Chapter 6!
Goudster is nogal vaag in dit hoofdstuk xD
ps: sintelvel is nu niet sintel vel uit de boeken hoor :3

Terug in het kamp, dacht avondpoot en zag dat de zon alweer bijna opkwam. Goudster sprong op de hogesteen en riep iedereen op. Hij miauwde. ''Alle katten die naar de vergadering zijn geweest vertellen nu alles aan de gene die er niet zijn geweest, deze keer was het belangrijk, iets dat iedereen aangaat. Verder heb ik op de vergadering gezegd dat ik twee krijgers uit ga kiezen voor de reis om de rivierclan terug te halen, maar ik heb bedacht dat dit twee leerlingen worden. Avondpoot en zilverpoot.'' Wat? Dacht avondpoot, ze had niet verwacht dat goudster een zieke leerling, en een andere leerling uit zou kiezen. Goudster vervolgde. ''Ik weet dat zilverpoot ziek is, en avondpoot nog geen krijger, maar ik weet zeker, dat deze twee het zullen overleven, het is nogal vaag maar ik ben jullie leider dus, deal er mee!'' Avondpoot dacht: Wat? Goudster is nog nooit zo vaag geweest. Goudster sprong van de rots af en alle katten gingen met elkaar erover praten de commandant vroeg zelfs ''Is dit wel zo'n goed idee, goudster?'' Goudsters besslissing stond vast. Avondpoot en zilverpoot moeste gaan. Zilverpoot keek avondpoot aan en wist dat ze het zelfde dacht. Ze haalden tegelijk hun schouders op en sintvel kwam aan. Ook zei wist het niet. Ze legde alleen een paar kruiden voor de leerlingen neer en miauwde ''Dit zijn reiskruiden, eet het op voordat jullie morgen vroeg gaan.'' Zilverpoot pakte het op en miauwde ''Maar moet je me niet eerst beter maken van m'n ziekte?'' Avondpoot twijfelde. Was deze ziekte eigenlijk wel ongeneesbaar?
Die volgende dag was het supervroeg en zilverpoot maakte avondpoot wakker. ''Sta op, de reis, rivierclan terug.'' is het enige wat ze verstond. Ze schudde haar hooft heen en weer om wakker te worden. Snel at ze de reiskruiden op en liepen ze het kamp uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen