Ik zit nu in mijn eentje aan mijn ontbijt.Ik heb de tv aangezet en terwijl ik zacht mijn koffie koud probeer te blazen zit ik na te denken over het telefoontje van gister avond. Ik heb de afgelopen nacht bijna niet geslapen daardoor.
Liam is weg voor zaken die hij mij niet wilt vertellen.
Ik word wakker uit mijn gedachten als ik mijn mobiel af hoor gaan en ik houd mijn hart vast.
''Hallo met Naila''? zeg ik met een kleine trilling in mijn stem.
''Hey, met Dana. Wat doe je vandaag''? vraagt ze enthousiast aan de andere kant van de lijn.
'Niks. Liam is weg voor zaken en ik zit hier een beetje wortel te schieten. Hoezo''?
''Ga met mij en Jeremy mee naar de schaatsbaan. Wordt gezellig'' zegt ze vrolijk.
Oh Dana, altijd al een giebelkont geweest. Ze is altijd vrolijk en enthousiast. Ik ben benieuwt hoe ze dat doet.
''Lijkt me leuk. Hoelaat''? ik zet mijn bord en beker in de gootsteen.
''Vanmiddag half 2''?
''Prima. Tot vanmiddag'' antwoord ik en ik druk op het rode telefoontje.
Er rolt een zucht over mijn lippen. Ik ben nooit goed geweest in schaatsen of wat daar dan ook mee te maken heeft, in tegenstelling tot Dana.

Die middag om half 2 sta ik op de schaatsbaan.
Dana schaatst een stukje voor me uit en maakt dan een perfect pirouetje. Mensen staan met open mond te kijken en ik glimlach.
Ze heeft vroeger veel geschaatst en jaren op kunstschaatsen gezeten. Ik heb het ook ooit eens geprobeerd en ik zal eerlijk zijn, het is niks voor mij.
Voorzichtig meng ik me in de menigte en probeer mijn evenwicht te houden, ook al is dat niet makkelijk.
Opeens voel ik twee handen op mijn heupen die me zacht vooruit duwen.
''Je moet lange halen maken'' fluistert een bekende, engelachtige stem in mijn oor.
Ik draai me om en zie Liam staan met een grijns van oor tot oor.
''Waar moest je nou heen''? ik kijk hem onderzoekend aan.
'Non of your business'' antwoord hij meteen en duwt me iets harder.
Dan verlies ik mijn evenwicht en Liam weet me nog net op te vangen.
''Ik zal eerlijk tegen je zijn, ik kan niet schaatsen'' zeg ik al ik weer overeind sta.
''Practice makes perfect, my love''. Hij druk een kus op mijn lippen, pakt mijn hand en trekt me over het ijs heen.
Na een aantal rondjes kan ik eindelijk Dana en Jeremy bijhouden.
''Zo, lukt het eindelijk''? vraagt Jeremy die naast me komt schaatsen.
''Yep'' antwoord ik trots.
''What did i tell you''? grijnst Liam.
Ik herhaal wat hij net zei en concentreer me weer op het ijs als ik bijna iemand van het ijs schaats.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen