Foto bij Hoofdstuk 7

Jeej, ik heb al 4 abo'tjes<3
Love U<3
Xxx

Er was deze dag bijna niemand. Verbaast zag ik dat ik een stacaravan voor mezelf had. Ik maakte ‘m open en liep naar binnen. Toen begreep ik waarom ik er een voor mezelf had. Ik had mega veel kleren! Ik keek er snel door heen. Alle setjes, stuk voor stuk waren super gaaf. Ik keek in een kast. Daar lagen alle schoenen, dat waren er wat minder, maar nog steeds heel gaaf. Ik pakte het setje dat ik aan moest. Ik vond het echt super gaaf! Ik deed het aan en liep naar buiten. Gelukkig was het ook echt warm buiten, en scheen de zon volop. De zonnebril had ik eerst afgedaan, maar nu deed ik ‘m weer even op. Ik liep naar de make-up en deed de zonnebril af. Lily en Jitske zaten er al. Een vrouw zei dat ik ook mocht gaan zitten, ze stelde zich voor als Hanna, en vroeg welke rol ik speelde, ‘Daisy,’ zei ik. Ze lachte naar me, en begon eerst mijn make-up eraf te halen. ‘Het is niet gezegd, dus het is niet erg, maar het zou handig zijn als je de volgende keer zonder make-up naar de set komt. Ik begrijp het als je dat liever niet doet, maar dan kunnen we veel sneller beginnen met nieuwe make-up op te doen, begrijp je?’ vroeg ze. Ik knikte. Na een klein poosje begon ze nieuwe make-up op te doen. Nadat ze klaar was en ik in de spiegel keek zakte mijn mond open, het zag er echt zo goed uit! ‘Tevreden?’ vroeg ze lachend. Ik knikte heftig. ‘Het ziet er echt zo goed uit! Dankje.’ ‘Die kleding staat je ook echt goed,’ zei ze enthousiast. ‘Dankje,’ zei ik blij. Daarna begon ze aan mijn nagels, waar toevallig geen nagellak op zat. Na een poosje kwam Hanna tot de conclusie dat het er goed uitzag, en dat de nagellak was gedroogd. Mijn nagels waren zwart gelakt, met kleine gele stipjes. Daarna liep ik naar de plek waar ik heen moest voor mijn haar. Daar stond een man, die zei dat ik mocht gaan zitten. Hij stelde zich voor als Rick. Ik vertelde hem dat ik de rol van Daisy speelde, en hij begon aan mijn haar. Hij was er zo mee klaar. Ik had het opzich ook wel zelf gekund dacht ik, maar het was wel heel gaaf dat het door iemand anders werd gedaan. Het was namelijk gewoon een nonchalant knotje, maar het stond wel heel leuk, ik bedankte hem, en liep, met mijn zonnebril op, naar Maura. Harry stond naast haar. ‘Wow,’ zei hij toen hij me zag. Ik grinnikte verlegen. ‘Je ziet er echt super goed uit,’ zei hij. Ik bloosde. Maura lachte, ‘Tja, hij heeft wel gelijk hoor,’ zei ze. Er kwam een glimlach op mijn gezicht. Jitske en Lily stonden er ook al, en ook zij vonden dat ik er goed uitzag. Lily zag er heel schattig uit, ze had een jurkje aan en twee vlechtjes in. Jitske zag er gewoon heel leuk uit. Zij had ook een short aan en een leuk shirt. Haar haar zat in een staart. Tom was er ook, hij had een driekwartsbroek aan en een shirt. Mijn ouders van de film waren ook al klaar. Oftewel, ik was de laatste. ‘Nou, ik zal even kijken of de figuranten er klaar voor zijn, en dan kunnen we beginnen, toch?’ We knikten allemaal en Maura liep weg. Geoff kwam aanlopen. ‘Wauw, wat zien jullie er allemaal goed uit,’ zei hij. Ik moest weer lachen. Even later kwam Maura er weer aanlopen, met een groepje figuranten achter haar aan. ‘Nou, het lijkt erop dat iedereen klaar is,’ zei ze. En we liepen naar een plekje. ‘Oke, figuranten, jullie mogen hier even naar links, daar wordt jullie uitgelegd wat jullie moeten doen,’ zei Maura. ‘Daisy, Saartje (Lily), Cloë (Jitske), Daan (Tom), Julia (Marta) en Bob (Huub). Jullie komen aanrijden in de auto die daar verderop staat. Daar kom ik zo even op terug. Jullie stappen uit, en gaan picknicken. Onthoud, jullie zijn al op vakantie hè. Jullie komen vanaf het vliegveld. Jullie zijn bijna bij het hotel, maar jullie hebben honger. En dan hebben jullie dus wat gesprekjes. Daarna gaan jullie verstoppertje spelen. Daar eindigt het mee. Gewoon even een beetje spelen. Niet te kort, maar maak het ook niet te lang, dan zal ik zeggen als jullie moeten stoppen. Gewoon het script volgen steeds. Weet iedereen zijn tekst?’ ‘Ik denk het,’ zei ik. Maura lachte, ‘Dan komt het vast goed,’ zei ze. We liepen naar de auto toe, die op een weg stond. Hij was best groot, maar we moeten er dan ook met zijn zessen in. ‘Bob rijdt, en Julia zit gewoon naast hem. Achter hun zitten Saartje en Daan, en daarachter zitten Daisy en Cloë. Bob en Julia hebben een gesprekje, Saartje en Daan slapen, Cloë luistert muziek, en Daisy zit op haar laptop. Jullie rijden en gaan parkeren, dan maakt Daisy Saartje wakker en Cloë Daan. Dan lopen jullie met picknick mand en alles, uit de kofferbak, naar de plek waar we net stonden. Begrepen?’ vroeg ze. ‘Oh, en we doen eerst een keertje proef. De camera’s staan wel aan voor de zekerheid. Maar als er iets fout gaat, en je schiet in de lach, zouden we normaal overnieuw gaan, maar nu mogen jullie gewoon doorgaan. Gewoon om even alles door te nemen. Oke?’ vroeg ze weer. We knikten allemaal, en stapten de auto in. Ik deed de laptop aan, en startte word op, ik opende het bestand waarvan Maura dat eerder al had gezegd. Jitske deed oortjes in van een IPod en voor ons zag ik dat Lily en Tom hun ogen dichtdeden. Helemaal voorin begonnen Marta en Huub alvast te praten. Ik begon wat te typen op de laptop. Gewoon wat willekeurige dingen. Alles wat in me opkwam. Het ging erom dat ik iets typte, niet wat. Huub begon te rijden. Op een gegeven moment stopte de auto. ‘Zo jongens, we zijn er,’ zei Huub, en hij draaide zich om. Daisy en Cloë willen jullie hun even wakker maken?’ vroeg hij, en wees naar Lily en Tom. We knikten. Ik deed de laptop dicht, en stapte uit. Ik deed de deur van Lily open. ‘Saartje, we gaan even wat eten,’ zei ik, ‘Saaartjee, wakker worden schat,’ zei ik nog een keer. Weer deed ze haar ogen niet open. Toen begon ik haar te kietelen. Half gillend zei ze, ‘Ik ben al wakker, ik ben al wakker, stooop!’ Ik stopte lachend. Jitske had Tom al wakker gemaakt. Marta pakte de picknick mand uit de kofferbak, en Huub een kleed. Met zijn allen liepen we naar de plek waar we moesten zijn. Het kleed werd neergelegd, en we gingen zitten. Ik deed de zonnebril, die tot dan in mijn haren had gezeten, op. Marta pakte wat brood, en we gingen eten. Ondertussen praatten we over wat dingen. Over de reis met het vliegtuig, en over de rest van de vakantie. Marta en Bob praatten over hoe mooi het hotel was. Ik lachte, ‘Nou laten we dan snel daarheen gaan. Ik wil zwemmen, het is hier zo heet!’ Cloë knikte, ‘Pfff…. Ja, echt mega heet, maar ja, beter dan koud.’ Lily sprong op. ‘Ik wil wat gaan doen,’ zei ze. ‘Schat eet nou eerst nog wat brood,’ zei Maura. Lily schudde heftig van nee. ‘Ik heb genoeg gegeten,’ zei ze eigenwijs. Ik slikte mijn laatste stukje brood door en stond ook op. ‘Wat wil je gaan doen?’ vroeg ik aan Lily. ‘Ik wil verstoppertje doen,’ zei ze. ‘Oke, is goed. Doen jullie ook mee?’ vroeg ik. ‘Ja is goed, ik kom eraan,’ zei Jitske met volle mond. Ik schoot in de lach. Ik kon er niets aan doen, het was gewoon zo’n grappig gezicht, en ook de rest schoot in de lach. Even later gingen we weer verder. Ik begon weer vanaf, “doen jullie ook mee?” Ja, is goed,’ zei Jitske, en stond op. Ook de anderen stonden op. We gingen een potje verstoppertje spelen. Na twee minuten riep Maura dat we mochten stoppen. ‘Goed gedaan allemaal, het was al bijna perfect. Op een paar lachbuitjes na, maar dat is normaal. We doen het nog een keer.’ We liepen naar de auto toe, en reden een stuk terug. Daar draaiden we om. Ik pakte de laptop weer, en Jitske de IPod. Lily en Tom deden hun ogen weer dicht, en Marta en Huub begonnen weer te praten. En we begonnen weer te rijden. Ik voelde me zo gelukkig, ik speelde gewoon in een film!

Reageer (2)

  • 1D1Dlove1D1D

    Nice, sorry ik begrijp niet helemaal wat nou hen echte namen zijn en wat niet.
    Love it snel door

    1 decennium geleden
  • NOW

    Super niceee <3
    Hihi, moet eigenlijk wiskunde werkstuk maken, maar ik zag dat jij een nieuw stukje gepost had, dus ik dacht toch maar ff pauze houden :P
    Super snel verder sweetie <3
    X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen