Lief dagboek,
Vandaag was saai. Ik kan het op geen andere manier omschrijven. Behalve een paar kleine dingen. De ochtend begon al slecht, ik ben het huis uit gevlucht via mijn raam. Gelukkig had ik een makkelijke outfit aan. Mijn haren had ik gewoon doorkamt, en mijn zak hing losjes om mijn schouder. Waarom ik door het raam ging? Ook al was het meer dan vijf meter hoog? Om mijn moeder te ontlopen. Mijn kamer was ALTIJD op slot, zodat ze er niet binnen kon komen. En omdat ik me dan wat veiliger voelde, ik kreeg namelijk vaak slaag. Aangekomen bij school, Moest ik nog een klein beetje wachten op Melody. Ondertussen passeerden een hele boel mensen me, en alsof ik een bordje rond mijn nek hangen had met: verplicht hallo zeggen op, zeiden ze allemaal goedendag. Ik grijnsde in gedachten, het was gewoon voor me dat iedereen wist wie ik was. Melody kwam aanlopen en samen liepen we naar de aula. We duwden wat mensen aan de kant zodat we konden zien naar welk lokaal we moesten. Daarna liepen we de trap op, en zagen dat er al een heleboel mensen in het lokaal zaten. Ik liep meteen naar Taylor en zette me op zijn schoot. Mensen dachten dat we een relatie hadden, maar dat was zo niet. Melody was ondertussen een strijd aangegaan met haar ex, en die was ze duidelijk aan het winnen. Ondertussen keek ik in rond, het waren allemaal dezelfde mensen als vorig jaar, alleen waren er twee jongen bijgekomen. Meldoy liep het lokaal uit, en dus ging ik haar achterna. Ze lachte, terwijl we naar de kluisjes liepen en ik een fles drank tevoorschijn haalde. Ik stal ze van mijn moeder. Melody had er een in haar zak, en dus liepen we naar onze chillplek, het dak. Het duurde niet lang voor de eerste twee leeg waren, en dat was bijna zo bij de derde, was het niet dat de directeur ons gezang gehoord had en was langsgekomen. Oftewel meneer Duckie, hij lijkt op een eend. We moesten naar zijn kantoor, en ik zetten me met mijn benen over de leuning van de stoel. “Mevrouw Lapush” Ik zuchtte, maar liet toch mijn benen zakken zoals het moest. Het gesprek stelde niet veel voor, we zouden een week moeten nablijven en moesten meteen naar de klas. Maar dat deden we niet, we wachten op de lunchbel en liepen toen naar de kantine. Ik ging weer bij Taylor op schoot zitten, terwijl Melody zich aan de overkant naast Brandon zette. “Kun je vanavond?” fluisterde Taylor in mij oor. Hij was mijn neukmaatje. Het is echt niet zo erg als het lijkt hoor, we vrijen gewoon zonder liefde. “Moet nablijven” Hij zuchtte. “Straks tijdens de les in de wc’s” Ik had al wat lessen gemist, dus eentje kon er ook nog wel bij. “Is goed.” Toen de les weer begon, liep ik naar de wc, en een paar minuten later was hij er ook. We hebben het gedaan in een van de hokjes met condoom. Ik stal ze van mijn moeder. Ik wou echt niet zwanger worden. Nu zit ik op mijn kamer, al bijna de hele avond. Ondertussen is mijn ma thuisgekomen, maar niet alleen. Ik ben superblij dat de muren hier dik waren, zodat ik hun gekreun maar heel zachtjes hoor. Ik hoor allemaal gevloek en kom te weten dat de man hem net recht krijgt. Ik schiet in de lach en Melody kijkt me vragend aan via de cam. “Die gast die mijn ma mee nam krijgt het niet recht.” Ook zij schiet in de lach. ‘Ik ga slapen schat, tot morgen” “Tot morgen” Ik sluit mijn laptop af, onderteken nog snel mijn briefje en doe mijn pyjama aan. Nu moet ik gaan, tot morgen!

<3 Estée

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen