voor JokaSoka ik hoop dat je hem leuk vind! Ik moet zeggen dat ik hem echt leuk vind, ik zou het zelf wel mee willen maken!(hoeft niet met Harry;)) xxx Mia

Ik zette de laatste schalen met eten op tafel neer. Eindelijk klaar, twee dagen heb ik in de keuken staan zwoegen maar het was het waard. Tevreden keek ik naar het resultaat. De tafel stond vol met zelfgemaakte stokbrood, Italiaanse kruidenbrood, gevulde eieren, kruidenboter en noem het maar op. Het warme eten zat nu in de ovens. Ik keek op de klok en zag dat Eleanor bijna zou komen om me te helpen met mijn make-up en kleding. Harry zou over een uur thuis komen samen met Louis, Liam, Niall en Zayn. Eindelijk zouden we kerst samen vieren, de vorige twee keren moest hij weg vanwege one direction maar dit jaar niet! Dit jaar had ik hem helemaal voor mezelf. Morgen zouden we naar zijn ouders gaan in de ochtend om daar te ontbijten en s’ avonds zouden we bij mijn ouders eten. Dit zou de beste kerst in jaren worden. Mijn gedachtes worden verstoord door de bel die afgaat. Ik liep op mijn gemak naar de deur en deed hem open. Daar stond Eleanor met een kleding zak en een schoenendoos. ‘Hey moppie!’ begroette ze me vrolijk en knuffelde, nou ja zover je het een knuffel kon noemen. Ze liet bijna mijn jurk en schoenen vallen maar gelukkig hield ze het op tijd tegen. Ze lacht hard om haar eigen klunzigheid en ik kan ook geen grinnik onderdrukken. ‘Kom dan ga ik je prachtig maken! Harry zal niet weten wat hem overkomt!’ roept ze vrolijk terwijl ze me meetrekt naar de slaapkamer van het appartement van Harry en mij. Na een half uur is ze bijna klaar. Ik heb nog niet mogen kijken maar ik wist al zeker dat het mooi zal zijn. Ondanks het niet lang duurde, Eleanor had nooit lang nodig om mij op te maken en ze was er echt goed in. ‘Oké nog een laagje mascara en ik ben klaar!’ roept ze blij terwijl ze het oogschaduwkwastje neerlegt. Ze brengt een laagje oogschaduw aan en dan mag ik eindelijk in de spiegel kijken. Met open mond kijk ik naar mijn spiegelbeeld. Eleanor heeft echt haar best gedaan! Ze had de kleuren die ik in mijn kleding had gebruikt op mijn ogen, goud en nachtblauw omdat mijn ogen al heftig waren had ze mijn lippen alleen maar gestift met een nude kleur. Mijn haar had ze in een zijscheiding gedaan en ze had er een slag in gemaakt. Mijn gouden jurkje en nachtblauwe hakken paste er helemaal bij. Ik kon gewoon niet geloven dat ik die persoon in de spiegel was. ‘Dank je! Dank je! Dank je!’ riep ik terwijl ik Eleanor hard knuffelde. Ze knuffelde terug en trok toen terug. Ze keek me met een schittering in haar ogen aan die ik niet helemaal kon plaatsen. ‘Nou ga bij het eten kijken! In de tussen tijd maak ik me klaar, de jongens komen er zo aan.’ Zegt ze terwijl ze me de slaapkamer uit duwde. Ik liep naar de keuken toe en checkte al het eten. De Toscaanse kippen waren bijna klaar en de kriel aardappelen uit de oven waren ook bijna klaar nog een klein kwartiertje. Ik liep naar de woonkamer toe waar de eettafel en nog een extra tafel stond met bijna al het eten erop. Samen met Eleanor had ik een paar weken geleden alles versierd in de kerstsfeer. Opgewonden begon ik op en neer te lopen. Harry zou zo eindelijk na maanden touren weer thuis zijn. Ik ademde diep in en besloot om mijn aandacht even af te leiden door mijn laptop aan te zetten en wat kerstmuziek op te zetten. Het opstarten duurde gelukkig niet zolang en Itunes startte automatisch. Ik zocht mijn favoriete kerstliedje op. Mistletoe van Justin Bieber. ‘En hoe zie ik eruit?’ vroeg Eleanor aan me. Mijn mond viel open. Ze had een rood jurkje aan met een paar zwarte hakken, ze had haar haar loslaten hangen en haar make-up naturel gehouden. Ze zag er prachtig uit, ze was echt een natuurlijke schoonheid. De deurbel ging net toen ik de kippen en de aardappels op tafel had gezet. Eleanor deed open en al snel hoorde ik het drukke gepraat van de jongens uit de gang komen. Ze kwamen binnen stuiteren maar toen ze mij in het oog kregen stonden ze stil. Niall, Liam en Zayn keken me met open mond aan. Ik lachte verlegen naar ze, ze kwamen naar me toegelopen en knuffelde me een voor een. ‘Je ziet er prachtig uit.’ Zegt Liam met een gemeende glimlach. ‘Dank je wel.’ Zeg ik vrolijk tegen hem. ‘Ja, als ik Perrie niet zou hebben dan zou ik het wel weten!’ Zegt Zayn met een knipoog. Ik rol met mijn ogen en Liam geeft hem een tik tegen zijn achterhoofd aan. ‘Je ziet er echt prachtig uit Heather!’ Zegt Niall met een lieve glimlach. Ik bedank hem en kijk daarna naar Louis en Eleanor die eindelijk uit de gang kwamen. Ik vroeg me af wat ze daar al die tijd hadden gedaan maar dat zou ik later doen. Wat nu belangrijker was, waar was Harry? ‘Waar is Perrie eigenlijk Zayn?’ vroeg Eleanor aan Zayn. ‘Ze zit met de rest van de meiden in Australië voor een concert die overmorgen is.’ Antwoord Zayn, je kon zien dat hij er niet echt blij mee was, ik wist precies hoe het voelde. ‘Waar is Harry?’ Durf ik dan eindelijk te vragen, ik ben bang voor het antwoord. De jongens en Eleanor keken elkaar aan en ik zag nu al aan hun gezichten dat ik het antwoord niet leuk zou vinden. ‘Harry zit vast in New york, hij is zijn paspoort verloren en hij kon niet mee.’ Zegt Liam terwijl hij naar zijn schoot kijkt. Ik stond op van de bank waar ik opzat en ging zonder iets te zeggen naar de keuken. Daar ging ik tegen de koelkast aan staan en ik liet me langzaam op de grond zakken. Weer was hij er niet. Ik vond het meestal niet erg maar nu had hij belooft dat hij thuis zou zijn. Een traan verliet mijn ogen. Hoe graag ik hem ook probeerde tegen te houden, het lukte niet. Dan maar het meesterwerk van Eleanor verpest. Ik hoorde gemompel vanuit de woonkamer komen en al snel kwam Eleanor de keuken in gelopen. ‘Hey moppie, het komt wel goed. Ik weet dat je het jammer vind dat Harry er niet is maar het was een stom ongeluk! Dat had Louis kunnen overkomen, dat het Louis niet bij Louis is gebeurd is verbaasd me nog.’ Zegt ze met een glimlach op haar gezicht. Ik wou het niet maar ik moest toch lachen door haar opmerking over Louis. ‘Dank je.’ Zeg ik zacht tegen haar. ‘Nou kom op! Het is kerst en het eten begint koud te worden of misschien eet Niall alles nog op.’ Zegt Eleanor lachend. Ik stond op en knuffelde haar dankbaar. Samen liepen we de woonkamer in en iedereen zat aan tafel, er waren nog drie stoelen vrij. Tussen Niall en Liam waar Eleanor zou gaan zitten omdat Louis dan tegen over haar zat. Naast Liam was nog een stoel vrij, die was voor mij en naast Louis was nog een stoel vrij. Harry’s stoel. Ik voelde de tranen in mijn ogen branden maar ik hield ze binnen, ik zou kerst niet verpesten. Ze zaten gezellig te praten en Niall was al bezig zijn bord vol te stoppen met eten. Ik had hem expres een groter bord gegeven maar nog steeds leek hij te klein. Ik wou er net wat van zeggen toen mijn telefoon ging. Ik excuseerde me en stond op van tafel en pakte mijn mobiel van de bank af. Een berichtje van Harry.

Harry: Hey Babe! Sorry dat ik er niet ben maar ik heb een verassing voor je in de klerenkast liggen xxxx Hazza P.S. Ik moet eerlijk zeggen dat je er prachtig
uitziet! <3


Fronsend las ik het berichtje, verassing in de klerenkast? En toen ik het laatste las voelde ik me mijn wangen rood kleuren. Wacht eens even! Hoe wist hij dat ik er prachtig uitzag? Ik gooide mijn telefoon weer op de bank en rende de woonkamer uit en ging richting de slaapkamer. Daar trok ik de deuren van onze inloopkast open maar tot mijn teleurstelling stond er alleen maar een doos. Ik hoorde wat geluid uit de doos komen. Ik liep er nieuwsgierig naartoe en opende de doos. Een schattig paar blauwe ogen keken me aan. De kleine pup keek me lief aan, hij had een rode strik om zijn nek waar een ring en een briefje aan zat. Voorzichtig maakte ik de strik los en aaide Milo op zijn koppie. Ik richtte daarna mijn aandacht op de ring en het briefje. De ring was prachtig en hij zag er ook duur uit. Toen opende ik het briefje.

“Look behind you! ;)
Is het enige wat er stond. Ik draaide me om en zag daar al mijn vrienden staan en voor hun op zijn knieën zat Harry. Met open mond keek ik hem aan. Hij pakte de ring van me af en keek me diep in de ogen aan. ‘Lieve Heather, het spijt me dat ik je verdrietig heb gemaakt net maar ik had wat tijd nodig om alles klaar te zetten. Sinds de eerste keer dat ik je zag was ik al meteen verkocht. Je bent de perfectie voor mij, je mooie bruine haar, je prachtige groene ogen, je bent er altijd als ik opgevrolijkt moet worden ook al zijn we mijlen uit elkaar, wat ik probeer te zeggen is dat ik van je hou en dat je voor mij de ware bent dus vraag ik jou Heather Vill wil je alsjeblieft met me trouwen?’ vraagt Harry aan me. Tranen van geluk stromen ondertussen over mijn wangen. ‘Ja! Ja natuurlijk wil ik met je trouwen!’ Roep ik uit als ik realiseer dat ik nog geen antwoord heb gegeven en Harry me wel heel zenuwachtig aankeek. Toen ik antwoord had gegeven slaat hij zijn armen om me heen en kust me diep. ‘Ik hou van je.’ Fluistert Harry tegen me als hij mijn lippen los laat. ‘Ik ook van jou.’ Fluister ik terug.

The end

Reageer (4)

  • SadCalum

    Dit is lief, wou stiekem dat liam dat bij mij zou doen. Wacht even liam is niet meer single. Can you ask JOSH Cuthbert of he loves me :$

    1 decennium geleden
  • jokaloka

    Awww, thank you, i love it! Hij is zoo lief he!

    1 decennium geleden
  • ThisIsLove

    OMG dit is echt zooooo lief!! Ik had eerst zoiets van; ooh ); Harry is er niet bij! Maar omg, dat einde is echt te schattig voor woorden!! Echt mooi geschreven (; xx

    1 decennium geleden
  • Bethel

    OMG OMG OMG!!!! I LOVE IT!!! Dit is zoooo lief!! kfjaiojdsifjlejk simply perfect!! Ik vond het echt niet leuk dat Harry er niet bij ging zijn, maar met dat smsje kwam het helemaal goed, want ik dacht al dat er iets geweldigs ging gebeuren! Dat aanzoek had ik niet verwacht, maar het was echt perfect!! (oké het valt me dus op dat ik al deze stand alone's helemaal leuk vind... Goed zo! ;)) Xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen