ‘nog niet gehoord’ vraag ik. ‘kom op, zeg het gewoon, eerder kom je toch niet weg’ zegt hij. ‘dat zullen we nog wel zien’ zeg ik en met een ruk kom ik los en draai me om ‘niet gelukt hé?’ zeg ik en ga ook terug naar de basis. Voor de deur sta ik stil, ‘wat nou als ik’ verder kom ik niet want ik open de deur al. ‘Waar was je’ vraagt Diam als hij door de gang loopt je was toch vlak achter ons?’ zegt hij er meteen achteraan ‘dus toch niet’ antwoord ik stug en loop door naar de openruimte waar alle captains zijn, is er weer een captainsvergadering. ‘Maquia wat doe jij hier’ fluister ik naar want ze wil niet gehoord worden. ‘ik ben aan het afluisteren’ fluistert ze terug. ‘ok ik ga ook afluisteren’ zeg ik en hurk naast haar op de grond. ‘waar hebben ze het over’ ‘over de prestatie van Genimi tegen Raimon. ‘en Burn vindt dat jij je raar gedraagt’ zegt ze tegen me. ‘nou, hij is de enige die raar doet terwijl hij het soms niet eens door heeft’ zeg ik tegen haar waardoor ze hard begint te lachen. ‘shit! , Maquia snel weg hier voor ze ons door hebben!’ zeg ik net iets te hard dat ze zich omdraaien naar de deur. Ik en Maquia zijn snel naar haar kamer gerend. ‘moest je nou echt lachen’ lach ik naar haar ‘ja, die opmerking die je maakte over hem’ zegt ze ‘je huilt gewoon van het lachen ‘ja ik heb in tijden niet meer zo hard kunnen lachen als ik aan het afluisteren ben’ lacht ze. ‘het is altijd wel wat met jouw’ zeg ik tegen haar, Maquia laat zich vallen op het bed en lacht nog harder dan eerst waardoor Burn en Gazel er aan komen rennen. ‘waren jullie aan het afluisteren?’ vraagt Gazel kalm. Voor ik kon zeggen van niet, zit Maquia er al weer door heen te lachen. ‘misschien’ zeg ik tegen hun en keer ze mijn rug toe. ‘ja dus’ zegt Burn en hij wil naar de andere captains rennen, duwt Ann, wie aankwam lopen, de deur dicht. Waardoor Burn tegen de deur aan knalt. ‘VERDOMME, ANN!’schreeuwt hij. Ann doet de deur open en kijkt om de hoek, ze ziet Burn liggen op de grond met zijn handen tegen zijn neus. ‘nu heb ik me neus gebroken’ schreeuwt hij. ‘ach, stel je niet aan’ zegt Ann waardoor Maquia nóg harder lacht. ‘doe effe rustig, Maquia komt zo niet meer bij’ zegt Gazel wie over Burn heen stapt en weg loopt. Ze zijn het al vergeten van het afluisteren waardoor ik eindelijk weer weg kan uit Maquia’s kamer. Samen met Ann loop ik naar de trainingszaal, daar zijn alle meiden aan het trainen, zonder de jongens ‘eindelijk’ denk ik in mezelf ‘eindelijk zonder de jongens’ zeg ik tegen Ann die het met me eens is. ‘het duurde lang voordat de jongens eindelijk weg gingen, daarna wou ik jou halen maar toen hoorde ik Maquia lachen en jij was bij haar’ zegt ze. Ann is net als Maquia en Keeve een van me beste vriendinnen. ‘deed jij die deur extra dicht voor Burn?’ lach ik als ik eraan terug denk. ‘misschien’ lacht ze terug. Ja dus. We lopen naar de kleed kamer en kleden ons om, dan gaan we ook meedoen met de training. Even later komt Maquia ook trainen, ze doet niet serieus mee, dus stopt ze ook alweer snel. ‘wat heeft zij dan’ vraagt Keeve als ze naar ons toe komt lopen. ‘láng verhaal’ zegt Ann. Ik keek naar Keeve, je zag dat ze het wou weten dus vertelde ik het tegen haar. Ook bij haar verschijnt een lach op haar gezicht. ‘echt iets voor Burn’ zegt ze en gaat weer overspelen met Ai. Als de training is afgelopen lopen ik, Ann, Keeve en Ai naar de kamer van Maquia om haar op te halen. ‘moeten we niet kloppen’ zegt Ai verlegen. ‘nee, dat hoeven wij niet, alleen jongens zegt ze altijd’ zegt Ann ‘jij weet er veel van Ann’ zeg ik en loop achter haar aan naar binnen. ‘dat is raar, ze is hier niet’ zegt Keeve. ‘misschien in de keuken of open ruimte’ zeg ik en loop naar de deur. ‘Ann en Ai gaan jullie in de open ruimte kijken dan doen ik en Ulvida de keuken wel’ zegt Keeve en trekt me mee. ‘doe eens rustig’ lach ik naar haar. ‘wil je Maquia niet eerder vinden als Ann en Ai?’ vraagt ze lachend. ‘ja maar ik heb geen zin om snel te zijn vandaag’ lach ik. ‘in de keuken is ze ook niet’ zegt ze.

Reageer (1)

  • LostGirl97

    haha Maquia staat bij mij op nr 3 van de meiden

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen