Foto bij ~Amy Green~

'Amy je moet naar school!' riep mijn moeder. Ik pakte met tegenzin mijn boekentas. Ik wandelde naar beneden. 'klaar?' Vroeg ze zoals elke keer als ik naar een andere school moest. Ik knikte. Ze zuchtte en we liepen naar de auto. Voor als je het nog niet wist ik praatte nooit, ik zei niks. Ik kon het wel of je moest het verleren maar ik praat al 1 jaar niet meer. Na een halfuur kwamen we aan een groot gebouw aan. Ik keek naar buiten en zag iedereen in groepjes staan het was net na de kerstvakantie dus iedereen had al vrienden en ik kwam hier als "nieuwe". Ik keek terug naar mijn moeder. 'Hup je moet niet te laat komen op je eerste dag.' Zei ze. Ik bleef haar aankijken. Want zij moest altijd mee om uit te leggen dat ik niet praten. 'Ow ja, sorry.' Zei ze. Ik knikte en gaf haar een klein glimlachje en stapte uit, gooide mijn zak over mijn schouder en liep naast mijn moeder naar binnen. De bel was net gegaan ik zag al de mensen afscheid nemen en naar hun eigen klas gaan. Sommige keken me raar aan en liepen dan verder. We liepen naar het bureau van de directeur. 'Goedendag mevrouw Green.' zei hij. Ik knikte. Hij keek me raar aan. En toen begon mijn moeder te spreken. 'Ja mijn dochter spreekt al 1 jaar niet meer. maar ze is slim.' zei ze er nog achter. Ik draaide met mijn ogen. De directeur keek me aan. 'Oké geen probleem.'
Hij schreef iets op een papiertje en gaf het aan mij. 'Laat dit aan de leerkrachten zien en hier is je lessenrooster.' Zei hij en gaf me nog een ander papier. 'Dank u' Zei mijn moeder. Ik gaf hem een glimlach. 'Dan mag u nu naar de les gaan.' Zei de directeur. Ik knikte en keek op het blad. 'Ah en Juffrouw Green, hier is je lokker sleutel.' Zei hij. Ik knikte en schonk hem een glimlach. Mijn moeder liep mee naar buiten. Ik gaf haar nog een knuffel en ze liep de schoolpoort buiten. Ik keek op het papiertje en liep naar het lokaal dat op mijn blad stond. Wiskunde ugh ik haatte het vak. Ik wandelde en klopte op de deur. 'Binnen' hoorde ik vaag. Ik ademde diep in en uit, en deed de deur open. Ik zag al die mensen naar mij staren en werd zot. Ik keek naar de leerkracht van voor in de klas, ze was niet al te groot en had grijs haar. Ik lachte naar haar. 'Wat is je naam?' vroeg ze beleefd. Ik gaf haar het briefje af. Ze keek me met grote ogen aan, maar knikte daarna toch. 'Oké juffrouw Green. Ga maar vanachter zitten.' Ik lachte dankbaar. Ze gaf me het papiertje terug en ik liep naar achter. Iedereen keek terug naar de leerkracht die al terug bezig was met de les. 'Juffrouw Green. Je moet wel alles over schrijven.' zei ze. Ik knikte terug en pakte mijn boek. Ik begon te volgen. Dat overschrijven zou ik wel eens een andere keer doen.. Ik was het al beu en dit was nog maar het eerste lesuur...

Reageer (1)

  • CandyFloss

    Eerst een bladwijzer! X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen