Foto bij De 100e Hongerspelen - 117

Ze keek naar de dokter. “Ik zal kijken hoe we het oplossen. Vanavond, acht uur, aan de liften van mijn appartement. En geen stap verder.”

“Ik zal er zijn”, zei de dokter.
“Ik beloof niet dat u haar te zien krijgt”, merkte Katniss op. “En ik raad u ten strengste aan om alleen te komen.”
“Ze heeft het nodig”, zuchtte de dokter.
“Zorg dat u er bent dan, ik kijk hoe ik de rest regel.” De dokter knikte en haastte zich weg.
“Wat doe je?”, siste Portia.
“Wat doe jij?”, reageerde Katniss. “Blijkbaar is de boodschap dat wij haar hebben al aangekomen bij Snow.”
“Uiteraard, meteen vanmorgen, hoe eerder alles geregeld wordt, hoe beter.”
“Fijn. Doe me een lol en haal Peli Holaine even voor me. Ik zit in de mentorenruimte.” Katniss draaide zich om en beende weg. Ze besefte plots dat ze nog amper aan Vania en Ian gedacht had, door haar zorgen om Adriënne.

***


“Zo, en wat doen we met deze?”, vroeg Jillana grijnzend.
“Nee, Romina”, kreunde Xandrijn.
“Kop dicht jij”, zei Parel.
“Langzaam? Snel? Pijnlijk?”, ging Jillana onverstoorbaar verder.
“Snel”, zei Tim. Jillana keek kwaad op. “Er zijn er nog drie onderweg hierheen.”
“Oh, goed dan”, zuchtte Jillana. “Parel, hou dat vast.” Jillana nam haar messen en woog ze een voor een. Ze liep een stukje achteruit. “Leuke schietschijf, waarop zal ik eerst mikken?”

***


“Wat is er?”, vroeg Peli meteen toen ze samen met Portia de mentorenruimte in kwam. Katniss zat al te wachten, samen met Johanna. Toista, Peeta, Avinash uit acht en de mentor uit zes hielden intussen de schermen strak in het oog, er kwam gevaar aan.
“Adriënne”, fluisterde Katniss. “Ze heeft verzorging nodig, medicatie. En wel vandaag. Portia wou de dokter niet toelaten, maar ik heb vanavond met hem afgesproken. De vraag is alleen, hoe doen we het verder?”
“Is het echt zo dringend?”, vroeg Johanna met opgetrokken wenkbrauwen. “Gisteren was ze nog best oké.”
“Ik heb haar gezien, Johanna, ze is allesbehalve oké nu. En het zou me sterk verbazen als zij en Snows lijfarts hetzelfde verhaal wisten te vertellen en ze dan ook nog toneel zou spelen.”
“Ze wil ontsnappen natuurlijk”, siste Portia.
“Dan had ze al lang weg geweest”, merkte Katniss op. “Nee, het is echt nodig.”
“Hoe heb je met de dokter afgesproken?”, Peli klonk bezorgd. “Dit kan al onze plannen in het water doen vallen.”

Reageer (4)

  • Meiiore

    Love this! Snel verder.

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Romina, denk dan echt niemand aan Romina!? KIJK OP DAT SCHERM, MENTOR VAN 6!
    Sorry voor mijn woedeuitbarsting. Ik zal wel een cursus woede bedwingen volgen. ^^
    Luv this story, sow spannund <33

    xx(A)

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    oehh wat nu?!?!?!?!?!?!?!?!
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • justlovenial

    Spannend :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen