Foto bij [NL] The invitation

“Ik ben het zat me te moeten verstoppen,” verkondigde Oliver, terwijl hij zich naast Percy op de bank liet vallen.
      Percy keek op van zijn Ancient Runes tekstboek. “Dat is… erg leuk, Oliver, hoewel ik niet echt doorhad dat je je aan het verstoppen was. Op de een of andere manier lijkt het midden van de vrij drukke Common Room daar gewoon niet helemaal de juiste plek voor.”
      “Dat is niet wat ik bedoelde, en dat weet je, dus probeer niet te doen alsof je het niet door had. Fred en George hebben me net gevraagd wie ik mee ga nemen naar het Halloween bal.”
      “O?” vroeg Percy nonchalant. Hij sloot zijn boek en legde het aan de kant. “En wat was jouw antwoord?”
      “Dat ik nog geen date heb.”
      “En wat hadden zij daarop te zeggen?”
      “Ze probeerden me zo ver te krijgen dat ik Angelina mee zou nemen. Angelina, Perce, kun je je voorstellen hoe dat zou zijn? Ze is als een zusje voor me. En Perce, ik wil geen date met mijn zusje, zelfs al is ze niet mijn zusje-zusje, maar mijn zusje, weet je wel?” vroeg Oliver, vertwijfelend.
      “Nee, niet echt. Ik denk dat je me kwijt bent geraakt bij zusje.”
      “Ik wil gewoon gaan met iemand die ik echt leuk vind.”
      “Wie zou dat dan zijn?”
      “Je wilt dat ik het zeg, of niet?”
      Percy glimlachte. “Dat je wat zegt?”
      “O, hier ga je spijt van krijgen.”
      “Is dat zo?”
      Oliver sprong op en zakte dramatisch neer op één knie voor Percy. “Percival Ignatius Weasley,” zei hij, zo luid pratend dat meerdere hoofden kun kant op draaiden. “Wil je me de eer doen me te vergezellen naar het Halloween feest?”
      Percy grijnsde inmiddels openlijk. “Nou, laat me daar even over nadenken.”
      “Ik kan mijn uitnodiging ook weer intrekken, weet je.”
      “Probeer je me onder druk te zetten zodat ik toe zal zeggen?”
      “Ja,” antwoordde Oliver eerlijk. “Werkt het?”
      “Misschien.”
      “Ik wist niet dat jij zo gemeen was.”
      “Goed dan, ik ga mee.”
      “Waarheen?”
      Oliver grijnsde enkel over Percy’s verontwaardigde blik.

Reageer (2)

  • molentje1313

    je weet toch dat oliver en prcy al van school zijn in het jaar van het kerstbal

    9 jaar geleden
  • Spartan

    Hihi =)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen