Foto bij 10.

THUESDAY 4 SEPTEMBER

Elena Johnson

'Gaan we voor of na de geboorte trouwen?' vroeg ik toen we samen weer in de auto op weg naar huis zaten. 'Wat dacht je van voor. We kunnen over een halfjaar trouwen. 'In februari?' vroeg ik. 'Bijvoorbeeld.' Ik dacht na. 'De baby komt waarschijnlijk in mei. Waarom trouwen we niet op 21 maart, de eerste dag van de lente?' stelde ik toen voor. Louis kreeg een brede grijns op zijn gezicht. 'Dat is een geweldig plan,' glimlachte hij. 'Dan moeten we zoveel regelen. Waar willen we trouwen. Trouwjurk, jou pak, de gastlijst, de catering. Wie we al jou best man nemen en wie mijn bruidsmeisjes worden.' 'Megan wordt sowieso bruidsmeisje, want dat hebben we haar beloofd toen ik haar voor het eerst ontmoette.' Ik schoot in de lach. 'Dat je dat nog onthouden hebt,' grinnikte ik. 'Ik wil Harry als mijn beste man,' zei Louis. Ik knikte. Het was zijn beste vriend, dat was alleen maar logisch. 'Misschien moeten we na gaan denken over waar we willen trouwen, die ruimte moeten we dan namelijk afhuren,' zei Louis. 'Ik wil heel graag op het strand trouwen, maar als het dan slecht weer is heb je wel meteen pech,' zei ik. 'Waarom trouwen we dan niet in het buitenland?' stelde Louis voor. 'Van welk geld wil je dat betalen?' 'Ik heb wel wat geld over van vroeger, voor speciale gevallen. Ik denk dat dit wel een speciaal geval is,' zei hij. 'Lou, waarom zou je je geld daaraan besteden?' 'Omdat ik wil dat jij de bruiloft van je dromen hebt, en als jij hem in de zon op het stand wil hebben, dan zorg ik daarvoor,' was zijn simpele verklaring. 'Laat me dan alsjeblieft meebetalen,' zei ik. 'Italië? Spanje? Frankrijk?' Louis keek me even aan voor hij zijn blik weer op de weg richtte. 'Of we doen het in zo'n prachtig oud kasteel,' zei ik toen. 'Een soort sprookjesbruiloft,' zei ik. Louis haalde zijn schouders op. 'Wat je maar wilt,' zei hij. Ik glimlachte. Waar had ik hem toch aan verdiend? Hij parkeerde de auto voor ons appartement en ik stapte uit. Ik had de deur nog niet dichtgeslagen of Niall vloog me om de hals. 'Gefeliciteerd! Ik ben zo blij voor jullie. Jullie worden zo gelukkig samen,' ratelde hij. Ik schoot in de lach en keek even naar Louis, die door Harry werd aangevallen. 'Hoe weet je dit?' 'Harry wist het, en die is niet heel goed in het bewaren van geheimpjes, vandaar,' grinnikte Niall. Hij pakte mijn hand vast en bestudeerde mijn ring uitvoerig. 'Wauw Elena, hij is echt prachtig,' zei hij en hij liet mijn hand weer los. Nu kwam Harry op me aflopen die me een knuffel gaf en een kus op mijn wang drukte. 'Dankjewel voor het lekkere eten,' glimlachte ik. Harry schoot in de lach. 'Voor jou altijd,' glimlachte hij voor hij me ook uitgebreid feliciteerde met mijn verloving. 'Eten jullie mee?' vroeg ik toen. 'Je mag Zayn ook uitnodigen,' zei ik. Harry was meteen enthousiast. 'Moet je de andere jongens dan ook niet uitnodigen?' vroeg Louis me. 'Jou beste vriend, mijn beste vriend en zijn geliefde. De andere kunnen het binnenkort vast wel met ons vieren.' Louis knikte. 'Zayn moet werken, dus ik had sowieso alleen gegeten,' zei Niall. Ik glimlachte en keek Harry aan. 'Spaghetti?' lachte ik. Hij knikte en met z'n vieren liepen we naar binnen. We controleerden of we alle ingrediënten hadden en Harry en ik gingen in de keuken aan de slag terwijl Niall en Louis nog snel naar de supermarkt gingen voor een fles champagne. Niet dat ik daar van kon genieten, maar zij konden dat natuurlijk wel. 'Harry?' Harry keek op van de pannen en keek me aan. 'Wil je zorgen dat Louis het beste vrijgezellenfeest ooit heeft?' vroeg ik hem. 'Waarom?' 'Hij wil mij mijn droombruiloft geven, ik wil iets terug kunnen doen,' zei ik. Harry knikte en grijnsde. 'Komt helemaal voor elkaar,' lachte hij. 'Oh, en het kan zijn dat we naar het buitenland gaan,' zei ik toen. Harry liet het mes dat hij in zijn hand had zakken en keek me met open mond aan. 'Ik wilde naar het strand, en toen zei Lou meteen dat we naar het buitenland gingen,' legde ik uit. 'Maar dan gaat hij al zijn geld aan onze bruiloft spenderen, dus ik heb hem liever gewoon hier,' zei ik. 'Hebben jullie al een datum?' '21 maart, de eerste dag van de lente,' glimlachte ik. 'Tja, dan heb je geen verzekering dat het mooi weer is,' zei Harry. Ik knikte instemmend. 'Het maakt me niet uit waar we zijn en wat ik aanheb, zolang Louis bij me is vind ik het allemaal goed,' zei ik toen. 'Nou, dan is het makkelijk. In vuilniszakken op de vuilnisbelt,' lachte Harry. Ik schoot in de lach en keek hem aan. 'Dan moet jij ook in een vuilniszak,' grinnikte ik. 'Staat je vast prachtig.' 'Wat staat Harry prachtig?' vroeg Louis die de keuken binnen kwam lopen en een kus op mijn wang drukte. 'Een vuilniszak, want als het aan Harry ligt trouwen we op de vuilnisbelt.' 'Echt niet!' riep Louis verontwaardigd uit. 'We trouwen op een hagelwit strand met een uitgestrekte blauwe zee en een stalende zon.'

Ik ga door! Vind het ook veel te leuk om te schrijven. Ik zou het ontzettend leuk vinden als we vandaag in de top konden komen. Dat zou zoveel voor mijn betekenen. Kunnen jullie het alsjeblieft proberen? X

Reageer (3)

  • Cliffayne

    Oooh zo lief, ik hou zo vet veel van dit verhaal! :D

    1 decennium geleden
  • xMissMarije

    Snel verder

    1 decennium geleden
  • Truestars42

    Dit verhaal hoord zeker in de top!
    Je krijgt van mij sowieso een kudo
    Snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen