Foto bij 13. London

De hele week hadden Harry en ik in de pauze geoefend op ons duet. Ik had gezongen, en eerlijk gezegd had ik het weer heerlijk gevonden. Harry bleef me maar vertellen hoe goed ik was. Hoe mooi ik kon zingen en hoe prachtig mijn gitaarspel was. Ik had de hele week na zitten denken over wat ik mijn moeder zou moeten vertellen, maar ik had eerlijk gezegd geen idee. Ze was vandaag werken, maar ik zou pas heel laat terug zijn. Ik zou haar wel een sms'je sturen dat ik bij Eleanor sliep. Ik zou het anders ook niet weten.
'Nervous?' Harry haalde me uit mijn gedachten en met een glimlach keek ik op. 'No, we're understudies,' zei ik. Hij knikte. Mevrouw Walker was druk bezig met alle hoofden tellen. Toen we allemaal compleet waren gingen we de bus in. Ik ging halverwege bij het raam zitten en Harry kwam naast me zitten. Toen Louis langs kwam lopen kreeg ik nog even een vernietigende blik van hem. Ik beet op mijn lip. Harry had gelukkig niks gezien. Eleanor en Danielle gingen voor ons zitten, Ali aan de andere kant van het gangpad. Perrie en Tom zaten samen met Harry's vrienden achterin de bus. De rest van de plaatsen waren voor de andere supporters. 'What have you told your mom?' vroeg Harry me. 'Nothing. I'll send her a sms that I'm staying with Eleanor for the night, I think,' zei ik. 'Where are you really gonna sleep?' vroeg Harry me toen. Ik haalde mijn schouders op. 'I guess at Eleanors,' zei ik. 'You can stay with me if you want.' Ik keek Harry verbaasd aan. 'At the guessroom of course,' zei hij erachteraan toen hij mijn twijfels zag. 'Uh, Why not,' zei ik uiteindelijk. Harry kreeg een grijns op zijn gezicht en haalde meteen zijn telefoon te voorschijn. Waarschijnlijk ging hij zijn moeder inlichten over mijn verblijf. Ik keek naar buiten en voelde hoe de bus eindelijk in beweging kwam. We reden de parkeerplaats af en draaiden de weg op. Het was een dik uur rijden naar London. Toen Harry me aantikte draaide ik mijn hoofd in zijn richting. Hij bood me een oortje van zijn iPod aan. Glimlachend pakte ik hem aan en stopte hem in mijn oor. Ik legde mijn hoofd weer tegen het raam en zo gign de rest van de reis eigenlijk vrij snel voorbij. Voor ik het wist stopte de bus op een grote parkeerplaats. Ik tilde mijn hoofd op en keek nog een keer goed om me heen. We waren er echt. Ik gaf Harry zijn oortje terug en stond op. Ik pakte mijn tas en liep de bus uit. Ik strekte mijn stijve benen een keer goed. Eleanor kwam naast me staan. 'Did I hear it right? Are you staying with Harry tonight?' vroeg ze met een enorme grijns op haar gezicht. Ik knikte verlegen. 'I tought you didn't like him?' vroeg ik haar toen verbaasd. 'I did, but I guess he does something right, 'cause you fell head over heels for him,' lachte ze. Ik kleurde rood. 'Follow me!' riep mevrouw Walker en braaf liepen we achter haar aan het gebouw in. Tom en Perrie werden afgezonderd. Wij kregen een rondleiding door het hele gebouw terwijl Tom en Perrie samen met de andere kandidaten een generale repetitie hadden. Na de rondleiding kregen we allemaal iets te eten in de immens grote kantine. Ik was wat met mijn frietjes aan het spelen terwijl ik naar het gesprek tussen Danielle en Ali luisterde. Ik keek naar Eleanor, die constant met haar telefoon bezig was. 'Who are you texting?' vroeg ik haar. 'Nobody,' mompelde ze. Ik keek haar achterdochtig aan. Ik liet haar maar en keek de kantine een keer rond. Ik ving Harry's blik en kreeg automatisch een glimlach op mijn gezicht. Hij zat met zijn vrienden aan tafel. Niall was aan het eten, Zayn en Liam waren in gesprek en ook Louis was met zijn telefoon bezig. Ik stopte nog een frietje in mijn mond en zuchtte. De klok aan de muur half kwart over zeven aan, om 8 uur begon de show. Over een kwartier zouden we een plekje op de tribune krijgen, waar we heel de show konden bekijken. Ik bedacht me dat mijn moeder me ondertussen ook wel zou missen. Snel haalde ik mijn telefoon tevoorschijn en sms'te haar dat ik bij Eleanor sliep vannacht en dat ik morgen op tijd weer thuis zou zijn. Gelukkig sms'te ze terug dat het geen probleem was. Dat was weer een meevaller. Precies om half 8 kwamen ze ons uit de kantine halen en namen ons mee naar de tribune. Het was ontzettend groot, maar we hadden redelijk goed plaatsten, waardoor we alles goed konden zien. Volgens mijn was het helemaal uitverkocht. Ik zat naast Eleanor en hadden mijn voeten op de lege stoel voor me gezet. Lang zou hij waarschijnlijk niet leeg blijven. Harry kwam naast me zitten en glimlachte even. 'Did you eat enough?' vroeg hij me. Ik knikte wat verbaasd. 'Niall,' mompelde hij als verklaring. Ik keek even naar de blonde jongen naast Harry, die druk in gesprek was. 'I going to use the bathroom, be back in a couple of minutes,' zei Eleanor. Ik knikte en liet haar erlangs. 'Are you gonna vote for Perrie and Tom?' vroeg Harry me. Ik haalde mijn schouders op. 'I guess,' mompelde ik. Hij grinnikte. 'I need to pee,' zei Louis plotseling. Hij stond op en liep de tribune af naar achteren. Ik besteedde er weinig aandacht aan. Op het podium waren mensen druk bezig met soundchecks en de laatste dingen aan het decor aanpassen. De zaal zat inmiddels bijna helemaal vol. Na tien minuten kwam Eleanor eindelijk terug. 'Everything alright?' vroeg ik haar. Ze was wel heel lang weggebleven. 'Better than ever,' lachte ze. Ik trok verbaasd mijn wenkbrauw op. Wat bedoelde ze hier nu weer mee. Ik schrok toen er een stem door de speakers galmde. Hij stelde het publiek voor aan de presentators van vanavond. Een man in pak en een vrouw in een kort, rood jurkje kwam het podium op lopen en heetten ons van harte welkom. In het kort legden ze uit hoe de hele show in elkaar zat, maar daarna werd de eerste school aangekondigd. Twee meisjes kwamen het podium oplopen. De band begon te spelen en op het juiste moment begonnen ze te zingen. Het was een rustige ballad, wat prachtig bij hun stemmen paste. Ze kregen dan ook een oorverdovend applaus toen ze klaar waren. Ze maakten een praatje met de presentatoren en kregen positief commentaar van de jury, die voor de helft de winnaar bepaalde. De andere helft werd door het publiek bepaald, dat de hele avond kon stemmen. De twee meisjes verlieten het podium en de volgende artiest werd aangekondigd. 'We're thirt,' vertelde Eleanor me. Ik knikte even en richtte mijn aandacht weer op podium. Ik schrok echter toen Harry voorzichtig mijn hand vastpakte en zijn vingers met die van mij verstrengelde. Ik draaide mijn hoofd naar hem toe en zag hoe hij mij afwachtend aankeek. Ik glimlachte even en keek toen weer naar het podium. 'Harry, Olivia!' Mevrouw Walker kwam met een rood hoofd aanlopen. 'Perrie and Tom are gone. You two have to sing after this. Come with me. Now!' 'What?'

Sorry dat het zo lang duurde. Ik had het deze week heel druk met school. X

Reageer (1)

  • Niallerslove

    Hahahahaha El en Lou hebben ze opgesloten? ^^

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen