Foto bij My Love-Hate Relationships at Hogwarts [35]

ik knikte en ging op mijn plek zitten.

vijf reacties voor ik verder ga :D

‘Vandaag maken we een waarheidsserum, veritasserum genaamd. Veritaserum is het sterkste van zijn soort. Een par druppels en zelfs Jeweetwel vertelt je al zijn diepste geheimen. Jammer genoeg is het verboden om het op leerlingen te gebruiken, maar bij verdachte activiteiten zou het kunnen dat ik ’s morgens per ongeluk een druppeltje van dit spul in je beker pompoensap mors. Dus ik zou goed oppassen als ik jullie was’, ik slikte toen Sneep met een boosaardige grijns naar me keek. Nadat hij minstens ¾ van de klas had uitgelachen, omdat het waarheidsserum dat ze gebrouwen hadden volgens hem eerder een kanarievogeltje in een draak zou veranderen dan iemand de waarheid doen vertellen, ging de bel. Eindelijk.

‘Wat moest dat?’ gromde Pieter. Een jongen uit Huffelpuf die een jaar hoger zat dan ik. ‘Wat moest wat?’ ‘Je weet wel. Dat met Sneep. Je had onze hele afdeling met meer dan 100 punten naar beneden kunnen halen. Jij vuile egoïst!’ ik gromde. ‘Wat zei je nou net? Noemde je mij een egoïst? Mij, de persoon die vorig jaar meer dan tweehonderd punten heeft verdient op één dag!’ Ik werd echt kwaad. Hoe durfde hij? Ik wou mijn ftaf uit mijn zak halen, maar bedacht me toen. Hij verdiende het niet. Kwaad draaide ik me om en liep verder. Ik rende naar de leerlingenkamer om mijn spullen voor Verzorging van Fabeldieren. Ik wist lekker al wat we gingen doen en hield me voor om gewoon de meeste munten op te graven. Maar toen ik bij Hagrid aankwam stonden daar tot mijn grote verbazing geen schattige beestjes met de naam Delfstoffers, maar gigantische krabben die vuur uit hun achterste spoten. ‘Hagrid! Wat zijn dat voor dingen?’ gilde Marianne uit Zwadderich. ‘Da zen Schroeistaartige Skreeften en da zen gen dinge. Da zen lieve beesties. Kijk ge kun ze aaie’, zei Hagrid en stak zijn arm uit naar een van de beesten. Verder dan een meter afstand geraakte hij echter niet, want de Skreeft spoot vuur, en niet zo’n beetje ook. Heel Hagrid’s baard stond in brand en vluchtig begon hij met zijn handen de vlammen uit te kloppen. ‘En jij verwacht dat wij voor die beesten gaan zorgen?’ vroeg Draco Malfidus schuchter. ‘Wil je ons allemaal dood hebben ofzo? Laten we Potter en zijn vriendjes het eerste aan hen voeren’, Alle Zwadderaars begonnen te lachen. Ik keek hen vol afschuw aan en grinnikte bij de gedachte die in me opkwam.

Reageer (5)

  • Stroopwafel

    verder!

    1 decennium geleden
  • Nortia

    phehe xD snel verderrrrrrrr

    1 decennium geleden
  • LeaMichele

    snel verder
    <3

    1 decennium geleden
  • Jacksessed

    VERDER JIJ (H)

    1 decennium geleden
  • MissHaleX3

    snel verder!! Haha ftaf!! En Veritasserum, denk jij nu ook aan die winkel??:P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen