in dit hoofdstuk krijgt avondhart een leerling en zilverwind ook maar, zijn ze wel goede mentors? En waarom zo snel? En waarom doet goudster zo vaag?
Is goudster eigenlijk wel een goede leider? Zelfs de commandant begint te twijfelen..

'Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te verzamelen zich hier verzamelen onder de hogesteen voor een naamceremonie!' de stem van de leider goudster maakte avondhart wakker. Ze dacht even aan de vergadering, over de ruzie over zwartkit. Ze liep even naar de kraamkamer terwijl de meeste katten zich verzamelden, ijsvacht lag daar met het kleine zwarte bolletje oftwel, zwartkit. 'Moet je niet naar de ceremonie?' vroeg ze. 'Zwartkit slaapt trouwens maar dat zag je vast al.' 'Ja ik wou even bij zwartkit kijken, eh doei!' miauwde avondhart. Ze liep naar de hogesteen en verzamelde zich tussen de andere katten die allang zaten. 'Slome.' miauwde donkerhart. Hij keek even boos naar avondhart en toen weer naar goudster die begon te spreken. 'Het is tijd dat twee kittens van de clan, eindelijk een leerling worden.' Goudster wenkte met zijn staart en een groen achtig kittentje, natuurlijk niet echt groen maar wel zo iets, en een andere, zijn zusje kwamen naar voren. Goudster keek neer op het groen-achtige. 'Zes manen zijn voor bij, en het is tijd om te trainen, vanaf nu heet je Bladpoot.' Bladpoot keek trots. 'Bladpoot! Bladpoot!' riepen katten, toen ze klaar waren met zijn naam roepen keek Goudster op het andere. 'Jij hebt samen met je grote broer bladpoot lang gewacht, jou naam is bloempoot, ik ga jullie nu een mentor geven!' Bloempoot, bloempoot, klonk het nog even. Een lapjes poes naast avondhart miauwde 'Ik heb hem gehoord tegen de commandant, hij zegt dat hij deze twee aan jou en zilverwind geven.'' Vaag, dacht avondhart, ze moest een leerling trainen maar ze was zelf nog maar net krijger? Nouja, ach, wat maakt het uit. Ze keek trots, welke zou zij krijgen. 'Bladpoot, jou mentor is avondhart je zult een goede training krijgen van een goede krijger, avondhart, leer deze kater alles wat je weet en geleerd hebt, bloempoot jou mentor is zilverwind, zilverwind leer deze jonge poes alles dat je geleerd hebt van je mentor en misschien wel meer.' miauwde goudster. Zij kreeg dus Bladpoot, mooi. Hij was altijd al een rustige kitten en braaf geweest, maar bloempoot was energievol en anders, dat was raar. Goudster sprong van de rots en de leerlingen liepen naar hun mentor. Bloempoot tikte de neus van zilverwind en miauwde 'Wanneer gaan we trainen?!' wat avondhart nog maar net hoorde. Bladpoot raakte met zijn zwarte neus die van avondhart aan en miauwde 'Hallo avondhart.' 'Hallo Bladpoot, morgen beginnen we met je training, goed?' miauwde ze. Bladpoot knikte en liep naar zijn zus, het was al nacht. Avondhart liep naar het krijgershol en haar vriendin erachter aan. Ze gingen lekker liggen in hun nesten elkaar te likken terwijl ze praatte, 'Waarom zou goudster ons leerlingen geven? We zijn pas krijger?' miauwde avondhart. 'Geen idee, maar wees trots en blij.' miauwde zilverwind. Avondhart voelde een lik over haar rug, ze gaf er een terug en likte met haar roze tong haar vriendin's zilveren vacht. 'Bladpoot is een goede leerling, hij is misschien rustig en braaf, maar ergens is hij super blij en enhausiast.' miauwde avondhart. 'Inderdaad, alleen zijn zusje laat het wel zien, maarja ik moet strenger worden, ze zal wel niet luisteren en gelijk willen jagen enzoo.' miauwde zilverwind als antwoord. Avondhart likte haar oor en miauwde 'Morgen ga ik Bladpoot het bos laten zien. Hij zal het vast geweldig vinden en nog kijken hoe goed hij kan ruiken.'
'Leuk, ik laat alleen even de zandkuil zien en train haar een klein beetje, want als we naar de slangen rotsen gaan zal ze wel niet luisteren en misschien in gevaar komen.' miauwde zilverwind. 'Oke, maar ik ga slapen.' miauwde avondhart. 'Ik ook.' miauwde zilverwind, ze sloten beiden hun ogen en sliepen diep.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen