16. hm? Dancing? Me?
Marissa's pov.
“ROOSSAALLIIEEE!!!!” Riep ik hard toen we het huis weer binnen kwamen.
Verona's ogen werden even groot van de schrik terwijl ze een stap achteruit deed.
“Wat mot je?” hoorde ik op een normaal volume uit de woonkamer komen.
We liepen die kant uit, waar we Rosalie en Alice op de bank aantroffen.
“Ik heb eindelijk iemand die met mij op dansles wil!” glimlachte ik.
“Ho ff Mariss, je hebt het toch niet over mij he?” vroeg Verona geschrokken.
“Nee, over mn andere zus.”
Even keek ze me verbaasd aan, waarna ze het doorhad. ze is soms echt té naïef.
“Ja, over jou dus. Jij gaat mee op dansles. En Rosalie geeft daar sinds kort les. En aangezien over een halve maand de het nieuwe jaar ingaat, moeten we voor die tijd auditie gedaan hebben. Toch, Rosalie?” Heel doordringend keek ik Rosalie aan. Ze moest dit meespelen, anders kreeg ik Verona's zelfvertrouwen nooit omhoog.
“Jup, dat klopt.” antwoordde Rosalie op een neutrale toon.
Dankbaar keek ik haar aan. “Dus Roos, zou jij ons willen helpen om onze dans enigszins te verbeteren voordat we auditie gaan doen?”
Rosalie zuchtte diep, waarna ze antwoordde. “Tuurlijk schatjes, bedenk maar vast een choreo, dan geef ik wel weer tips.”
Ik glimlachte breed, Rosalie mocht mij dan misschien niet heel erg, maar ze danste onwijs goed. Hier had ik Rosalie echt voor nodig.
“Nou jongens, ik ga even naar boven als jullie het niet heel erg vinden, ik moet Tommie nog steeds een keer terug mailen.”
“Is goed Veroon, doe hem maar de groetjes van ons!”
“Zal ik doen!”
Ik keek hoe Verona de trap op liep, ze ging langzaam, superlangzaam. Toen ze eenmaal boven was, en ik een deur dicht hoorde vallen, draaide ik me snel om naar Rosalie en Alice, op datzelfde moment kwam Edward binnen lopen.
'Bitch” was het eerste wat hij zei.
“Nee, ik vind het een hartstikke goed idee.” viel Alice hem tegen.
“Wat mis ik?” vroeg Rosalie. “waarom wil je haar een auditie laten doen? De dansschool is desperate opzoek naar leerlingen, auditie is overbodig.”
“Ze wil haar auditie laten doen voor een musical in Maart.”
“Sshh niet zo hard!” strafte ik Edward.
“Je weet toch dat ze geen zelfvertrouwen heeft sis!”
“Ja, dat wil ik haar juist geven!”
“Ohja, en straks pist ze in haar broek op het podium, nee dan zal haar zelfvertrouwen zeker wel hoog zijn.”
“Zit nou niet altijd mijn plannen in de weg broertje! Ik weet zeker dat dit gaat lukken.”
“Ja dushi, dat denk je altijd, maar het komt er toch bijna altijd op neer dat je grote broer gelijk heeft.”
“Zeg, dat jij de oudste bent, betekend niet dat jij ook de wijste bent!” snauwde ik naar hem.
“Ik vind het eigenlijk wel een goed idee” grijnsde Rosalie. Rosalie wel natuurlijk. Ze hield niet van mensen die onze familie binnen drongen. Zo was ze nog steeds niet zo blij met mij, al konden we het toch best goed vinden samen. Eindelijk was ik het een keer met Rosalie eens, al had ik er geen vreselijk gemene gedachten bij.
“Nou, ik vind de gedachte toch vreselijk genoeg, ik heb het met het kind te doen!” zei Edward.
“Ach man doe niet zo flauw, als Rosalie haar goed leert dansen, en wij haar zelfvertrouwen aanpraten, komt het allemaal goed.”
“Doe dan in ieder geval zelf mee, dan weet je hoe het voelt.”
“Dat is een deal, ik en Verona gaan samen auditie doen. Doen we een duo dansje.”
“Ohh, ik had kunnen weten dat je daar niet mee zat. En wanneer wilde je haar gaan vertellen dat het voor een musical is?”
“Pas als we horen dat we door zijn. Anders krijgt ze hoop voor niks.”
“Wat nou hoop? Als je het haar eerder verteld dan stopt ze toch gelijk, dat weet je.”
“Hee hallo, ze is 20, ze heeft nog geen vriend, nooit gehad. Ze durft amper met mensen te praten, dit kan wel eens een eerste stap naar een sociaal leven zijn ja?”
“Oke, het is jou zus, ik zal me er niet meer mee bemoeien, maar als ze je straks haat, en weer terug naar Londen gaat, heb ik je gewaarschuwd.”
Met volle haat keek ik hoe Edward de deur weer uitging. Dat hij dit geen goed plan vond was duidelijk, en het klopte dat hij bijna altijd gelijk had, maar juist daarom wilde ik dit plan doorzetten. Het ging werken, dat moest.

Haha, me, hiphop? I could hiphop a little. Slow hiphop.. for the rest I cant move that fast. Phehe.. me... dancing.. yeah, sure. Xx Verona.

Reageer (1)

  • savana

    heel gaaf verhaal verder!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen