Foto bij 24.

SATERDAY 21 SEPTEMBER

Elena Johnson

Nadat ik alle jongens had uitgezwaaid voor ze naar het vliegtuig vertrokken, was ik zelf in de auto gestapt en naar mijn ouderlijk huis gereden. Toen David doro had dat ik een weekendje naar huis zou komen, had hij ook meteen besloten om langs te komen. Het werd dus een soort van familiereunie. Tommie lag in de voetenruimte van de bijrijdersstoel te slapen. Ik wist dat Megan meteen verliefd op haar zou zijn. Ik parkeerde mijn auto op de oprit en stapte uit. Ik liep naar de andere kant waar ik Tommie de auto uit duwde. Met de riem in mijn ene hand en mijn weekendtas in mijn andere belde ik aan. Binnen een paar tellen werd er opengedaan door Megan. Tommie stoof meteen naar voren en ik was al haar aandacht verloren. 'Ahw, Elena, hij is zó schattig!' kirde ze terwijl ze Tommie onder haar kin kriebelde. Ze vond al deze aandacht prachtig. David kwam de hal inlopen en ik kreeg een glimlach op mijn gezicht. 'Hey Leentje,' zei hij terwijl hij mijn tas uit mijn hand pakte en me een knuffel gaf. Megan kwam weer recht staan. 'Hoe heet ie?' vroeg ze. 'Ze heet Tommie,' zei ik terwijl Tommie naar David toe liep om aan hem te gaan snuffelen. 'Elena, hoe kom je in vredesnaam aan een hond?' vroeg hij op zijn beurt. 'Louis heeft er een voor me gekocht, zodat ik me niet zo alleen zou voelen,' legde ik uit. Ik trok mijn jas uit en hing deze aan de kapstok. Ik liep de woonkamer in waar ik Tommie van haar riem bevrijdde. Ze gebruikte deze vrijheid meteen om alles af te snuffelen. Mijn vader kwam de woonkamer binnenlopen. 'Hoe is het met mijn favoriete dochter?' Megan gaf hem meteen een stomp tegen zijn schouder, wat me liet lachend. 'Goed hoor, pap,' zei ik terwijl ik op mijn tenen ging staan om hem een kus op zijn wang te geven. 'Kopje thee?' 'Lekker,' zei ik terwijl ik op de bank ging zitten. Megan kwam in de stoel zitten en David plofte naast me op de bank neer. 'Vertel eens, hoe gaat het leven?' vroeg David met een grijns op zijn gezicht. 'Wel goed, er gebeurt een hoop nu,' zei ik. 'Wat dan?' vroeg Megan. 'Louis heeft een platencontract getekend samen met Harry, Liam, Niall en Zayn. Ze zitten nu in het vliegtuig naar Amerika om hun eerste clip op te nemen,' zei ik. 'Hij heeft het de laatste tijd ontzettend druk met repeteren en inzingen. Ik zie hem nog amper.' Ik draaide de ring rond mijn vinger en zuchtte zachtjes. David verbrak de stilte. 'Wat is dat voor ring, Elena?' vroeg hij achterdochtig. Ik keek op en zag pappa de woonkamer inlopen met een dienblad. Ik wachtte tot ook hij zat voor ik weer begon te vertellen. 'Louis en ik zijn verloofd,' zei ik. Megan sprong meteen op. 'Oh, Elena. Ik wist het wel. Ik ben zo blij voor je!' riep ze uit terwijl ze om de nek vloog. Ik grinnikte. Ze liet me weer los en ook David en mijn vader feliciteerden me. Ik beet op mijn lip. Dit hadden ze goed opgepakt, nu moest ik ze nog vertellen dat ik zwanger was. Ik pakte mijn kop thee en nam voorzichtig een slokje. 'Ik moet jullie nog iets vertellen,' begon ik. Megan veerde meteen weer overeind. 'Vertel, vertel!' Het is net een stuiterbal af en toe. 'Ik, uh... Ik ben zwanger,' gooide ik er toen maar uit. Megan stond meteen weer te springen, David had een glimlach op zijn gezicht, maar mijn vader keer bedenkelijk. Ik slikte. 'Is het gewenst?' vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op. 'Niet gepland, wel gewenst,' antwoordde ik uiteindelijk. Mijn vader kreeg gelukkig ook een glimlach op zijn gezicht. 'Gefeliciteerd meisje,' zei hij en hij drukte een kus op mijn wang. Ik glimlachte. Dat viel gelukkig allemaal mee. 'Ik moet jullie ook nog iets vertellen,' zei David toen. Ik keek hem verbaasd aan. 'Ik heb een vriendin, al een tijdje,' zei hij. Megan was opnieuw de eerste die reageerde. 'Heb jij drugs op?' vroeg ik haar lachend. 'Nee, ik ben gewoon vrolijk omdat ik jullie weer zie,' glimlachte ze. Ik keek haar aan. Ik was ook blij dat ik hun weer zag.

Ik wilde eigenlijk woensdagavond nog een stuk plaatsen na al jullie lieve reacties. Ik had het jammer genoeg te druk met school en ook gisteren had ik geen tijd. Waarschijnlijk krijgen jullie vanavond wel weer een stukje! X

Reageer (4)

  • LauraAime1D

    Damn, wat kun jij goed schrijven!! Echt heel leuk!! xxx

    1 decennium geleden
  • TheRealThes

    Super leuk stukje
    Xxx

    1 decennium geleden
  • Cliffayne

    <3<3<3

    1 decennium geleden
  • Truestars42

    Haha, ik lach me kapot om Megan :)
    Super leuk dat ze zo goed reageren.
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen