Foto bij 03 ~ tonight

~ reacties? :$

”Hee! Haha, dankje..” zeg ik verlegen.
”Ik heb je hier volgens mij nog nooit gezien hier.. kan dat?” zegt de voor mij onbekende jongen.
”Eh, dat kan. Ik ben al lang niet meer uitgeweest hier..” glimlach ik naar hem.
Ik zie vanuit mijn ooghoek dat de oogkassen van Monique er bijna uitvallen van verbaasdheid.
”Haiiii ik ben Monique!” zegt Monique ineens, mij aan de kant duwend.
~WAT? denk ik. Gaat ze hem nou afpakken?
”Oh, ik was eigenlijk met jouw vriendin aan het praten.. als je het niet erg vindt zou ik graag met haar verder praten.” zegt de jongen zelfverzekerd. ~ wauw hij kiest voor mij! denk ik verbaasd.
Monique kijkt teleurgesteld en haalt haar schouders op, ze danst verder. Opgelucht haal ik adem en kijk ik de jongen lachend aan.
”Dat is nog nooit gebeurd.. “ zeg ik glimlachend.
”Wat?” vraagt de jongen mij nieuwsgierig. ~STOMKOP – denk ik dan. Hoe wil je dit nou uitleggen? Ik krijg blosjes op mijn wangen. Hij kijkt me nieuwsgierig aan.
”Eh, dat iemand me zomaar aanspreekt..” zeg ik dan maar, alsof dat beter is.
”Kan ik me haast niet voorstellen! Maar, hoe heet je eigenlijk?”
”Yara” zeg ik, en ik steek mijn hand uit naar hem.
”Lucas” zegt hij.
Ik kijk om me heen en zie een paar meter verder een groepje jongens naar hem wijzen en lachen.
”Zijn dat jouw vrienden?” vraag ik, terwijl ik naar hen knik.
”Eh, ik ben bang van wel ja. Ik wou graag met je praten maar ze zeiden dat je nooit met me wou praten.” zegt hij met een frons.
”Nou ja, waarom dat nou niet!” zeg ik verontwaardigd.
”Dat vroeg ik me ook al af” zegt hij, terwijl hij naar me knipoogt.
”Wil je wat drinken?” vraagt hij aan me.
”Doe maar een cola’tje.” zeg ik verlegen.
”Drink je niet?” vraagt hij verbijsterd.
”Eh, ik heb eigenlijk al iets te veel op..” geef ik beschamend toe. Jeetje dat deze jongen nog met me praat nadat ik al zoveel beschaamde dingen heb verteld…
”Een cola voor mevrouw, komt eraan!” zegt hij met een bekakt accent. Ik giechel naar hem.
Wanneer hij wegloopt trekt Monique me meteen naar zich toe.
”Wie is dat?!” vraagt ze snauwend.
”Wow rustig, ik ken hem ook niet.”
”Yara ik wil dat je niet meer met hem praat. Voor hetzelfde geld is hij helemaal geen leuke jongen, hij ziet eruit als een player!”

Ineens voel ik de woede borrelen.
”Serieus Monique? Na al die tijd heb ik EINDELIJK een jongen die op MIJ afstapt, jij wilt hem ook nog AFpakken en vervolgens mag ik van jou niet eens met hem praten?” schreeuw ik naar haar.
”Ja Yara! Inderdaad! Hij ziet er onbetrouwbaar uit!” schreeuwt ze terug.
”Alsjeblieft Monique, je bent gewoon jaloers!” zeg ik tegen haar en ik loop weg van de DJ.
Boos loop ik naar de wc en sluit me op in een hokje. Al snel vallen de tranen op mijn broek. ~ Wat denkt ze wel niet?! Dat hij direct slecht is? Dat slaat helemaal nergens op.. ze gunt me ook niks hè!
Ik whatsapp de broer van Monique, die is meestal wel goed in het opbeuren. Ik vertel hem dat ik ff een cheerup sms’je nodig heb. Yara! You’re beautiful, remember that! Jij verdient het beste van het beste! smst hij me. ~Inderdaad! denk ik boos. En momenteel is Monique niet het beste van het beste. Ik veeg mijn tranen af en doe het hokje open. Ik kijk in de spiegel, fatsoeneer mijn make-up en loop terug richting de dj tafel. Ik ga op zoek naar Monique, om haar te zeggen dat ze vannacht maar fijn bij haar broer gaat slapen en mij voorlopig met rust moet laten. Dat ze maar eens gaat nadenken over onze vriendschap. Wanneer ik dichterbij kom zie ik dat Lucas bij zijn vrienden staat, ze lachen hem uit. ~Shit nu denkt hij zeker dat ik ben weggegaan… In dilemma met mezelf besluit ik eerst naar Lucas te gaan.
Ik tik hem aan. ”Hee, sorry. Ik was even naar de WC.”
Verbaasd draait hij zich om. ”Hee.. ik dacht dat je weggelopen was. Gelukkig!” Hij kijkt me onderzoekend aan en pakt me bij mijn schouders. Bezorgd vraagt hij: ”Alles oké?” Ik kijk hem aan en zeg ”Ja, het gaat wel. Beetje ruzie met mijn vriendin, maar dat komt wel goed. Ik ga even naar haar toe en dan kom ik er zo aan oké?”
Glimlachend zegt hij ”Ja is prima. Ik zie je zo.”

Ik loop naar Monique toe als ik zie dat ze met een jongen aan het zoenen is. ~Oh het zal weer eens niet zeg. Jeetje! – geïrriteerd draai ik me om en loop ik terug naar Lucas.

Reageer (3)

  • Kjalaney

    aw OMG. zo lief eh.

    1 decennium geleden
  • eriksen

    Aahh leuk! Snel verder! :D

    1 decennium geleden
  • MERTENS14

    snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen