chapter 4, kon geen goede naam ervoor verzinnen haha xD

Avondpoot had haar hele verhaal van het verteld aan zilverpoot. Zilverpoot zei toen ze klaar was ''Goed dat je hebt gewonnen. Maar waarom jaagt schaduwclan hier?'' Avondpoot miauwde ''Geen idee, ik denk dat het van hun leider moest.'' ''Daar kom je achter op de volgende vergadering die er al bijna is.'' miauwde de stem van steenpoot die binnenkwam. ''Hoi steenpoot.'' miauwde avondpoot. Steenpoot miauwde ''Dus je hebt een schaduwclan leerling verslagen die op donderclan territorium jaagde?'' hij ging zitten. Zilverpoot gaf antwoord voor avondpoot. ''Ja, en gewonnen. Ze heeft het net aan mij verteld. Avondpoot mag ik het verhaal vertellen aan steenpoot?'' Avondpoot knikte ''Tuurlijk zilverpoot.'' ze dacht aan de ziekte die zilverpoot had. Ze luisterde niet naar het verhaal dat zilverpoot vertelde maar zag wel dat steenpoot goed luisterde. Toen zilverpoot klaar was miauwde steenpoot ''Ik heb gehoord van de commandant dat hij was aangevallen tijdens een grenspatrouile door twee krijgers van de schaduwclan!'' Avondpoot miauwde ''Waarom zou de schaduwclan nou hier jagen? Ze hebben genoeg prooi.'' ''Ik weet het niet.'' miauwde steenpoot. Sintelvel kwam aan. ''Steenpoot wat doe jij hier? Je bent toch niet ook aangevallen door de schaduwclan? Vele krijgers jagen op donderclan territorium.'' Steenpoot schudde zijn hoofd ''Nee sintelvel, er is niks. Ik moet nu weer jagen, mijn mentor word anders boos.'' Voordat hij het hol uit kwam miauwde de stem van de leider ''Laat alle katten die oudgenoeg zijn om hun eigen prooi te verzamelen onder de hogesteen verzamelen voor een vergadering.'' Avondpoot, steenpoot, sintelvel, en zilverpoot liepen het hol uit en zagen dat katten zich al aan het verzamelen was. De leider miauwde ''Er jaagt schaduwclan op het territorium, we moeten de patrouiles verdubbellen. We weten niet hoe het komt maar we komen er al snel achter op de grote vergadering. Ik noem zo wie er mee gaan. Ik ben het rivierterritorium binnen gegaan en heb gesproken met de rivierclanleider, hij zegt dat de schaduwclan vis jaagt van de rivier en hun bijna aan het verjagen is. De krijgers deden ook geen moeite om mij weg te krijgen uit hun territorium. Ze zijn gewond en hebben heel veel honger. We bespreken dit met de andere leiders op de vergadering. Ik wil dat er ook grenspatrouiles komen langs de rivier. De katten die meegaan naar de vergadering over een paar dagen zijn...'' het hele verhaal hadden alle katten goed naar geluisterd. De leider noemde namen en avondpoot luisterde goed. De leider vervolgde '...ravenhart schaduwklauw, zilverpoot, avondpoot, sintelvel, steenpoot, eenoog, rotsklauw, en spikkelbloem.'' Avondpoot was blij, ze mocht mee en zilverpoot ook! Rotspoot ook en haar mentor ravenhart ook! Ze liep blij het medicijnkatten hol weer in wanneer de leider van de hogesteen sprong.

Reageer (1)

  • Cloudtail

    de grootste eigenschap van de Schaduwclan...

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen