Foto bij Five

‘’En wat hebben jullie toen gedaan’’? vraagt Dana ongeduldig aan de andere kant van de lijn.
‘’Toen zijn we samen nog even de stad ingegaan’’ zeg ik terwijl ik de gouden nagellak op mijn tenen laat drogen.
‘’Oehh, hij mag je’’ zegt Dana opgewonden en ik glimlach.
‘’Ta, who knows..’’ zeg ik en ik zucht.
‘’Wat een zucht’’ zegt Dana en ze klinkt een beetje ongerust. Tja, dat zijn vriendinnen.
‘’Ik mag niet naar je feest op kerstavond. Ik mag iets veel leukers en spannender gaan doen’’ zeg ik en ruim het potje nagellak op.
‘’Vertel’’ zegt Dana en ik hoor dat ze teleurgesteld is.
‘’Ik mag leuk bejaarden gaan plezieren. Ik moet mee naar mijn oma omdat ik van Diana en John haar veel te weinig zie’’ zeg ik en ga weer op mijn vensterbank zitten.
Dana schiet in de lach.’’Wat mag je dan gaan doen? Met ze ganzenborden of wii-en? Geloof me, geen goed plan. Die oudjes weten niet eens hoe zo’n ding werkt’’.
‘’I know maar er is daar dan een kerstdiner voor de familie en alles maar dan zit ik daar me letterlijk dood te vervelen en naar mijn oma’s saaie verhalen te luisteren’’. Ik begin weer, as usual, figuurtjes op het raam te tekenen.
‘’Maar je moet echt zorgen dat je er bent. Zonder jou is het niet leuk’’ zegt ze beteutert.
‘’Ik kan het nog een keer proberen maar ik beloof niks’’ ik probeer vastberaden te klinken.
‘’Jeej. Ow ik moet gaan. Ik spreek je’’ Dana klinkt gelukkig wel wat opgevrolijkt en we hangen allebei op.
Mam, alsjeblieft help me. Help me met het overtuigen.
‘’Nee Naila, dat hebben we al eerder gezegt’’ roepen John en Diana tegelijk.
‘’Maar iedereen is er en Dana zei het zelf, als ik er niet ben is het niet leuk. Verpest nou ook niet voor haar het feest’’ zeg ik met een zeurstem.
‘’Naila, we hebben al iets met oma afgesproken. Je weet hoe ze gesteld is op afspraken’’.
‘’Kan mij het wat schelen. Ik heb vorig jaar al een pokke kerst gehad. Volgensmij willen jullie het voor mij gewoon weer verpesten’’ roep ik boos en probeer mijn tranen te bedwingen.
‘’Dat is niet waar en dat weet je’’ zegt John op een kalme manier maar ik word er niet kalmer van.
Ik moet me nu echt inhouden en ren naar boven waar ik huilend op mijn bed neerval.
Waarom, waarom nu weer zo’n pokke kerst. Waarom gunt niemand me een keer iets leuk? Vorig jaar weggehaald bij mijn vader, op kerstavond, nu weer dit. Waarom ik?

Reageer (1)

  • Pepito

    Ze gaat Liam inhet rusthuis ontmoeten!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen