Liefde

Een groot ongeluk zit in een klein hoekje.

Daar lig je dan in coma in het ziekenhuis bed.
Ik denkend waarom niemand jou heeft gered.
Een ongeval zit in een klein hoekje.
Wetend dat je nooit meer terug komt, wetend dat het misschien wel afgelopen is met jou.
Waarom, waarom ik hou zo veel van jou.

Een stille piep klonk door de kamer, je hart begaf het en daar kwamen de tranen.
Je was dood, je ziel ging naar de hemel en het liefste ging ik met je mee.
Samen weer verder gaan, samen met zijn 2.
Hoe kunnen mensen leven, zonder liefde in het leven.
Waarom moest die aanrijding dit jou nou geven.

Het was je tijd nog niet, ik had nog zoveel willen doen.
Toch blijf je altijd in mijn hart, ik drukte als laatst op je hoofd een zoen.
Je werd weggereden en de begrafenis was al gauw.
Ik hield een preek, een mooie preek omdat ik zoveel van je hou!

Als gedachten dat je altijd bij me bleef, lieten we ballonnen omhoog
Met een kaartje waarop ik schreef.
Be free x your boy.


Beoordeling:
"Ik denkend waarom niemand jou heeft gered." Deze zin klinkt niet kloppend voor mij, doordat je begint over iemand anders in de zin ervoor en dan ineens over op de ik-persoon waarvan je niet weet waar hij is.
Ook moet je eigenlijk iets doen aan ritme, want nu zitten er zinnen bij met bijvoorbeeld tien lettergrepen en zinnen met 5 lettergrepen als voorbeeld.
Ook moet je letten op interpunctie, zo had je in de laatste strofe de punt achter schreef moeten veranderen in ':' of ';'.
Je gedicht past wel bij het thema, alhoewel het ook Duisternis zou passen door het begin.
Cijfer: 6

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen