Danniels pov

De regen tikte op mijn raam, mijn kamer zag er grauw uit in het licht dat vanuit het raam naar binnen scheen. Eigenlijk had ik niks te doen op mijn kamer, maar mijn vader zou bezoek krijgen en dus wilde hij niet dat ik door het huis rond zwierf. Omdat ik niks te doen had pakte ik een pen van mijn buraeu en begon een ritme te drummen terwijl ik doelloos uit het raam staarde. Ik keek op de klok en zag dat Jack, mijn beste vriend, hier pas over een uur naar toe zou komen. Ik hoorde het geluid van een auto op het grind. Ik keek uit het raam, Een zwarte BMW stopte voor ons huis, twee mannen stapten uit en liepen naar onze deur. Ik was zoals altijd weer nieuwschierig, maar durfde niet naar beneden te lopen om te kijken wat voor een gasten mijn vader vanmiddag nou weer eens had. Als of op een teken ging opeens het portier van de auto open en stapte er een meisje uit de auto. Door de regen kon ik het meisje niet zo goed zien, dus haar leeftijd was moeilijk te schatten. Ook zij liep naar de voordeur en ze verdween. Het was niet veel later dat Marja, een van de dienst meiden, me op mijn vaders verzoek kwam halen. Het liefst was ik meteen maar beneden gestormd om te gaan kijken naar wie de gasten van mijn vader waren, maar in plaats van dat te doen knikte ik vriendelijk naar Marja en liep ik rustig de trap af en de zakelijke woonkamer van mijn vader in. Omdat mijn vader zo vaak gasten voor zijn werk had, had mijn moeder een tweede woonkamer geeist. De mannen en het meisje zaten met hun rug naar me toe, maar mijn vader glimlachte breed toen hij me zag aan komen. "Ahh, Danniel!" zei hij opgewekt. Hij liep naar me toe en sloeg zijn arm om mijn schouder heen om me mee trekken op de bank. "Dit zijn Joe, Billy en Katherine. Ze zijn hier tijdelijk voor onze veiligheid. Katherine is jouw persoonlijke bodyguard." hij glimlachte alsof dit de normaalste zaak van de wereld was, maar ik vroeg me af waarom we in hemelsnaam nou bescherming nodig zouden hebben. Ik keek naar de bank tegenover me en zag het meisje dat later dan de mannen uit de auto was gestapt. Ze had blond krullend haar en ze zag er nou niet echt uit als of ze zichzelf zou kunnen verdedigen, laat staan mij. Maar omdat ik een bodyguard zelf niet nodig vond besloot ik er maar niks over te zeggen, het zou het meisje alleen maar in verlegenheid brengen. Niet dat ik dat erg had gevonden, maar ik zat voor onbepaalde tijd met haar opgescheept en bedacht me dat het maar beter zou zijn om haar me niet te laten haten. "Danniel, wijs Katherine de gasten kamer tegenover die van jou, daar zal ze slapen." zei mijn vader weer kortaf zoals ik het van hem gewend was. Katherine stond op en liep achter me aan. Toen ze opstond had ik gezien dat ze eigenlijk best wel knap was. Ze was kleiner dan dat ik was en haar bleke huis was egaal. Zwijgzaam liepen we naar boven, bij de logeerkamer aan gekomen was er even een ongemakkelijke stilte. "Ehh..." begon ik "Moet ik nog koffers voor je laten halen?" "Nee hoor, ik heb alles." zei ze en ze liet me een kleine rugzak zien die over een schouder hing. Ik trok mijn wenkbrauwen op. "Maar je bent een meisje." zei ik verbaasd. Toen ik het had gezegd wist ik meteen hoe stom dat klonk en waarschijnlijk was dat van mijn gezicht af te lezen want ze begon te lachen. "Ik ga even naar de wc" zei ze en ze verdween door de deur van haar nieuwe kamer. I vroeg ze af hoe ze wist dat er een badkamer bij de gasten kamer was maar besloot er verder maar niet te veel over na te denken, Jack zou inmiddels zo komen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen