De vergadering. De naam van de leider heb ik besloten dat het niet meer blauwster is, dat is nu Goudster.
De rivierclan leider heet Stroomster,
De schaduwclan leider heet wolfster,
en de windclan leider heet luchtster.

Goudster leidde de donderclan katten door het donkere woud op vollemaan naar vierboom. De maan was al bijna op gekomen. Ze kwamen optijd aan bij vierboom. Goudster sprong op de grote rots met de andere twee leiders. Twee? Dacht avondpoot. De windclan leider miauwde ''Waar is stroomster? Waar is de rest van de rivierclan?'' vele katten miauwden van ''Ja waar is de rivierclan leider?'' En ''Misschien zijn ze verdronken..'' enzo. Schaduwclan leider wolfster, gaf het antwoord ''Ik, wolfster, zal beginnen met spreken en eerlijk alles zeggen. De schaduwclan verhongert, de tweebenen willen het donderpad verbouwen omdat het kapot was gegaan door een gevecht met twee monsters. (Botsing maar dat weten katten niet) Ze zoeken nu op ons territorium met grote monsters naar stenen en andere dingen die ze nodig hebben, ze verjagen alle prooi! We moesten jagen op andere territorium en vis jagen van de rivierclan. Ik moest wachten totdat ik het kon uitleggen, nu hier, maar de rivierclan viel ons aan. Dus we hebben ze moeten verjagen.'' Avondpoot twijfelde, was dat wel de waarheid? Wolfster vervolgde ''Luchtster, ik moet vragen, mag de schaduwclan bij jullie komen jagen voor een half maan? Mijn clan verhongert!'' Zilverpoot keek zo van ''Trap er niet in, luchtster!'' Het was percies het zelfde wat avondpoot dacht. Maar luchster miauwde ''Het mag, maar alleen als je de rivierclan terug laat komen en zweert bij de sterrenclan dat je maar één half maan, blijft jagen'' wolfster was een eerlijke leider en zweerde het. Goudster had nog niks gemiauwd maar hij vond het goed, tenminste, dat leek zo. Wolfster miauwde ''Goudster, ik wil nu jou ook iets vragen. Ik beloof bij de sterrenclan dat ik jullie allebei, en de rivierclan, nog ooit ook zal helpen.'' Goudster keek hem even aan. Dit was niet iets voor een schaduwclan leider. Maar goudster miauwde ''Wat wil je vragen dan, wolfster?'' Wolfster miauwde ''Je weet dat mijn clan verhongert, ze kunnen onmogelijk een reis doen waarbij ze de rivierclan terughalen. Misschien zijn jou krijgers sterk genoeg, goudster.'' Goudster knikte. ''Ik zal als ik terug ben krijgers kiezen die de reis doen.'' Krijgers, helaas, dachten zilverpoot en avondpoot tegelijk. Luchtster miauwde ''Oke, nu dat is besproken wil ik spreken. Wij hebben twee nieuwe leerlingen, Ochtendpoot, en langpoot. Onze moederkat, spikkelpels, heeft vier nieuwe kittens gekregen die Snelkit, Muiskit, springkit, en jaagkit zullen heten. Onze nieuwe krijger is Lichtpels.'' Veel ceremonie's zeg, dacht avondpoot. De vergadering eindigde en goudster leide zijn donderclan katten terug.

Reageer (1)

  • Cloudtail

    best wel goed (Y)
    ik heb goed gekozen wie mijn co-auteur zou zijn xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen