Foto bij 12.

THUES 4 SEPTEMBER/WEDNESDAY 5 SEPTEMBER

Elena Johnson

'Ik kan nog steeds niet geloven dat ons optreden al bijna 10.000 keer is bekeken,' zei Louis 's avonds toen we beide in bed kropen. 'Het staat er pas sinds zaterdag op. Dat zijn twee en halve dag,' zei hij, nog steeds verrast. Ik glimlachte. 'Jullie verdienen het. Jullie werken zo hard. Al die positieve reacties zijn terecht,' zei ik terwijl ik tegen Louis aan kroop. Hij drukte een kus op mijn kruin. 'Misschien worden we wel ontdekt, worden we wereldberoemd. Reizen we de hele wereld over, dat lijkt me heerlijk,' fantaseerde Louis. 'Terwijl ik me hier uit de naad werk voor de baby en mijn inkomen,' lachte ik. 'Nee, ik verdien genoeg om jullie altijd met me mee te kunnen nemen,' zei Louis. Ik glimlachte. 'Dan is het goed.' 'Welterusten babe.' 'Welterusten Lou.'

'Heb je nog plannen voor vandaag?' vroeg ik de volgende morgen aan Louis tijdens het ontbijt. 'Ik heb een sollicitatie,' zei hij. Ik glimlachte. 'Waar?' 'Hoogleraar op de universiteit. Het is niet wat ik wil, maar het sluit wel meer aan op mijn opleiding, en dan kan ik in ieder geval mijn eigen geld gaan verdienen,' zei hij. 'Ik blijf natuurlijk solliciteren tot ik de perfecte baan heb,' zei hij. Ik knikte. 'Hoe laat begint je sollicitatie?' 'Drie uur.' 'Ik zal voor je duimen,' beloofde ik hem. 'Had je al een afspraak voor de baby gemaakt?' vroeg ik hem toen. Hij schudde zijn hoofd. 'Ik zal het vandaag meteen doen,' zei hij. Ik knikte en keek nog een keer op de klok. 'Ik moet gaan,' zei ik en ik stond op. Ik boog me over Louis heen en gaf hem een kus op zijn lippen. 'Tot vanavond. En succes!' zei ik. 'Dankjewel, jij veel plezier,' zei hij. Ik glimlachte en pakte mijn jas en tas. 'Bye!' gilde ik nog voor ik de deur achter me dichttrok. Ik liep naar mijn auto toe en stapte in. Ik zette de radio lekker hard en zong vrolijk mee. Ik haalde een beker koffie bij de Starbucks voor ik naar mijn werk reed. Zoals gewoonlijk was Lauren er al. 'Voel je je weer wat beter?' vroeg ze en ik bedacht me dat ik gisteren zogenaamd ziek was. 'Ja, blame de baby,' zei ik luchtig terwijl ik mijn jas ophing. 'Wat?! Gefeliciteerd!' Lauren vloog van haar stoel af en drukte een kus op mijn wang. 'Ik zei het toch,' lachte ze. 'Ik heb nog meer verrassingen,' zei ik terwijl ik mijn hand omhoog hield. Het duurde even voor Lauren doorhad dat de ring aan mijn hand een verlovingsring was. 'OMG Elena! Wat geweldig,' jubelde ze en ik kreeg opnieuw een knuffel. 'Hé, voorzichtig, ik ben zwanger,' grinnikte ik en Lauren liet me snel weer los. 'Hoe heeft hij je gevraagd?' vroeg Lauren terwijl ze weer op haar bureaustoel ging zitten. Ik nam ook plaats en startte mijn computer op. Ondertussen vertelde ik Lauren over ons dak en hoe Lou me ten huwelijk had gevraagd. Lauren zwijmelde weg. 'Wat lief,' verzuchtte ze. Ik glimlachte en logde in op mijn account. 'Hun optreden is al bijna 10.000 keer bekeken op youtube,' zei ik toen. 'Wauw! Echt waar? Je zult met trots zijn op je jongens,' grijnsde ze. Ik knikte terwijl ik het wordbestand van mijn laatste opdracht opende. 'Hoe was je date met Aiden?' vroeg ik toen. Lauren kreeg meteen een enorme grijns op haar gezicht. 'Geweldig. Hij heeft me eerst mee uit eten genomen voor we naar de bioscoop gingen. Toen hij me thuis afzette heeft hij me gezoend.' Lauren droomde weer helemaal weg bij de herinnering. Ik grinnikte. 'En nu?' 'We hebben morgen weer een nieuwe date en we kijken we hoe het loopt,' zei ze. Ik glimlachte. Ik was oprecht blij voor Lauren en Aiden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen