Foto bij Direction 7.

‘Ik heb honger’ klaagde ik.
‘Niall! Ssst!’ siste Harry.
‘Maar ik heb honger’ protesteerde ik.
‘Niall ga slapen!’ riep Liam van de andere kant. Ik zuchte. We hadden besloten maar al vroeg te gaan slapen aangezien we die stomme wedstrijd moesten doen. En je daarvoor fit moest zijn. We lagen nu in een circel om het kampvuur heen met een hoopje aan elkaar gerijgde blaadjes als deken.
‘En toch heb ik honger’ zei ik kwaad. Ik hoorde wat geritsel en toen voelde ik een pijnlijke scheut op mijn buik.
‘AU!’ schreeuwde ik, terwijl ik naar mijn buik greep. Ik voelde iets ronds en keek ernaar.
‘Wat je wilde toch iets te eten hebben?’ zei Zayn die weer onder zijn blaadjes deken kroop. Ik glimlachte en begon blij aan mijn appel.
‘Ik heb nog altijd honger’ klaagde ik opnieuw.
‘Niall nu is het genoeg geweest!. Ga slapen anders krijg je morgen niets meer te eten’ schreeuwde Liam kwaad. Ik rolde me verdrietig op en sloot mijn ogen. Op het prikkende blaadjes dekentje na was dit nog zo slecht nog niet. Het was stil en erg ontspannend. Langzaam werd ik slaperiger en slaperiger.
‘Ik kan niet slapen’ en ik was meteen weer klaar wakker. En bedankt Louis.
‘Ik ook niet’ antwoordde Harry.
‘Ik verveel me’
‘Ik ook’
‘Louis, Harry! Shut up! En ga slapen’ schreeuwde Liam.
‘Ja, ja’ mompelde Louis. En het werd weer stil. Opnieuw deed ik een poging om in slaap te vallen. toen wat geneurie me weer uit mijn slaap hielpen.
‘En nu is het genoeg geweest!’ schreeuwde Liam boos. Zo kwaad had ik hem nog nooit gezien. Ik kende hem natuurlijk nog niet zo lang, maar toch. Ik hoorde weer wat geritsel en daarna een schreeuw.
‘Liam wat doe je?!’ schreeuwde Louis.
‘Ik ga je verplaatsen!’ schreeuwde Liam terug.
‘Waarom dat? Luister ik eens is het weer niet goed!’ zei Louis terwijl hij zijn armen over elkaar sloeg.
‘Huh wat bedoel je?’ zei Liam, terwijl hij Louis zijn trui langzaam los liet waaraan hij eerst Louis aan vooruit trok.
‘Ik was gewoon stil hoor. Harry neuriede’ zei Louis.
‘Niet waar!’ verdedigde Harry zich.
En opnieuw begon het geneurie. En het kwam niet uit de mond van Louis of Harry.
‘Zayn!’ schreeuwde Louis beschuldigend.
‘Wat nu weer ik sliep net!’ zei Zayn met een slaperig stemmetje.
‘Maar wacht, als Zayn sliep en Louis en Harry waren stil. En ik en Niall waren het ook niet… Wie dan?’ zei Liam bang. Een koude rilling liep over mijn rug.
‘Vast de wind ofzo’ zei Harry nuchter.
‘Ja dat kan wel denk ik’ zei Liam terwijl hij terug op zijn plaats ging liggen. Het werd weer stil en ik probeerde voor de derde keer in slaap te vallen. toen het geneurie weer begon. Een vrouw begon te schreeuwen en meteen was ik weer klaar wakker.
‘Oké niet meer leuk. Eerst dat geneurie dan die vrouw die schreeuwde’ zei Liam bang.
‘Welke vrouw?’ vroeg Louis.
‘Hoorde jij die schreeuw niet?!’ vroeg Harry verbaasd.
‘Ik anders wel’ zei Zayn. Ik knikte even instemmend mee dat ik het ook had gehoord.
‘Nou euh… dat was geen vrouw denk ik’ zei Louis een beetje beschaamd.
‘Bedoel je dat…’ zei Liam. Liam schoot in de lach en schaterde het uit. Het was doodstil, op Liam zijn gelach na dan. Het geneurie onderbrak Liam zijn gelach en het lachen werd vervangen door schreeuwen.
‘Karma’ mompelde Louis.
‘O wacht. Louis was jij dat die net zo vrouwelijk schreeuwde?’ vroeg ik na denkend.
‘Nee echt Niall’ zei Harry sarcastisch. Ik knikte even dat ik het echt meende.
‘Ja dat was ik, nu blij’ zei Louis boos en beschaamt tegelijk. Ik begon met lachen, maar stopte vrijwel meteen.
‘Maar serieus wat was dat geneurie?’ vroeg ik. zayn haalde even zijn schouders op als antwoord.
‘Ik heb een idee!’ zei Louis.
‘Vertel!’ riep Harry enthousiast. Louis schraapte zijn keel en begon met het uitleggen van zijn plan. Als dit maar goed gaat.

Reageer (1)

  • Paardenvriend

    Jaaaa Louis die gilt als een vrouw vind ik schattig. Is dat raar? Nee...

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen