De grote vergadering...zonder stroomster?

Goudster leidde de katten van zijn clan weer richting vierboom. Alle clans waren er al behalve rivierclan. Goudster nam een goede sprong en sprong op de hogesteen. De rivierclan kwam eindelijk aan maar waar was stroomster? Witklauw, de commandant leidde de katten dit keer. Met een sprong sprong hij op de hogesteen. 'Wij zullen beginnnen, want alle katten vragen zich af waar stroomster is.' miauwde hij toen alles stil was. 'Stroomster was terug gehaald en de rivierclan ook door twee dappere krijgers. Ik vertelde stroomster al dat hij de kitten, zwartkit, mee moest nemen maar hij wilde niet luisteren. De medicijnkat van de rivierclan modderstaart, had een geheim die ze nooit mocht vertellen van stroomster. Stroomster had altijd maar één leven gehad, hij was niet geaccepteerd door de sterrenclan!' de katten schrokken. 'Stroomster is nu dood, hij stierf toen hij per ongeluk in de rivier viel bij de waterval en hij verdronk. Ik zal mijn negen levens krijgen als de sterrenclan mij accepteert, en daarom leid ik de clan nu. Stroomster was een goede leider, maar soms ook weer niet. Goudster, zouden wij zwartkit terug mogen?' goudster dacht diep na. Maar de schaduwclan leider riep 'Dat was ONZE KITTEN, hij si en blijft van ons zwartkit hoort dus weer bij ons.' 'Nee!' riep goudster. 'Jullie hebben hem bang gemaakt en nu vertrouwt hij de rivier clan EN De schaduwclan niet meer!' Witklauw keek boos. 'Dat was omdat, stroomster toen nog leider was!!' riep witklauw boos. 'NU leid IK!' Riep hij. 'En we willen zwartkit terug.' 'Wacht eerst maar tot je negen levens terug zijn witklauw.' 'Ik weet dat ik eerst die nog moet krijgen maar..' allerlei stemmen gingen door de vier clans. De wolken gingen voor de maan en na een donderschok was iedereen stil. 'De sterrenclan is boos! We moeten deze vergadering in vrede houden.' miauwde een van de medicijnkatten, modderstaart. 'Zwartkit blijft waar hij is totdat witklauw zijn negen levens heeft, mag hij niet stelen.' 'Goed dan..' miauwde witklauw en de schaduwclan leider. 'Maar eens word hij krijger in onze ceremonie's wacht maar.' 'Probeer maar.' miauwde goudster boos. 'Hou op over zwartkit! Sterrenclan is nog steeds boos!' de wolken waren nog voor de maan. Modderstaart wees er met zijn bruine staart naar. 'Oke, we houden er over op.' miauwde de drie leiders. Luchtster miauwde eindelijk wat. 'Oke, om jullie stil te houden, bij het verlaten dassenhol, woont nu een vos. We zijn bezig hem te verjagen, Zouthart een oudste heeft het ondekt en hij is gestorven.' De medicijnkatten schrokken tegenlijk. 'EEN BERICHT VAN DE STERRENCLAN!' RIEPEN ZE tegelijk. 'Wat is het!!' miauwde de leiders. 'Bloed zal komen door de ergste vijanden, maar zon zal het woud redden.' 'Hoe kan de zon ons redden?' 'Geen idee?' 'Wat zou dat betekenen?' 'Misschien komt er brand of gaat de zon op ons af!' 'Wat als het nacht is in het gevecht?' 'Misschien verliest de windclan van de vossen!'Na het bericht te vertellen miauwden alle katten dingen door elkaar. 'Stilte, stilte!' miauwde goudster. 'Deze vergadering is nu wel ge eindingd.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen