Foto bij Direction 4.

'MONDEN DICHT!’ klonk het hard door de kamer.
‘Dankjewel’ zei Hennie toen iedereen zijn mond stijf dicht hield.
‘Toevallig vindt ik deze naam ontzettend origineel en leuk bedacht!’ zei Hennie.
‘Zie je nou wel’ fluisterde Louis terwijl hij zijn tong uitstak naar Liam.
‘Zei je wat Louis?’ vroeg Hennie terwijl ze langzaam naar Louis toe liep.
‘Nee hoor, ik zou niet durven’ zei Louis zo serieus mogelijk. Hennie trok haar neus even op en liep weer terug.
‘Bah’ klaagde Zayn. Gelukkig voor hem had Hennie hem niet gehoord.
Nadat ieder groepje hun naam bekend hadden gemaakt liep Hennie deftig naar het scherm toe die ze had opgehangen. Hennie ging op een opstapje staan en klikte op het bord en een heel schema verscheen.

Direction One – Oranje – The Carrots.
Direction Two – Blauw – The kings.
Direction Three - Zilver – The Spoons.
Direction Four – Geel – The Candies.
Direction Five – Groen – The Superheroes.
Direction Six – Zwart – The Shadows.
Direction Seven – Paars – Team X.
Direction Eight – Rood – The Lightning.
Direction Nine – Wit – The spies.

‘Dit schema is ook te vinden op jullie Ipads. Nu weten jullie alles wat jullie tot nu toe hoeven te weten. Als ik nog iets ben vergeten te vertellen komen jullie daar nog wel achter, en anders hebben jullie pech. LET THE GAME BEGIN!’ schreeuwde Hennie enthousiast.
Opeens stonden we in een hele andere kamer. Nou ja, het was niet eens meer een kamer. We stonden nu in een veldje, Ook niet echt stonden, want om een of andere reden waren we allemaal gevallen en lagen we nu op een veldje. In the middle of nowhere
‘Zo… en nu?’ vroeg Liam zich hard op af terwijl hij ging zitten en even met een pijnlijk gezicht over zijn elleboog wreef.
‘We moeten die kaart vinden’ zei Zayn terwijl hij op zijn zij rolde om zo op te staan.
‘We hebben die kaart nooit gekregen’ kreunde Harry.
‘Misschien staat er wel iets op die Ipad’ zei Liam. Zayn stond langzaam op en pakte de Ipad en begon er wat op te klikken. Ik had echt geen idee waar we waren, en van wat we moesten doen. Ik zuchtte even en keek rond. Liam stond nu naast Zayn wat te tikken op die Ipad, Harry was de plek aan het verkennen en Louis… Louis had ik na dat we hier waren beland niet meer gezien. Ik keek het veldje zoekend rond, maar nergens was er een spoor van Louis. opeens voelde ik twee handen op mijn schouders die mij omhoog trokken.
‘Doe jij ook eens iets’ zei een stem lachend achter mij. Ik draaide me geschrokken om en keek in de ijs blauwe ogen van Louis en verdronk er half in.
‘Zeg gaat het nog of moet ik aan Hennie vragen of je naar het ziekenhuis mag?’ zei Louis.
‘Nee hoor het gaat wel’ zei ik een beetje afwezig.
‘Weet je het zeker?’ vroeg Louis nu bezorgder. Ik knikte maar wat. Ik miste mijn huis, mijn familie en mijn vrienden. Zou ik ze ooit nog terug zien?
‘Ik heb het!’ riep Liam opeens.
‘Wat heb je?’ vroeg Harry terwijl hij terug kwam lopen van zijn zoektocht naar niets.
‘De kaart!’ riep Liam blij. Nu kon de speurtocht beginnen.

Reageer (2)

  • Paardenvriend

    THE spoons!! Straks gaan ze Liam (en de rest) aanvallen met lepels! 0-o

    7 jaar geleden
  • Horanme

    The Spoons.
    oww shit. wegwezen hier

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen