Foto bij De 100e Hongerspelen - 140

“Nee…” Tim keek op.
“Sorry Jillana, er was niets aan te doen.”
“Je had me moeten waarschuwen!”, schreeuwde ze meteen.


Ze greep naar een speer die vlakbij lag, maar Parel hield haar tegen.
“Tim kan er niets aan doen”, zei ze uiterst kalm. “Adan was te ernstig gewond, het was een kwestie van tijd.”
“Hij had me moeten roepen! En Odette, dan had die hem kunnen verzorgen en…”
“Ik had hem niet kunnen redden, Jillana, ik ben geen dokter”, zei Odette zacht. Tim stond op.
“Ik had je willen roepen, maar Adan wilde niet”, hij keek Jillana recht aan. “Hij wilde niet dat je hem zag sterven, hij voelde dat het voorbij was, dat hij niet meer gered kon worden. Hij wilt dat jij, zijn beste vriendin, zich hem herinnert zoals hij altijd was, sterk. Niet stervend. Hij zei me dat ik Odette moest bedanken voor de verzorging. En dat we zo snel mogelijk die andere groep moeten aanvallen, samen. We moeten dat kind vermoorden voor zij nog één van ons te pakken krijgen.”
“Zij moet sterven voor de helft van ons dood is”, zei Parel.
“Goed”, gromde Jillana. “Ik hou de wacht wel, de rest van de nacht. Morgenochtend gaan we meteen op pad.”

***


“Katniss?” Peeta liep de kamer in. “Katniss, wat is er?” Ze reageerde niet, ze staarde voor zich uit. Peeta keek Haymitch aan, deze buien kenden ze.
“We moeten iets doen”, zei Haymitch. “We hebben hier geen tijd voor. Als Snow haar zo ziet…”
“Wat is er dan?”, vroeg Adriënne.
“Ze heeft weer een instorting, dat kan dagen tot weken aanhouden. En dan gaat ze weer ronddwalen, zich overal verstoppen, …”
“Misschien een kalmeringsmiddel?”, opperde de dokter. Peeta schudde zijn hoofd.
“Geen kans.” Peli kwam de kamer in.
“Snow wil wraak”, fluisterde ze. “Hij heeft ingestemd met het gesprek, over een week. Maar hij heeft ook het bevel gegeven om de families van de rebellen en tributen te arresteren.”
“Glafira is veilig, toch?”, vroeg Peeta ongerust aan Haymitch.
“Ja, zij wel, en de families van de tributen, maar…”
“Gale”, fluisterde Peeta. “Haymitch, Snow weet hoe belangrijk hij voor Katniss is.”
“Peli, haal Portia hierheen”, zei Haymitch meteen. “En jou hebben we nodig voor een nieuwe tv-boodschap.”
“Maar… Ik bedoel, ik wil helpen, maar wat als Snow… Mijn dochter…”
“Die laten we dan morgenochtend hierheen halen”, zei Haymitch zonder aarzelen. “Haal Portia.”
“Gale zou haar misschien…” Peeta knikte naar Katniss.
“Precies wat ik ook dacht”, ging Haymitch akkoord.

Reageer (3)

  • xKimberley24

    VERDERVERDERVERDER.

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Opvrolijken!
    ik wil ook wel komen hoor :)xD
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • Bluez

    Ik wist het!! ha!!!
    Sorry, dit is gewoon zo awesome spannend :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen