Dit was een opdracht voor school ;d.
We moesten een prentenboekje maken, en dit is het verhaaltje wat ik erbij heb bedacht.

Rinn riep om hulp in de keuken.
'Wie is daar?' vroeg een stem die Rinn niet herkende.
'R-rinn,' antwoordde hij. 'Wie ben je? Waar ben je?'
'Ik ben Appel, ik ben hier.'

'Appel?' vroeg Rinn. 'Kan jij praten?'
'Ja dat kan ik, dat kan ik altijd al.' Rinn was wat verbaasd, maar liep toch naar de plek toe waar de stem van Appel vandaan kwam.
'Hai Rinn! Waar had je hulp bij nodig?'

'Ik moet een fruitmand vullen met vijf stukken fruit, maar ik kan niet tellen,' zei Rinn zachtjes.
'Maar daar kan ik je wel mee helpen!' riep Appel opgewekt.
'Echt?' vroeg Rinn. 'Dank je.'

Appel verdween en kwam even later weer terug met wat andere fruit.
'Wij gaan je helpen, heb je de fruitmand bij je?' vroeg Appel. Rinn knikte en haalde zijn hand omhoog waarmee hij de mand mee vast hield.
En zo ging het fruit Rinn helpen met tellen.

'Kan je het nu alleen denk je?' vroeg Appel. Rinn twijfelde even, maar knikte uiteindelijk.
Één voor één pakte hij het fruit op en legde die in de mand.
'Watermeloen is 1, Peer is 2, Sinaasappel is 3, Banaan is... Ehm...' begon Rinn. Hij krabde eventjes aan zijn achterhoofd.

'Vier! Banaan is 4 en Appel is 5!' zei hij blij en stopte Appel als laatste in de fruitmand.
'Yee! Goedzo!' riep al het fruit. 'Je kan het!'

'Rinn!' riep er iemand. Rinn opende zijn ogen en keek verbaasd om zich heen.
'Kom op Rinn, het is tijd voor school.' Rinn keek naar de deur en zag daar zijn moeder staan wachten.
'Mama! Ik heb zo gek gedroomd,'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen