Foto bij • Eyes 034

I'm sorry it took so long! Daarom een extra lang hoofdstukje, ik hoop het schrijven snel weer op te pakken. Maar ik moet nog 1 weekje hard blokken op school, en dan heb ik vakantie!!

Met een glimlach rond mijn lippen laat ik me op de bank vallen. Neuriënd glijd mijn blik door de kamer, echt netjes kan je het niet noemen. Deze kamer zou zo van een gamer kunnen zijn, die 24/7 achter de computer zit en daarnaast een poging doet tot studeren.
Van schrik vlieg ik zo’n 6 meter de lucht in, als het geluid van mijn bel door de kamer schalt.

“Ola Elena” glimlacht Andy, als ik de deur open doe.
‘’Ola Andy” glimlach ik terug, ‘’wat kan ik voor je doen?”
‘’Ik heb de dringende behoefte om eens lekker een avond los te gaan, en alleen is het zo saai. Wil jij met me mee?”
Bedenkelijk bijt ik even op mijn lip, in principe moet ik morgen weer aan het werk, en Andy ziet er nu niet echt uit alsof hij van plan is op tijd en nuchter zijn bed weer in te duiken.
‘’Eigenlijk, moet ik morgen gewoon werken…” ‘’Ach, Elena, kom nou, je werkt al zo hard, je mag best een avondje lol maken.’’ Schouderophalend kijk ik hem aan, ‘’ik weet het niet hoor.’’
‘’Doe het dan voor mij?’’ Een soort van mislukte glimlach met puppy-ogen verschijnt op zijn gezicht, en een giechel ontsnapt uit mijn mond.
‘’Oké, maar alleen als je beloofd dat we het niet te laat maken.’’
Een vrolijke trek speelt rond zijn lippen als hij enthousiast knikt, ‘’pinky promise’’
‘’Pinky promise’’ lachend kijk ik hem aan. Ik weet nu al dat deze promise, geen stand gaat houden.
‘’Wacht hier even, dan kleed ik me om!”
‘’Je hebt vijf minuten.’’ Gilt hij me na als ik mijn kamer in ren.
Met een ruk trek ik de deuren van mijn kast open. Ik twijfel niet lang en trek een feestelijk nauwsluitend jurkje aan.

‘’You’re looking gorgeous baby!” enthousiast klapt Andy in zijn handen.
‘’I gotta feeling, oeh oeh, that tonight’s gonna be a good night.’’ Vrolijk pakt hij mijn arm vast, en hij trekt me achter zich aan terwijl hij een poging doet tot huppelen.
‘’A-ha-andy’’ grinnik ik lachend, ‘’wacht op mij-hij!’’

‘’Wat wil je drinken?’’ gilt Andy in mijn oor. Overal om ons heen staan dansende, bezwete mensen.
‘’Doe maar een cola!’’ gil ik terug. Met een raar gezicht kijkt hij me aan, ‘’een cola, gewoon alleen een cola, that’s all?’’
Niet begrijpend kijk ik hem aan, ‘’ja, is daar wat mis mee?’’
‘’Vanavond heb je een verbod op cola, en alle andere niet-alcoholische dranken.’’ Met een tevreden gezicht kijkt hij me aan.
‘’Wat, waarom? Ik moet morgen gewoon aan het werk hoor?’’ ‘’Het woord werk wil ik vanavond ook niet meer horen, vanavond gaan wij genieten.’’
Hij draait even raar met zijn heupen en verdwijnt dan richting de bar.
Verdwaasd kijk ik naar alle zwetende, dansende mensen om me heen en een zucht verlaat mijn lippen. Hoe vind ik Andy ooit weer terug?
Voorzichtig dring ik me tussen de mensenmassa door naar de bar.
‘’Lo siento!’’ schuldbewust kijkt een getint meisje me aan. Lipbijtend kijk ik naar de vlek die de cola op mijn jurkje achter laat.
‘’Never mind” ik haal mijn schouders op, en kijk haar vriendelijk aan. Een opgeluchte zucht verlaat haar lippen.
‘’Danée’’ lachend steekt ze haar hand naar me uit, ‘’Elena’’ antwoord ik lachend als ik haar de hand schud.
Ze wil net haar mond open doen, als de DJ besluit het volume een beetje omhoog te halen. Ze werpt een blik op de DJ en kijkt me dan aan terwijl ze met haar ogen rolt. Lachend kijk ik om me heen.
‘’Ben je hier alleen?’’ ik schud mijn hoofd, en werp een blik door de zaal.
‘’Nope, ik ben met een vriend, ik weet alleen niet waar hij nu is.’’
‘’Dan gaan wij dus nu dansen!’’ zonder op mijn antwoord te wachten trekt ze me aan mijn arm mee naar de dansvloer en begint daar wild met haar heupen te draaien. Een beetje ongemakkelijk kijk ik haar aan, ‘’ehm, Danée, ik kan eigenlijk helemaal niet dansen.’’
Verbaasd kijkt ze me aan, ‘’hoe kom je daar nu bij? Iedereen kan dansen, let me show you how to do it!’’
Ze schudt haar heupen van de ene kant naar de andere kant, en beweegt wild met haar handen boven haar hoofd. ‘’Nu jij!’’ gilt ze enthousiast in mijn oor.
‘’Ja hallo, ik kan dat natuurlijk nooit zo goed als jij!’’ onverschillig haalt ze haar schouders op, ‘’ga gewoon los, fuck those bitches.’’ Opnieuw laat ze haar heupen soepel bewegen en zijn haar handen boven haar hoofd te vinden.
Een beetje onzeker laat ik ook mijn heupen bewegen op de maat van de muziek.
‘’That’s looking good darlin’’ ik schrik op uit mijn gedachten, en kijk over mijn schouder naar Andy.
‘’Ik kon je niet vinden, waar heb jij uitgehangen dan?’’ met een rood hoofd, geef hij een knikje naar de jongen achter hem.
‘’Ik geloof dat ik je niet helemaal volg.’’ Vragend kijk ik hem aan. ‘’Moet ik nu helemaal gaan uitleggen wat ik gedaan heb net?’’ ‘’Ehm, ik geloof dat ik je al snap.’’ Antwoord ik fronsend.
‘’Is dat nu je vriend Elena?’’ Lachend stelt Danée zichzelf voor aan Andy.
‘’Jep’’ antwoord ik kort, waarna mijn blik weer naar de jongen die achter Andy staat te dansen.

‘’Jaimy, meet Elena, my best friend.’’ Verbaasd staar ik naar Andy’s arm, die rond de middel van de jongen naast hem, blijkbaar Jaimy, ligt.
‘’Hi, Elena.’’ De jongen kijkt me lachend aan.
Precies op het moment dat ik iets terug wil zeggen, start er een slow-nummer.
Zonder aarzelen grijpt Jaimy Andy beet, en drukt hem dicht tegen zich aan. Verbaasd draai ik me om naar Danée die me lachend aankijkt.
‘’Ik denk dat hij op jongens valt…’’ constateert ze met een grijns op haar gezicht, ‘’goh, zou je denken.’’ Antwoord ik sarcastisch.
‘’Je vond hem toch niet leuk hè?’’ geschrokken kijkt Danée me aan, ‘’dat zou echt zware bullshit zijn voor jou namelijk.’’
‘’Ehm, nee, Danée, ik vond hem niet leuk.’’ Lachend kijk ik haar aan. ‘’Ik wist alleen niet dat hij op jongens viel.’’
Andy maakt zich los uit de innige zoen waarin hij verwikkeld is, en kijkt me lachend aan, ‘’je wist niet dat ik gay was?’’ schuldbewust schudt ik mijn hoofd, ‘’sorry’’ mompel ik zacht.
Een luide giechel ontsnapt uit zijn mond, en als een klein kind klapt hij in zijn handen ‘’holy mother of Harry Styles, that’s so funny.’’
Ik schiet in de lach bij het horen van zijn woordkeuze. Holy mother of Harry Styles, hoe kom je er bij.
Grinnikend haal ik mijn schouders op en draai me om naar Danée, die wild met haar heupen aan het schudden is.

Reageer (5)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen