Foto bij De 100e Hongerspelen - 137

lijst

“Katniss, wie?”, vroeg Adriënne luid. Katniss keek haar verbaasd aan. Ze was zo geschrokken dat ze even alles om zich heen was vergeten.
“Euh, wat zei je?”
“Vierde keer”, zuchtte Adriënne. “Is het zo erg? Je bent onzettend geschrokken en…”
“Vreselijk”, fluisterde Katniss. “Cinna en Annie en Madge en Beetee en Plutarch en en en… Annie en Madge hebben hem nooit iets gedaan!”
“Kalm, Katniss”, probeerde Adriënne haar te kalmeren. “Kalmeer, alsjeblieft. Je kan hen niet helpen als je zo overstuur bent.”
“Ik kan het niet, het is teveel, ik, ik…” Ze begon afschuwelijk luid te huilen. Meteen stormde Peli de kamer in.
“Wat is er?” Ze keek wantrouwend naar de dokter.
“Ze is ontzettend geschrokken”, zei de dokter.
“Peli, haal Haymitch”, zei Adriënne snel. Ze besefte dat hij de eerste was met wie Katniss hierover zou willen praten. Peli knikte en haastte zich de kamer uit. Adriënne keek naar de dokter.
“Wie was er voor mij bij?” Ze was bang, doodsbang, maar ze moest het weten. De dokter keek haar aan.
“Een aantal mensen die iedereen wel kent, door de Spelen enzo. En verder… je grootvader, zijn vader dus, de oude Snow. Je moeder. En Solaine.”
“Opa? Mama? Solaine?” Adriënne verbleekte.
“Het spijt me Adriënne. Maar we kunnen hen nog redden nu.”

***


“Beloven?”, vroeg Tim verbaasd. Adan knikte. Hij probeerde recht te komen, wat weer een stevige pijnscheut opleverde.
“Ik wil dat Jillana wint, ze is altijd mijn beste vriendin geweest, zelfs meer dan dat. Ik kan niet vragen om haar te laten winnen, maar als je met haar vecht, geef haar een eerlijke kans, val haar niet in de rug aan.” Tim aarzelde even, maar knikte toen.
“Goed, maar ik ga hoe dan ook proberen winnen.” Adan knikte.
“Dat weet ik, anders was je geen beroeps. Zeg straks, als ik er niet meer ben, tegen Jillana dat ik hoop dat ze wint, dat ze altijd mijn beste vriendin geweest is. Dat ik niet wou dat ze erbij was toen ik stierf, dan kan ze je niets verwijten. Bedank Odette van me, voor haar zorgen. En zeg tegen iedereen dat ik wil dat jullie die andere groep uitschakelen. En in het bijzonder die gasten uit elf en twaalf en dat kleine meisje. Ze mogen niet winnen. Je moet dat kind krijgen voor er nog iemand van jullie sterft, anders haalt die idioot uit elf zijn weddenschap.”

Reageer (3)

  • Eef95

    Weddenschap? *graaft diep in haar geheugen.* Ah ja die weddenschap.

    Nou ik durf er op te wedden dat die fantastische 'idioot uit elf' die gaat winnen ;)

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Oww, snel verder!!!

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    Verderrrr :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen