Foto bij APWBP Boek 1 Hoofdstuk 6 Deel 2

Twee dagen later ging ik inderdaad ’s ochtends naar Hagrid.
“Pluisje is der klaar voor, professor”, zei hij meteen toen hij me zag.
“Uitstekend, Hagrid. Heb je al bedacht hoe we hem daar krijgen?”
“Tuurlijk professor. Gewoon een stukie muziek spelen en hij is zo mak als n lammetje.”
“Sst, niet zo luid Hagrid.”
“Sorry professor.”
“Kom, dan brengen we hem weg, de andere leraren hebben hun bezweringen al uitgesproken.”
“Oké professor, ik haal even mn fluit.” Hagrid was bijna meteen terug, en samen gingen we naar Pluisje. Hij was nog groter geworden sinds de laatste keer en gromde angstaanjagend. Hagrid zette de fluit aan zijn lippen en begon te spelen. Meteen zag ik hoe de oogleden van de hond dichtvielen en al snel was hij door zijn poten gezakt en sliep als een blok. Ik trok mijn toverstaf.
“Mobilicorpus.” Terwijl Hagrid bleef spelen liet ik Pluisje voor me uit zweven. Zo liepen we naar het kasteel, helemaal tot op de derde verdieping. Minerva had ons aan de voordeur opgewacht en zorgde dat niemand ons zag terwijl ze steeds alle deuren opende.
“Zo, beveiliging compleet”, zuchtte ze, toen Pluisje in de kamer lag. Hagrid stopte met spelen en de driekoppige hond werd wakker. Snel haastten we ons de kamer uit en deed ik de deur op slot. De Steen was voorlopig veilig. Ik mocht alleen niet vergeten om vanavond tijdens het welkomstbanket de leerlingen te waarschuwen dat deze gang verboden terrein was, we konden niet hebben dat ze per ongeluk bij Pluisje terecht zouden komen.

“Zo, is alles klaar voor als de leerlingen straks aankomen? De bootjes, de koetsen?”
“Ik moet de terzielers nog voor de koetsen spannen, professor. Doe ik meteen na de lunch”, zei Hagrid.
“Uitstekend”, glimlachte ik. “Dan ga ik dadelijk even in de keukens kijken of daar alles in orde komt. Zullen we eerst even gaan eten? Het is al bijna twaalf uur.” Met z’n drieën liepen we naar de grote zaal, waar ook al een aantal andere leraars zaten. De rest voegde zich er wat later ook bij.



Samen met mijn beste vriendin heb ik in juni meegedaan aan een schrijfwedstrijd, en nu zijn de resultaten er eindelijk!
Dat wil natuurlijk ook zeggen dat ze op Q komen te staan, dus voor wie graag een kijkje neemt:
Een overzicht van de ingezonden verhalen (ook van vorig jaar)
De heks van Paina: het verhaal dat als eerste start!
Een kijkje nemen is zeker aan te raden, want behalve het verhaal zelf zetten we op het einde ook het juryrapport online!

EDIT: We zijn veel hoger geëindigd dan verwacht!!!
Oh, en omdat lezen waarschijnlijk veel minder aanlokkelijk is als je niet weet waar het over gaat:
De heks van Paina
Het begon zoals elke andere zaak...
Roeland moet samen met zijn collega's een moord onderzoeken, hun gewone job bij de politie. Het dood spoor volgt echter snel, maar eens er een verband gevonden wordt met een aantal andere moorden die totaal niet op elkaar lijken, rijzen de vraagtekens pas echt op. En dat terwijl zowel Roeland als vele anderen liever dat nieuwe boek lezen, dat plots zo'n hype is geworden.

7e plaats van de 31 (voor jong talent, 'verkoopbaar')
72e plaats van de 103 (voor schrijfstijl, originaliteit, ...)

Reageer (3)

  • dayxdreamer

    haha Pluisje die door Zweinstein zweeft :D
    Geweldig!

    1 decennium geleden
  • Romanov

    snel verder!!! Sorry dat ik zo laat reageer.. ik was effe in het buitenland ;D
    Maar toch!! snel verder, ik ben verslaafd aan dit verhaal.. zwaar verslaafd ;D

    1 decennium geleden
  • maudje10

    Sorry dat ik zo laat reageer, had het al gelezen maar was vergeten in te reageren. Het is echt een geweldig verhaal. Gewoon leuk om het van een andere kant te bekijken. Lol, pluisje is nog groter geworden. Zal er raar uitzien , een langsvliegende slapende driekoppige te grote hond.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen