Dit verhaal begint in augustus 2010, 3 jaar voor het proloog.

Een 6-tal jongens schrijven zich op verschillende plaatsen van Engeland en Ierland in voor X-Factor 2010. Dit verhaal gaat over één van die jongens, James Vermeulen. James komt eigenlijk uit Nederland, maar nadat zijn moeder was overleden en zijn vader de gevangenis in moest toen hij onder invloed van drank iemand had doodgereden moest James naar zijn tante in Engeland verhuizen. Hij had een jonger broertje, Sander, maar die was in Nederland achtergebleven in een kindertehuis omdat hij niet mee kon naar hun tante. Die had namelijk al 4 kinderen waar ze voor moest zorgen, maar omdat James al 16 was kon hij mooi meehelpen in de huishouding en de verzorging van haar kinderen die allemaal nog onder de 10 waren. Sander van 9 kon ze daarbij niet gebruiken dus Sander bleef achter in een kindertehuis, tot ergernis van James omdat hij zijn broertje mee wilde hebben. James was inmiddels al bijna een jaar in Engeland en had Sander pas 2 keer gezien. Hij snapte wel dat hij niet vaker naar Nederland kon vliegen, maar hij miste zijn broertje wel heel erg. Zijn tante was verder een lieve vrouw. Ze was 2 maanden voordat James kwam verlaten door haar man. Die had ze daarna nooit meer gezien, dus ze was stiekem wel heel blij met de ontstane situatie waardoor James bij haar kwam wonen.

James was zijn hele leven al gek geweest op zingen en was daarin altijd gesteund door zijn ouders. Zijn vader was altijd zijn grootste fan geweest en had ervoor gezorgd dat hij ook mocht optreden op bruiloften van familie en kennissen. Alles ging goed en het leven was mooi, totdat zijn moeder uitgezaaide borstkanker bleek te hebben. Er was geen tijd meer om muziek te maken, want alles draaide om Hilda, zijn moeder, die chemo na chemo kreeg. Even leek het beter te gaan en leek de kanker overwonnen, maar toen het na 2 maanden toch terug bleek te zijn, kwam dat als zo’n klap voor Martin, zijn vader, dat hij naar de fles greep. Keer op keer bleef hij lang weg en kwam hij dronken thuis. Het verergerde allemaal toen Hilda overleed. Martin kon er niet overheen komen en dronk zo vaak dat hij bijna non-stop dronken was. James zorgde voor Sander en zorgde ervoor dat ze goed aten en gezond bleven. Toen Martin op een avond weer dronken was geweest en was gaan rijden had hij een fietser over het hoofd gezien. Die overleed, dus werd Martin aangeklaagd en belande hij in de gevangenis. Zodoende moest James dus naar Engeland toe…

Nu dit alles al ruim een jaar geleden was, had James in Engeland kans gezien om weer iets met zingen te gaan doen. Je kon je namelijk inschrijven voor het zevende seizoen van X-Factor, iets wat James super graag wilde gaan doen. Dus hij overtuigde zijn tante en schreef zich in. Bij de auditie mocht hij door naar de volgende ronde en daarna zelfs nog naar de Judges House. Zijn enige pech was dat hij daar een keelontsteking had opgelopen, waardoor hij niet kon zingen en hij dus helaas niet door mocht naar de volgende ronde. Zijn X-Factor avontuur was daar dus afgelopen, maar hij was wel ontzettend goed bevriend geraakt met Harry Styles, Niall Horan, Louis Tomlinson, Zayn Malik en Liam Payne. Deze 5 jongens waren in eerste instantie net zoals James individuele deelnemers, maar waren door de judges in een groep geplaatst toen ze bij BootCamp niet verder waren gekomen. James had dus de pech dat hij toen wel door was gegaan, want als hij bij de jongens in een groep geëindigd was, had het misschien niet uitgemaakt dat hij een keelontsteking had gehad en had hij nog in de competitie gezeten. Dat James uit de competitie lag, was voor de vriendschap van de 6 jongens geen probleem, want James bleef gewoon goed met ze omgaan. Als het mogelijk was ging James ook mee met dingen die ze als band deden en de vriendschap was super hecht geworden. Vooral James en Niall konden het goed vinden en ze vertelde elkaar alles. Niall was ook de enige die een keer mee naar Nederland was gegaan om Sander te ontmoeten, omdat James dat graag wilde. De andere jongens waren ook wel goed bevriend met James, maar Niall en James hadden een soort vriendschap zoals Harry en Louis ook hadden.

Melissa, de tante van James, vond de vriendschap van James super, omdat hij toch een beetje eenzaam was in Engeland. Ze steunde James dan ook toen hij mee mocht naar Zweden met de jongens die daar aan hun eerste album gingen werken.

Tijdens die reis gebeurde er echter iets waardoor het leven van James totaal op zijn kop stond…


~

Heey Peepz :D

Super dat ik nu al 22 abo's heb (yeah) Voor iedereen die nieuw is: Welcome (doeg)
Maar euhm, ja ik wilde beginnen bij de 20, dus ik vind 22 een mooi getal. Ik wilde alleen even aangeven dat de hoofdstukjes waarschijnlijk 1 à 2 keer per week zullen verschijnen en soms vaker, omdat ik maar weinig tijd heb om te kunnen schrijven. Dus wees gewaarschuwd :P

Nouja ik vraag me dus werkelijk af wat jullie als lezer van dit stukje vonden, dus zet het even in een korte reactie (ééntje van meer dan 1 of 2 woorden please) en dan plaats ik vanmiddag of vanavond alweer een nieuw stukje :D

X Jamezzz (doeg)

Reageer (8)

  • SoConfused

    Geweldig!! By the way, ik heet ook Melissa(:

    1 decennium geleden
  • Triplet

    Heet jij ook James Vermeulen, net als deze personage of heb ik dat helemaal fout? Haha, ik heb namelijk altijd al gedacht dat je James heet eigenlijk. (:

    1 decennium geleden
  • TeamNosh

    Geniall

    1 decennium geleden
  • kickassgirl

    Super geschreven. (flower)

    1 decennium geleden
  • 1Dpussynavy

    Verder please !!!! ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen