Foto bij 65.

Dit is mijn cadeautje voor jullie!! (;

Veel lees plezier!
X.

‘Ja’ zei Harry. ‘We vroegen ons af of jij weet waardoor die Stone nog meer wordt bewaakt dan alleen Fluffy’ Hagrid keek hem fronsend aan. ‘Dat ken ik natuurlijk niet zeggen’ zei hij. ‘Ten eerste weet ik het zelf niet en ten tweede weten jullie al veel te veel, dus dat ga ik echt niet aan jullie neus hangen. De Stone ligt daar niet zonder reden. Ze hebben hem op een haar na gejat bij Gringrots, dat hebben jullie ondertussen wel begrepen toch? Ik snap trouwens nog steeds niet hoe jullie weten van Fluffy’ zei hij. ‘Kom nou Hagrid, misschien wil je het niet zeggen maar natuurlijk weet je het best, jij weet tenslotte weet jij alles wat hier gebeurd’ zei Hermione hartelijk en vleiend. Hagrids baard bewoog en ik zag dat hij glimlachte. ‘We vroegen ons eigenlijk af wie verder voor de bewaking haf gezorgd’ zei ik. ‘We waren benieuwd wie Dumbledore nog meer mensen voldoende vertrouwde om hem te laten helpen, behalve jij’ Hagrid glom van trots. ‘Nou ehm… dat kan geen kwaad om dat te vertellen. Es effe kijken. Hij heb Fluffy van ,e geleend en toen hebben een stel leraren betoveringen uitgesproken. Professor Sproutt, Professor Flitwick, Professor Mcgonagall’ hij telde op zijn vingers. ‘Professor Quirell en Dumbledore heb zelf natuurlijk ook wat gedaan. Wacht effe ik vergeet iemand. Oh ja Professor Snape’ ‘Snape?’ zei Harry. ‘Ja zijn jullie daar nog steeds over bezig? Hoor es effe Snape is een leraar aan Hogwarts en hij heft geholpen de steen te beschermen dan zal hij hem zekers niet stelen’ zei Hagrid. ‘Jij bent de enige die weet hoe je Fluffy moet bedwingen hè Hagrid?’ zei Hagrid ongerust. ‘Dat zal je tegen niemand anders zeggen toch? Zelfs niet tegen een leraar?’ zei ik. ‘Verder weet niemand niks. Enkel Professor Dumbledore en ik’ zei Hagrid trots. ‘Nou dat is tenminste iets’ mompelde Harry tegen ons. ‘Hagrid mag er en deur open? Ik smelt zowat’ ‘Sorry Harry. Dat gaat niet’ zei Hagrid en hij keek even naar het haardvuur en dat deden wij ook. ‘Hagrid wat is dat?’ vroeg ik al wist ik het al. Onder de water ketel in het vuur lag een enorm zwart ei. ‘Dat’ zei Hagrid die nerveus met zijn baard speelde. ‘Dat is een…’ ‘Hoe kom je er aan Hagrid?’ zei Ron die zich over het vuur boog om het beter te kunnen bekijken. ‘Dat moet een fortuin hebben gekost’ ‘Ik heb het gewonnen. Gister in de kroeg in het dorp en heb wat potjes gekaart met een vreemdeling. En volgens mij was hij blij dat ie het kwijt was om je de waarheid te zeggen’ na een hele uitleg van Hagrid over hoe je het moet verzorgen als het uitkomt en Hermione geprobeert heeft Hagrid te waarschuwen gingen we weer terug .

Reageer (2)

  • BigFatLiar

    leuk stukje weer :)
    prechtig kerstfeest hea!

    xxx -BFL

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    haha, hagrid luistert ook nooit! xD
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen